Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0 TFSI Quattro BWT 2007 by Petros


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

To lipa, w książce serwisowej tak jest napisane bodajże. Zresztą 0.7-1l na bagnecie bez znaczenia. Problem występuje skoro całego litra dolales przy takim przebiegu i ilości km przejechanych. Tak jak pisałem sprawdzić wycieki porządnie dolot od strony turba od strony przepustnicy oraz odme które w tfsi psuje się dość często . Jak wszędzie będzie sucho to albo uszczelniacze albo pierścienie niestety innej drogi nie widze. Na pewno nie jest to normalne dla tfsi w b7 zresztą wyżej userzy maja sporów większe przebiegi i oleju nie dolewaja

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tydzień jadę na podnośnik zmieniać opony, to podejrzę od dołu.


sprawdzić wycieki porządnie dolot od strony turba od strony przepustnicy oraz odme które w tfsi psuje się dość często

Nie jestem specem. Jeśli cieknie, to na bank będzie widać bez zdejmowania czegokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, trzeba dobrze obejrzeć i od spodu i z góry, osłony trzeba ściagać te od silnika i skrzyni pewnie chyba, że nie masz ich to wtedy na podnośniku obejrzeć, pokrywę silnika też wypiąć i dobrze popatrzeć wszędzie. Co do dolotu no to niestety trzeba rozbierać uklad pościagąć weże sprawdzic czy są suche i pewnie do ic zajrzeć nie pamietam jak jest dostęp przy serii ale ja na pewno bym musiał zderzak rozebrać.

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna B7 i spory potencjał do modów :)

Sam przesiadłem się na swoją z B5fl, więc wiem o jakiej różnicy piszesz - kosmos.

Przy okazji zapraszam do siebie, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj doszły nowe ori dywaniki i komplet opon Nokian WR A4 :D

Dywaniki wymiatają, są idealnie spasowane i nie walą gumą. Opony zakładam w sobote.

W następnym tygodniu jadę zmienić Castrola na Motul X-cess 5W40.

Btw, gdzie najlepiej zamówić Motula? Jakiś polecany sklep internetowy? Bo rekomendowanego dystrybutora u mnie nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam forumowicza Dzik ze Szczecina firma Prochoice dziś zamawiasz jutro masz i to w bardzo dobrej cenie. Przy każdej wymianie biorę od niego a ze jeżdżę na takim samym Motul X-Cess 5W40 to przy okazji biorę tez filtry od niego. Rzetelna firma. 100% oryginały.

tąpnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://galonoleje.pl/sklep/

Są na liście dystrybutorów widocznej na stronie Motula.

5-cio litrową bańkę X-cess'a mają za 127zł. Dziś zamawiałem i dostałem rabat 2% - finalnie kosztował mnie więc 124zł :hi:

+wysył paczkomatem 9,20PLN

Filterki w równie dobrej cenie też mają w ofercie :wink:

Po ile ma Dzik?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawiłem link :)

Olej:

http://galonoleje.pl/sklep/5w40/182-motul-8100-x-cess-5w40-5l.html?search_query=x-cess&results=3 127zł

Filtr oleju:

Mann:

http://galonoleje.pl/sklep/filtry/859-mann-filtr-oleju-hu-719-6x.html 35,50zł

Knecht:

http://galonoleje.pl/sklep/home/3589-knecht-filtr-oleju-ox-379d-eco.html 37,90zł

(ori w ASO - 06D115562 - kosztuje niecałe 60zł :hi:)

Filtr powietrza:

Mann:

http://galonoleje.pl/sklep/filtry/1088-mann-filtr-powietrza-c-27-192-1.html 49,90zł

Knecht:

http://galonoleje.pl/sklep/filtry-powietrza/4688-knecht-filtr-powietrza-lx-819.html 47,30zł

Kabinówka z węglem aktywnym:

http://galonoleje.pl/sklep/filtry/3784-mann-filtr-kabinowy-cuk-3037-weglowy.html 69,90zł

Do kompletu dobra płukanka:

