Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Duże rozbieżności w spalaniu miasto vs. trasa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dotyka mnie pewien upierdliwy fakt jak w temacie. Problemem jest duże spalanie LPG w mieście i to, że nie jestem pewien, czy tak ma być czy jednak coś jest nie halo, bo w sedanie miałem mniejsze spalanie.

Fakty(pomiary z baku nie z kompa):

-autostrada prędkość 80-90km/h na tempomacie - 8,3l/100km (dzisiejszy rekordowy test przy bardziej niż dziadowej jeździe na autostradzie - nie da się tak jeździć normalnie, 120km zrobiłem za 15zł :P).

-trasa 4 osoby i rowery na haku prędkość 80-120km/h - 10.7l/100km (jazda delikatna po wiejskich i leśnych drogach bez świateł i zatrzymań z niewielką liczbą wyprzedzań)

-autostrada około 160km/h - około 13l/100km (sporo hamowań przez tiry i wolniej jadące auta lewym pasem)

i gość programu

-miasto z włączoną klimą - 17-19l/100km

Jak widać rozbieżność gigantyczna, przy czym moje miasto to głównie jazda do pracy gdzie mam 4km i parę podwózek po 1km (na takie krótkie klimy nie włączam). Światła lub stopy na tych trasach są w zasadzie średnio co 200 metrów.

Dodam jeszcze, że sam się opiekuję moją instalacją LPG w związku z tym mam ustawione przełączanie tak, że zazwyczaj w ciepłe dni przełącza mi się chwilę po tym jak ruszę.

Czy takie spalanie w takich warunkach miejskich można uznać za normalne?

Wiem, że to niełatwe warunki, ale sedan brał mi max 15-16 litrów i dlatego się zastanawiam... Z drugiej strony nie miał klimy.

Dogrzany jest jak trzeba i zero błędów LPG i na VAGu.

Chcę się ogólnie pozbyć kata, bo nie wiem czy czasem on nie dławi tego auta na niskich obrotach przy ruszaniu.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

jeżeli silnik seria to duże spalanie jak i duże rozbieżności w spalaniu

Opublikowano

Ano seria, seria...

Opublikowano

Podstawa , przelacz na lpg i zrob 100km po mieście na benzynie tak jak jeżdzisz na gazie, zobacz ile spala Ci wtedy pb

Opublikowano

Mnie w mieście spala 13 litrów lpg z klimą. Na trasie średnio 10 litrów lpg. W zasadzie w ogóle się nie zastanawiam jak jadę, potrzeba wyprzedzić, wyprzedzam. W mieście raczej dynamicznie niż po emerycku.

Opublikowano

A jakie robisz odcinki i po jakim czasie ci się na lpg przełącza?

Opublikowano

13l/100km na autostradzie przy takich prędkościach, ładnie ;) , dla pocieszenia przykład: jadąc z nad morza autostradą 160/170 non stop praktycznie, przepał ~20l/100km ;) (dla przykładu po mieście robię ~400km / na ~40-42l , przy jeździe na autostradzie ~250km :(), chyba mam trochę za bogato teraz, korekty długoterminowe w vcds dobiły aktualnie do -10% :( , powinien się już martwić :huh: (kata brak jest dp , temp.przełączania 30C)

Opublikowano (edytowane)

O kurde, tyle na autostradzie to coś znowu masz ostro nie halo w odwrotną stronę.

Ja jak grzałem prawie max jakoś 225km/h to komp mi pokazywał z butem w podłodze jakoś 24 czyli realnie z 26 :P Wtedy to wskazówka od benzyny spadała w oczach :P

Robię póki co test emeryta po mieście, za kilka dni się okaże co z tego wyjdzie, ale coś mi się wydaje, że mój styl jazdy po prostu totalnie nie nadaje się na miasto :P

Jak masz interfejs od LPG to możesz mi wrzucić na priva mapki i ustawienia to zerknę mniej więcej jak to wygląda.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Robię raczej krótkie odcinki po mieście. 2 - 4 kilometry. Przełączanie mam na 27 stopni ustawione. Teraz to w zasadzie po 2 minutach się przełącza.

