wojtyla Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Witam! Mam takie pytanko czy u was tez tak jest:Audiaczek 2003r. 2,0 120tysi km przejechane i regularnie co 2tysie łyka prawie litr oleju Byłem u mechanika i powiedział że to taki typ silnika który bierze olej już od 60tysiecy km i trzeba jezdzic z bańka oleju.Co możecie doradzić, jakim olejem go zalać ,albo co wlać by to branie zminimalizować? Tematy nalezy nazywac poprawnie i precyzyjnie / Flyer
pawelc Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_czy_to_normalne_ze_zjada_tyle_oleju-t53061.0.html Tu masz coś o silniku 2.0 na temat oleju:>....
wojtyla Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzieki,przeczytałem wszysto co bylo i doszedłem do wniosku że tak musi być,ale nikt nie powiedzial jakim olejem mozna to zminimalizować(specyfikiem)?Gdzieś wyczytałem że jest jakiś olej Shella 10W50lub60 full syntetyk który minimalizuje zużycie?Ktoś może testował?jest bardzo drogi 60zł za litr i szkoda wywalic kase jak i tak ma wyleciec.
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 na Twoim miejscu wymieniłbym pierścienie i uszczelniacze zwróci sie naprawa już po 10tkm
wesz82 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 na Twoim miejscu wymieniłbym pierścienie i uszczelniacze zwróci sie naprawa już po 10tkm 100 procent prawdy bo przypuśćmy że będziesz dolewał olej tak do pewnego czasu a i tak później czeka Cie wymiana.Stracisz kasę na dolewkę a bez robocizny i tak się nie obejdzie.
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 jeżeli jezdzisz na gazie kolego to na 100% dostały po pupie uszczelniacze na zaworach zawsze twardnieją i tracą swoje właściwości pod wpływem wyższej temperatury spalania a i pierscionki też można wymienić, tylko kup Goetz-a, no chyba ze masz coś lepszego na oku przyjrżyj sie też panewkom korbowodowym, które przy tym przebiegu też można od razu wymienic jedna robota a koszt nie jest z kolei taki duzy co prawda można jeszcze wyważyć wszystkie korby z tłokami do jednej wagi... ale sie zapędziłem...... :polew: :polew:
Lechu23 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Mam podobny przebieg, no niestety mi tez zjada olej, ok 0.5l na 1000km. Wymienilem uszczelniacze i nic. Probowalem zaradzic temu i zmienialem oleje...jezdzilem na syntetyku castrolu ale nic nie pomoglo, no i teraz mam wlany polsyntetyk bo jest tanszy a tyle samo go bierze...podobno wymieniali pierscienie i nie polepszalo sie.
Deszcz Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Mam identyczny przebieg i równiez mi bierze olej, no moze troszeczke mniej - 1l/3000km. U mnie pomogła wymiana oleju z 5w30 na 10w40 - wczesniej łykał tyle co Tobie. No i olej znacznie tańszy - polecam odrazu kupić butle 4l lub 5l i w mniejszej buteleczce regularnie go wozic i uzupełniac, napewno wszystko zużyjesz pomiędzy wymianami...
Przemo1979 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 130 tysięcy, wymieniam właśnie pierścienie, uszczelniacze, rozrząd (uszczelniacze okazały się co prawda miękkie ale i tak wymienię). Brał regularnie 0.8-1L na tysiąc. Ile będzie brał oleju napiszę za miesiąc. koszt wyniesie około 4,500zł pozdrawiam
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 130 tysięcy, wymieniam właśnie pierścienie, uszczelniacze, rozrząd (uszczelniacze okazały się co prawda miękkie ale i tak wymienię). Brał regularnie 0.8-1L na tysiąc. Ile będzie brał oleju napiszę za miesiąc. koszt wyniesie około 4,500zł pozdrawiam za co 4500pln ???? :shocked: :shocked:
Przemo1979 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 za co?? Za pierścienie, uszczelniacze, rozrząd, płyny i robociznę (a to wszystko to i tak jest bardzo tanio mi liczone) - już 5000 i nie wiem czy nie będzie więcej. Silnik jest bardzo skomplikowany i właściwie nie przeznaczony do remontu. (co nie znaczy że nie da się go wykonać). Zobaczymy czy ten remont coś da. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 dawaj go do mnie zrobie go za 3000pln mucha nie siada
Przemo1979 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 WIĘC Po przejechaniu 4000km od naprawy właśnie dolałem 250ml oleju (jeżdżę obecnie na syntetyku). Chyba nie jest źle Pozdrawiam
kepasa Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 WIĘC Po przejechaniu 4000km od naprawy właśnie dolałem 250ml oleju (jeżdżę obecnie na syntetyku). Chyba nie jest źle Pozdrawiam czyli remoncik po 120tys trzeba robić w tych silnikach???? chore... widzę że audi raz na jakiś czas daje d.py nieźle... jak nie ten benzyniak, to diesel blb 140km... można się ładnie wyłożyć kupując te modele... 5tysięcy to 1/6 wartości auta... chore...
szachal Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 W tym silniku nie ma nic skomplikowanego Czyli nawet jak wymienisz uszczelniacze i pierscienie to trzeba dolewac tylko ze rzadziej.
kris_kilt Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Witam ja tez mam ten problem ze mi bierze olej , na jakies 15tys km dolalem juz jakies 3L , moze 3,5L juz sam nie pamietam , w warszatcie gdzie kupuje olej , powiedzieli mi ze moze tyle brac ale nie musi - zalezy na jaki egzemplarz sie trafi ja jezdze teraz na 10W60 , ale chce zmeinic na cos tanszego niebawem , a na wymiane pierscieni i uszczelniaczy musze poczekac troche -> $$ , wiec narazie dolewam ....
Dev Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Witam ja tez mam ten problem ze mi bierze olej , na jakies 15tys km dolalem juz jakies 3L , moze 3,5L juz sam nie pamietam , w warszatcie gdzie kupuje olej , powiedzieli mi ze moze tyle brac ale nie musi - zalezy na jaki egzemplarz sie trafi ja jezdze teraz na 10W60 , ale chce zmeinic na cos tanszego niebawem , a na wymiane pierscieni i uszczelniaczy musze poczekac troche -> $$ , wiec narazie dolewam .... Twój silnik jest dosyc odporny na zuzycie oleju prawdopodobnie uszczelnienia na zaworach siadły
Sadek_WLG Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 a ja powiem tak slyszalem ze audi bierze olej nawet do 200tys km i wiecej nie wiem tego na wlasnej skorze bo dopiero kupilem swoja a4 wczoraj zrobilem wymiane plynow i filtrow i zobacze czy i u mnie tak bedzie a ten mechanik ci prawde powiedzial
Przemo1979 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 To moje trzecie Audi i pierwszy raz miałem problem z olejem. A niby najmniejszy przebieg. he...ciekawe
kris_kilt Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Twój silnik jest dosyc odporny na zuzycie olejuprawdopodobnie uszczelnienia na zaworach siadły to samo wlansie powiedzial mi moj mechanik , jak ostatnio auto od niego odbieralem , powiedzial ze to najmniejszy koszt , polecil od tego zaczac i sie zobaczy co dalej , mam nadzieje ze to bedzie to , jak juz sie za to wezme i wtedy znow w 100% zaczne sie moim Adikiem cieszyc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się