Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Paliwo do 3.0 - małe porównanie ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Niedawno tknęło mnie na zbadanie które paliwo bardziej służy mojej V-ce: Pb95 czy Pb98

Jak wiadomo 98-ka jest bardziej odporna na samozapłon w por. do 95-ki i jest oficjalnie zalecanym paliwem do 3.0 (wg. ELSA) gdyż dzięki temu korekty czasu zapłonu są wtedy minimalne, spalanie najniższe i jednostka (teoretycznie) osiąga moc nominalną.

ALE...

Sprawdziłem jakie są max. (tj. szczytowe, absolutne wartości) korekty zapłonu w grupie 20 i 21 na Pb98 a potem na Pb95 (zrobiłem pomiędzy pomiarami kilka tankowań "płuczących" więc ryzyko zafałszowania wyników ograniczyłem do absolutnego minimum), dodatkowo przyjąłem, że:

Pb95 - najtańsze, z Auchan

Pb98 - najdroższe, z BP, Orlenu etc.

tak dla większego kontrastu, bo rzekomo na "oszołomie" jest kiepska jakościowo wacha :wink:

Jestem zaskoczony wynikami, bowiem korekty (opóźnienia) przy przyspieszaniu (również z butem w podłodze) na obu benzynach są praktycznie takie same!

Pb95 - max. to 4-6st.

Pb98 - max. 3,5-4,5st.

Spokojna, jednostajna jazda - 0,0st. na obu paliwach.

W spalaniu też nie widzę różnicy, przyspieszenie i elastyczność jest podobna, wręcz taka sama. Kiedyś wydawało mi się, że na 98-ce silnik mi inaczej mruczy i żwawiej się wkręca... ale to było chyba placebo, teraz tego nie czuję :P

Zastanawiam się czy na ten rezultat nie wpływa fakt, że amerykańce (bo z rynku US pochodzi moje auto) są przystosowane pod Pb95... tak sugeruje mi instrukcja obsługi i wlepka przy korku paliwa. Mój silnik ma oznaczenie BGN i jest przystosowany pod normę emisji spalin LEV2

Jestem ciekawy jak jest u was, szczególnie interesują mnie ASN-y (rynek EU, norma Euro 4) zalewane 95-ką. Jakie macie max. korekty w gr. 20/21?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Tyle że Ameryka i Kanada ma "inne oktany". Ich 95 to nie jest nasze 95 oktanów.

Liczbę oktanową określa się dwiema procedurami w różnych warunkach testowych, w różnych warunkach obciążenia – jedna to Motor Octane Number, druga Research Octane Number. W Ameryce i Kanadzie robi się średnią: (MON + RON):2, uzyskując w ten sposób liczbę praktyczną (Road Octane Number), która jest napisana na dystrybutorze.
Benzyna Super ma więc liczbę oktanową 91-93, zwykła 87, a lepsza 89.
Opublikowano (edytowane)

Wiem, wiem :)

W instrukcji/ we wlepce jest napisane - AKI91/RON95

a RON95=Pb95 :hi:

https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

mniejsza o definicję... interesują mnie mierzalne wartości uzyskiwane na europejskich benzynach :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Twoje korekty zapłonu mogą być spowodowane innymi usterkami silnika. Jak np nadmiernie zabrudzona komora spalania (nagar). Stan cewek i/lub świec

Edytowane przez soul87
Opublikowano

...albo tym, że w Polsce etykieta ma niepełne/znikome(niepotrzebne skreślić) i często losowe pokrycie ze stanem faktycznym.

Opublikowano

A zobacz jakie masz odchyły kątowe u siebie :) Z tego co ELSA podaje to BDV 2.4 zadowala się Pb95...

Cewki mam nowe (ori z ASO), świece nowe (platyny NGK, dobierane po VIN), do paliwa co jakiś czas wlewam dodatki czyszczące wtryski/komorę spalania, kompresja w normie, rozrząd może nie idealnie złożony (na 0,0,0,0 +/1) ale błędami nie sypie... korekty w grupie 32 poniżej 1%

Kod gotowości - same zera.

No ale nawet gdybym miał ukrytą usterkę... to raczej powinny być mimo wszystko większe różnice pomiędzy 95 a 98, nie?

I jak napisałem w pierwszym poście - przy jednostajnej jeździe mam 0st. Te kilkustopniowe korekty są wprowadzane tylko przy bucie...

