Gość adi_sc Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Witam, Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Edytowane 2 Września 2016 przez adi_sc
lukaszooo Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.
arek_cccp Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard. Nie pisz bzdur, w b7 tfsi są nienajgorszymi silnikami i nie mają dużo wspólnego z tymi z początków b8 gdzie była wada fabryczna pierścieni olejowych (tsi). Są gorsze konstrukcje vaga jak 2.0tdi 2.5tdi 1.4tsi itd . Co do brania oleju to normę masz 0.5l na 1000km aczkolwiek przy 350-500ml+ szukał bym przyczyny czyli wyciek, turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworów, odma itd. Sporo osób z właśnie b7 z 2007r ma coś większy pobór oleju niż te starsze konstrukcję BPG i BGB ale ciezko stwierdzić dlaczego, może dbać nie potrafią ? Do 250ml nie ma co się przejmować to silnik z turbo ze skomplikowaną odmą dość mocny w serii 200km, reszta zależy od oleju i dbania przez właściciela. Na penwo jest deliktaniejszy niż stare pancerne wolnossaki czy nawet 1.8T ale na pewno nie jest najgorsza konstrukcją czy tam najbardziej awaryjny .
lukaszooo Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 5L na 10 tys km to rzeczywiście bardzo udany silnik.
Gość adi_sc Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Da się coś zrobić z tym spalaniem oleju i ew. jakie koszta bo ja właśnie tak będę miał 500 - 600ml na jakieś 1kkm
bartekzks Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard. Dokładnie kolega Arek skończ pisać farmazony ...
r00x Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 U mnie bierze od wymiany do wymiany (robię co 12 tys km) 1 L. Olej to LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40
Kruk_89 Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 (edytowane) branie oleju to nie koniec świata. Dajmy na to 5l koszt 150 zł starcza na rok czy to takie duże pieniądze dla posiadaczy? nie sądzę auto kosztuje w granicach 30 tyś skoro było kogoś stać to dodatkowe 150 zł rocznie mając 200KM+ pod masko rekompensuje. Kolego Łukasz jedna wymiana wtrysków (pompo-wtrysków) u ciebie równa się 5 letniemu karnetowi na oliwę więc nie wiem co gorsze Edytowane 28 Lipca 2016 przez Kruk_89
lukaszooo Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Tyle ze jeden zestaw pompowtryskow starcza na ok 350-400tys km.
thawk Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 miałem podobny problem z braniem oleju i okazało się, że pękł kanał w pokrywie zaworów - po wymianie pokrywy, odmy i innych dupereli auto bierze około 100-150ml na 1000km więc nie jest źle. Wcześniej na Castrolu 5W30 brał coś około 250ml po zmiane na LM Synthoil HT 5W40 pobór zmalał mimo że auto ma obecnie ~260 kucy... sprawdź dolot czy nie ma tam oleju - jeżeli jest masz pokrywę do wymiany - koszt w ASO 860zł pozdrawiam
jarek920 Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Ja mam bgb 2005 oryginalnie 227tys oleju spala 0.5l od zmiany do zmiany (12tys km) kiedyś brał mi kolo 0.8l ale zmieniłem olej i jest lepiej.
arek_cccp Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 (edytowane) To tylko potwierdza co już pisałem, taki ubytek to albo wyciek/ turbo bierze albo po prostu zły olej i złe traktowanie motorowni. Ja mierzyłem w tamtym roku pobór oleju i wychodziło 100-150ml na 1000km na 6tyś dolałem 0.5l i później już nawet nie dolewałem przed wymianą bo nie było potrzebny. Dodam, że miałem mały wyciek z okolic pompy vacum auto było wtedy 3 lata już po programie na 250HP zrobione pewnie ok 50tyś na nim a także przebieg niemały bo 190tyś. Z dużą ilością osób rozmawiałem (posiadacze tfsi) o poborze oleju na forum jak i w realu i większość nie ma problemów i nie musi dolewać żadnych 5l od wymiany do wymiany. Jak się postarasz to i w 1.8T czy 1.9tdi będziesz dolewał 5l . Załozyciel tematu niech najpierw obejrzy sobie dobrze silnik bo są miejsca gdzie często może coś cięknąć, przebieg i wiek już swoje robi bo to nie nowe auta. Między innymi pokrywa zaworów/ turbo/ pompa vacum/ odma itp. Później dopiero myśleć o sprawdzeniu dolotu czy puszcza turbo a jak nie to masz albo pierścienie puszczające albo uszczelniacze na zaworach. Chyba, że jeździsz na castrol 5w30 i mocno upalasz furmane to radzę zalać dobry olej typu LM 5w40 SHT i wtedy zobaczyć czy przepala olej, bo 5w30 nie nadaje się do upalania i były przypadki, że po zmianie na dobry olej 5w40 nagle ubytek drastycznie spadł. Koleś pyta dlaczego może mieć taki ubytek oleju a Ty mu odpisujesz w stylu "ten typ tak ma ten silnik to smietnik" szkoda, że większość na forum nie ma problemu z poborem oleju. Edytowane 29 Lipca 2016 przez arek_cccp
delph34i Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard. ... Co do brania oleju to normę masz 0.5l na 1000km aczkolwiek przy 350-500ml+ szukał bym przyczyny czyli wyciek, turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworów, odma i... ...Koleś pyta dlaczego może mieć taki ubytek oleju a Ty mu odpisujesz w stylu "ten typ tak ma ten silnik to smietnik" szkoda, że większość na forum nie ma problemu z poborem oleju.
lukaszooo Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Nie wiem czy chodziles na j.Polski ale cytowanie cytatow jest bezsensowne i nie wnosi za wiele do dyskusji.
bolek80 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Moje 2.0t wzięło ok 100ml na 1800 km które zrobiłem w czasie urlopu.Wiekszosc to trasa prędkości 120-160. Olej w tej chwili zalany to motul x-cess 5w40
darek181289 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Panowie, u mnie chyba turbo puszcza olej, bo mam zaślepiony otwór od BT, dziś odkręciłem kolanko od IC i takie coś: jaki jest koszt regeneracji turbo?
arek_cccp Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Warto też sprawdzić odmę bo ona także może puszczać olej w dolot lecz od strony przepustnicy przez kolektor ssący. Odma w tfsi niestety nie jest bardzo trwała może nie dawać oznak typowych dla odmy a przepuszczać olej tak jak to u mnie było, już nie wspomnę o minimalnie słabszym aucie itd.
iglako Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Ponad pól roku temu kupilem w aso odme (06f129101R) i tak do tej pory lezy sobie w garazu. Moze sie zmotywuje i zajme sie wymiana ,moze faktycznie bedzie jakis efekt.
GBNH Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard. A4 B7 2.0 TFSI BWE olej Motul X-Clean 5w40. Dolałem olej tylko raz po ostrym pałowaniu na autostradzie WWA-POZ może max 100 ml. Przy normalnej (dynamicznej) codziennej jeździe po mieście nie ubywa ani grama oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się