Opublikowano

Mam dokladnie taki sam problem. Czy to na seryjnej mapie 150 KM czy to na modzie 180KM spalanie w miescie BEZ KLIMY 18L/100km i 10,5L/100km w trasie. LTFT i STFT do 5% wiec raczej dobrze wyregulowane.

instalacja lpg:

Stag Qbox Basic

Reduktor AC czerwony 250KM

wtryski barracuda 130 (te mocniejsze)

Opublikowano

pisze 2x. trzeba sprawdzic ile bedzie palic benzyny w tych samych warunkach

Opublikowano (edytowane)

Sedan brał niewiele mniej bez klimy... Może taka specyfika miejsca zamieszkania? Dużo świateł, pełzający ruch? Bo jak ktoś mieszka przy tablicy Wa-wa, a pracę ma dwupasmówką 10km dalej to w Warszawie mu spali mało. Inny mieszka w królestwie skrzyżowań i przy centrum szkolenia kierowców(dużo "elek") plus nerwus i będzie kicał po obrotach plus co chwila ostre hamowanie itp. itd.

Kierowca kierowcy i miasto miastu nierówne. Przeniosłem się z osiedli miasta kilkadziesiąt tysięcy na dzielnicę domków z obrzeża i...

...tadam!
Spalanie spadło ewidentnie i na zawsze. Rozgrzewanie przy jeździe niemal bez hamowania, płynna jazda. Każdy wypad = mniej hamowania, świateł. Wyższa średnia od pełznięcia za "eko driverami" co się toczą od samego garażu i tak dalej.

Porównywanie spalania w mieście, nawet tym samym subiektywnie za mało sensowne uważam. Nawet pora dnia ma znaczenie(ruch i jego kumulacje). Nawet głupi przystanek może powodować przestoje(miałem taki przy niemożliwości ominięcia autobusu) i dodatkowe gramy lecą za każdym wyjazdem.

Ba -miejsce parkowania, ilość nawrotów. Konieczność zamykania bramy/garażu...tyle składowych, że nie da się ustabilizować pomiaru.

Kolejna sprawa jakość gazu, przecież to żadne paliwo u nas. Ma mieć normę techniczną według przepisów, nie paliwową. Cierń w oku rządu, więc nikt tego nie będzie nowelizował. I spalanie na gazie jest zazwyczaj wyższe sporo niż to "broszurki w aptece" sugerują.

Więc też można jak Kolega wyżej sugeruje sprawdzić na samej benie.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

@pulpecik

Ale to co napisałeś nie przekłada się przecież na spalanie większe o kilka litrów.

Moim zdaniem po mieście w zależności od warunków może być to maksymalnie +1.5 litra przy normalnej jeździe.

Opublikowano

Przy 1.6 może. Przy 1.8t według mnie rozbieżność 3l pomiędzy kierowcami można by spokojnie uznać za normę

Póki co jestem po na razie krótkim teście emeryta po mieście czyli w moim przypadku totalna zmiana stylu jazdy. Wyszło mi 14-15L, więc wygląda to na bardzo dużą poprawę, przy czym były to trochę dłuższe skrzyżowania niż te co robię zazwyczaj do roboty. Niestety na dłuższą metę nie będę potrafił tak jeździć, to nie na moją cierpliwość:P Będę testował dalej. Na PB nie będę jeździł póki co, bo mi się to nie kalkuluje

Kumplowi z ciężką nogą Laguna 2.0t bierze też około 18L po naszym mieście, a robi dłuższe odcinki.

Opublikowano (edytowane)

@pulpecik

Ale to co napisałeś nie przekłada się przecież na spalanie większe o kilka litrów.

Moim zdaniem po mieście w zależności od warunków może być to maksymalnie +1.5 litra przy normalnej jeździe.

Może w dieslach -mają mniejszy rozrzut, a i tak na to bym oko przymrużył. Na zdrowy rozum -auto w korku nadal pali paliwo, za miastem jedzie na wyższych biegach -kilometry lecą, a nie są nawijane mozolnie jak papier toaletowy. Nie piszemy tu o wydumkach ECE, czy innych laborkach tylko o życiu. Czasem mnie jakaś pipa przeciągnie przez całe miasto 30km/h ze stawaniem na widok każdego pieszego w okolicy ulicy...

A tłoczki pyrkotają i nie chcą bez paliwa.

Do tego dalsze składowe -rodzaj i stan ogumienia z ciśnieniem w nim łącznie, stan auta, stan łożysk, obciążenie, geometria zawieszenia, stan katalizatora i...

Dla mnie(moje zdanie prywatne) oznacza to wszystko, że spalanie w mieście raczej szacunkowo i baaaardzo ogólnie traktuję.

Na trasie też różnie bywa -jechałem ostatnio 400km w nocy, sporo autostradą z tempomatem na 160km/h. Ukośny wiatr z przodu dosyć mocny. Spalanie + ok. 2 litry gazu, hałas w aucie + "niech to cholera, nie dość, że w nocy to jeszcze wyje na relingach".

A jaki w aucie o którym jest wątek założono gaz? Bo co innego waldusie czerwone, co inne choćby barracudy....

Edytowane przez pulpecik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...