Opublikowano

Zazwyczaj korekty zapłonu są wprowadzane pod obciążeniem, wtedy najczęściej dochodzi do spalania stukowego, które wykrywają knock sensory i ecu cofa zapłon i w vagu widzisz korekty CF. w 1.8t bardzo często problemem jest właśnie nagar.

Ile oleju zjada Ci silnik ?

Opublikowano (edytowane)

...albo tym, że w Polsce etykieta ma niepełne/znikome(niepotrzebne skreślić) i często losowe pokrycie ze stanem faktycznym.

Dlatego dla większego (zakładanego) kontrastu porównałem najtańsze Pb95 z Auchana do premium 98-ek z renomowanych stacji

Zazwyczaj korekty zapłonu są wprowadzane pod obciążeniem, wtedy najczęściej dochodzi do spalania stukowego, które wykrywają knock sensory i ecu cofa zapłon i w vagu widzisz korekty CF. w 1.8t bardzo często problemem jest właśnie nagar.

Ile oleju zjada Ci silnik ?

Ostatnio dolewałem jakieś 0,5l po 2,5~3tys.km od ostatniej wymiany... ale mocno mi się wydaje, że było wtedy wlane za mało :wink:

Mam teraz oleju prawie pod górną kreską.

Zazwyczaj korekty zapłonu są wprowadzane pod obciążeniem, wtedy najczęściej dochodzi do spalania stukowego

No, no, rozumiem... a mógłbyś sprawdzić jakie korekty są wtedy u Ciebie?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Jak to na ASNa i jego olejożerność przypadło obstawiam że zanieczyszczona jest komora spalania, dodatki do paliw nic Ci nie dadzą.

Trzeba by spróbować zrobić czyszczenie komory jakims AntyCarbonem etc.

Moge sprawdzić w miedzy czasie. Tylko ja mam podobny pobór i tez pewnie mam syf w komorach spalania.

Pare juz VAGów miałem i wszędzie tam gdzie widoczny był pobór oleju to było też cofanie zapłonów.

W jednej sztuce gdzie olej stał na tym samym poziomie od wymiany do wymiany nigdy cofanie jakiekolwiek zapłonów sie nie pojawiało.

Opublikowano

To mówisz, że zawsze i wszędzie powinno być 0.0st.? Ciekawy jestem jak inni mają :mysli:

Mnie frapuje niemal brak jakichkolwiek różnic pomiędzy paliwami, stukowce jak i inne podzespoły testy (możliwe do zbadania na VAG-u) przechodzą z wynikiem pozytywnym.

Ten Antycarbon można samemu zaaplikować bez rozbiórki silnika?

Opublikowano

Roznicy nie ma bo zapewne wlasnie cofanie zaplonu nie wynika z roznicy w paliwach tylko z problemem z silnikiem..

Dla przykladu zajrzyj sobie do dzialu 1.8t gdzie jak ktos zobaczy cofanie zaplonu to od razu jest to odczytywane jako usterka przez speców ...

Opublikowano

Nawet o taką (małą? :mysli: ) wartość jak u mnie?

Zaraz poszukam...

Opublikowano (edytowane)

wartość do 6 CF nie jest mała.

przy 9CF w 1.8t szuka się już mechanicznych problemów.

Ogólnie silnik jeżdzić będzie, ale maks moc możliwe że bedzie lekko obcięta ... w końcu ECU ciśnie zapłon o 6 stopni do tyłu w stosunku do tego co ma zaprogramowane (i tutaj napewno z pewna granica bezpieczeństwa) dla paliwa PB95.

Edytowane przez soul87
Opublikowano (edytowane)

Hmm, to może miesza tutaj rozrząd? :mysli:

5, 6, 9, 13 - takie mam wartości w poszczególnych oknach grupy 093, jeśli mnie pamięć nie zwodzi.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

hmm ciekawe czy ja nie mam problemu z stukiem :eusathink: czytałem że mocno brudzą się końcówki wydechu jeśli się ma problem z stukiem. a u mnie dość mocno się okopcają ale to może być też winna poboru oliwy 0,5l/2000km a gdy mocno cisne to i na 1000km. a czy spalanie stukowe ma wpływ na czasem chwilowy spadek mocy w granicach 2,500-3000 rpm? czy to raczej wariator któryś (są aż 4) czasem nie daje sobie rady?