Motul:

http://galonoleje.pl/sklep/-plukanki-silnika/444-motul-engine-clean-300ml-.html 34,50zł

Liqui Moly:

http://galonoleje.pl/sklep/dodatki-do-olejow-paliw-chlodnic/424-liqui-moly-proline-motorspulung-500ml-2662-plukanka.html 31,20zł

A po wszystkim warto zaaplikować CeraTec'a:

http://galonoleje.pl/sklep/-silnikowego/395-liqui-moly-cera-tec-300ml-3721.html 63zł

lub MotorProtect'a:

http://galonoleje.pl/sklep/-silnikowego/4014-liqui-moly-motor-protect-500ml-1018.html 99,90zł

te specyfiki moim zdaniem działają :)

za to wszystko wysyłka od 9,20 PLN :hi:

Jedynie z filtrem paliwa będzie problem, bo nie mają... a Ty masz widzę filtr o 3 króćcach z wbudowanym regulatorem ciśnienia, nr OE: 4F0201511E, 149zł w ASO

Mann: WK720/4 (Dzik ma w ofercie za 69zł :wink: )

Knecht: KL571

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się rozpisał :)
Dzięki, przyda się na przyszłość, bo już wszystko u dzika wziąłem ;)


Zastanawiam się, czy zmienić olej na tego Motula i poczekać, zobaczyć, jak będzie wyglądać jego ubywanie, czy może od razu przy wymianie zlecić mechanikowi przegląd, gdzie go może brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem sprawdzić wycieki porządnie dolot od strony turba od strony przepustnicy oraz odme które w tfsi psuje się dość często . Jak wszędzie będzie sucho to albo uszczelniacze albo pierścienie niestety innej drogi nie widze.

Dostosuj działanie do tego wpisu. Kolega dobrze radzi.

Jeśli poszły Ci pierścienie to zalanie nowym olejem wyrzucisz kasę w błoto. Najpierw niech dobry spec zlokalizuje ubytki. Dopiero później zabieraj się za wymiankę.

Swoją drogą odma to najczęstsza przypadłość ale mimo wszystko sprawdź szczelności na przelotach i dolotach turba.

tąpnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, miałem natchnienie i odpaloną ETKĘ :D

Generalnie wychodzi tu i tu +/- w jednych pieniądzach :hi:

A na te odmy to nie wiem czy czasem nie było akcji serwisowej... :mysli: Zapytaj w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewaj tego Castrola, swojego też zaraz po zakupie wywaliłem mimo że miał przejechane 4000km. Polecam Motul Specific, pobór oleju zerowy. Odmy też nie zaszkodzi wymienić, sprawdź też czy przy chłodniczce oleju nic nie cieknie, gdzieś czytałem że tam lubi przeciekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Motula Specific moim zdaniem szkoda siana, równie dobry (jak nie lepszy, przynajmniej jeśli chodzi o dane techniczne) jest uniwersalny i tańszy Motul X-cess 5W40 :)

Rzecz jasna spełnia on normę VW502 00, przewidzianą dla silnika 2.0TFSI


Chociaż moment... oba oleje są w tych samych pieniądzach widzę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w piątek wymieniam na X-cess. Jestem w tej chwili w trakcie drugiej dolewki (nie Castrol) do tego Castrola i jeszcze jej nie skończyłem, ale wychodzi na to, że tym razem starczy na dłużej. Może kwestia stylu jazdy. Zobaczymy, co będzie po wymianie

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A jak sprawa z tym poborem oleju ?

Zalałem Motula X-cess i obserwuję. Po 700km poszło na oko 200ml. Dokładne dane będę miał, jak zacznę robić dolewki, jednak już widzę, że jest lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu przygodach w końcu udało mi się dorobić drugi pilot (przypłynął używany ze stanów) :D. Przy okazji dorobiłem zwykły klucz, bo po co ryzykować :)

WP_20170120_004_zpsv0ktel6c.jpg

Już się bałem, że nie obejdzie się bez ASO, ale jednak znalazłem fachowca, do tego tanio :)

Teraz przydałoby się jakoś zdjąć w końcu starą gałkę z tiptronica :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...