Opublikowano

U mnie końcówki wydechu są czyściutkie zarówno na Pb95 jaki i Pb98 :hi:

Opublikowano

ale z tego co pamiętam to nie miałem dużych korekt zapłonu bynajmniej mechanik nie mówił że to jest niepokojące hmm podjadę może jutro i przejże VCDS-m całe autko na nowo o ile czasu starczy

Opublikowano

Czytałem kiedyś wątek o braku mocy w silniku 4.2, że auto nie było w stanie zapiąć samemu piątego biegu w tipie... po sprawdzeniu wszystkich "oczywistych" rzeczy (przepływka, podciśnienia, klapki etc.) winne okazały się... stukowce :exclamation:

Cholera wie, może u mnie też zaczynają błędnie działać :mysli:

Na razie pojeżdżę ponownie na BP Ultimate 98...



Jak to na ASNa i jego olejożerność przypadło obstawiam że zanieczyszczona jest komora spalania, dodatki do paliw nic Ci nie dadzą.
Trzeba by spróbować zrobić czyszczenie komory jakims AntyCarbonem etc.

Jeśli mam węgiel w komorach spalania to czy ten specyfik Liqui Moly da sobie z nim radę?

http://www.liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=40&virtuemart_category_id=65&Itemid=29

"Usuwa osady z wtryskiwaczy, zaworów dolotowych, świec zapłonowych oraz z komory spalania ponadto zapobiega ich powtórnemu powstawaniu. Poprawia pracę silnika i optymalizuje ilość substancji szkodliwych w spalinach. Eliminuje problemy z nierównomierna pracą silnika. Utrzymuje układ zasilania w czystości, chroni przed szkodliwymi osadami i korozją. Czyste silniki zużywają mniej paliwa i emitują mniej substancji szkodliwych."

czy może lepszy byłby wyrób Xado?

http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/antykoks

"Szybko działający preparat do odblokowania pierścieni tłokowych silników benzynowych i diesla. Oparty o receptury własne z wykorzystaniem komponentów Firmy BASF.
Usuwa wszelki nagar i odkłady smołowe z płaszczyzn tłoka, tulei i pierścieni.
Nie jest wymagana wymiana oleju po jego zastosowaniu.
Przywraca swobodę ruchu pierścieniom tłokowym.
Oczyszcza tuleje, tłoki, komorę spalania, zawory z wszelkich zanieczyszczeń pochodzących z paliwa i oleju(nagar, koksy, laki, smoły).
Wyrównuje ciśnienie w cylindrach.
obniża poziom emisji związków szkodliwych w spalinach"
:mysli:
Opublikowano
W dniu 24.08.2016 o 11:21, BeyerBrown napisał:

Czytałem kiedyś wątek o braku mocy w silniku 4.2, że auto nie było w stanie zapiąć samemu piątego biegu w tipie... po sprawdzeniu wszystkich "oczywistych" rzeczy (przepływka, podciśnienia, klapki etc.) winne okazały się... stukowce :exclamation:

Cholera wie, może u mnie też zaczynają błędnie działać :mysli:

Na razie pojeżdżę ponownie na BP Ultimate 98...

 

Jeśli mam węgiel w komorach spalania to czy ten specyfik Liqui Moly da sobie z nim radę?

http://www.liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=40&virtuemart_category_id=65&Itemid=29

"Usuwa osady z wtryskiwaczy, zaworów dolotowych, świec zapłonowych oraz z komory spalania ponadto zapobiega ich powtórnemu powstawaniu. Poprawia pracę silnika i optymalizuje ilość substancji szkodliwych w spalinach. Eliminuje problemy z nierównomierna pracą silnika. Utrzymuje układ zasilania w czystości, chroni przed szkodliwymi osadami i korozją. Czyste silniki zużywają mniej paliwa i emitują mniej substancji szkodliwych."

czy może lepszy byłby wyrób Xado?

http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/antykoks

"Szybko działający preparat do odblokowania pierścieni tłokowych silników benzynowych i diesla. Oparty o receptury własne z wykorzystaniem komponentów Firmy BASF.
Usuwa wszelki nagar i odkłady smołowe z płaszczyzn tłoka, tulei i pierścieni.
Nie jest wymagana wymiana oleju po jego zastosowaniu.
Przywraca swobodę ruchu pierścieniom tłokowym.
Oczyszcza tuleje, tłoki, komorę spalania, zawory z wszelkich zanieczyszczeń pochodzących z paliwa i oleju(nagar, koksy, laki, smoły).
Wyrównuje ciśnienie w cylindrach.
obniża poziom emisji związków szkodliwych w spalinach"
 
:mysli:

Ktoś się coś wypowie w tej kwestji ? sam jestem ciekaw jak jest u mnie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...