tfk83 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Witajcie, zmieniałem u siebie ostatnio moduł DRL i postanowiłem zrobić mały foto poradnik jak się do tego zabrać - być może ktoś skorzysta Na wstępie - moduł DRL ( Day Running Lights ) to moduł dzięki któremu światła drogowe ( długie ) świecą z określoną mocą ( zwykle około 30% ). Dzięki temu nie trzeba włączać świateł mijania w dzień. Wszystkie moduły DRL mają identyczną zasadę działania - zapalają się światła drogowe po odpaleniu auta i wyłączają światła po włączeniu świateł mijania (pozycyjnych - w zależności od podłączenia ). Montaż nie jest specjalnie skomplikowany - wystarczy do instalacji podłączyć kilka przewodów - zwykle 5 lub 6. Według mnie najwygodniej jest podłączyć się do przewodów w skrzynce bezpieczników i tam też zamocować moduł. Podłączenie zasilania - masę podłączamy do istniejącego przyłącza masy ( obok dźwigni otwierania maski ) a plus ( najlepiej po stacyjce - choć niektóre moduły można podłączyć do stałego plusa ) do pierwszej śruby od lewej pod przekażnikami. Kable ( plus i masa ) można przeciągnąć obok skrzynki przekaźników. Po podłączeniu zasilania zostają do podłączenia 3 przewody: 2 do świateł drogowych i 1 do świateł pozycyjnych. Wszytstkie niezbędne przewody znajdziemy w skrzynce bezpieczników: - światła drogowe - kable : biały z żółtym paskiem i biały z czarnym - światła pozycyjne - kabel szary z czerwonym paskiem. Dla pewności przed przystąpieniem do montażu polecam wziąć probówkę samochodową i sprawdzić czy wszystkie wyżej wymienione przewody zgadzają się z tymi w opisie. A teraz do pracy ... Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez tfk83
arnold27 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Jakiej firmy moduł kolego kupiles? Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez arnold27
tfk83 Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 Dokładnie taki jak na aukcji http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5550708794 Wybrałem ten ponieważ ma on dodatkową opcję wyłączania poprzez podanie masy na kabel czarny.
machina Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Czy po montażu tego układu świeci się kontrolka świateł drogowych gdy jedziesz na światłach dziennych? Tapnięte z HUAWEI P8
tfk83 Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Tak - żarzy się delikatnie. Celowo nie dałem diód prostowniczych żeby mieć "kontrolkę" świateł dziennych. Jeśli komuś to przeszkadza wystarczy dołożyć po jednej diodzie prostowniczej 5 lub 6A na kable wyjściowe z modułu DRL
Morrales Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Powiedz czy taki moduł można zastosować do przeciwmgielnych zamiast do drogowych?
Morrales Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Dnia 2.09.2016 o 23:49, tfk83 napisał: Można ...a podpowiesz pod jaki kolor kabelków podłączyć i gdzie żeby przeciwmgielne świeciły ?
tfk83 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Opublikowano 24 Lutego 2017 Światła przeciwmgłowe mają niestety wspólny bezpiecznik więc najlepiej wpiąć się bezpośrednio przy włączniku - jaki kolory kabli niestety nie wiem
bjks88 Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 Jak długo jeździsz z tym modułem? Do siebie chcę zamontować coś takiego, ale boję się takiej sytuacji jak w drugim poście tutaj: Przydałoby się jakoś sprawdzić czy się grzeje czy może jest zabezpieczony przed taką sytuacją. Pytałem już sprzedawcę na tej auckji http://allegro.pl/show_item.php?item=6152010693 Swoją drogą najdroższy układ na allegro odpisał, że "później obczai temat" i się nie odezwał, więc podejście raczej kiepskie.
opti Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 Miałem taki moduł SD-2 w innym aucie, nie polecam, krótko mówiąc coś się w nim zjarało po pewnym czasie, raz był reklamowany, po pewnym czasie znowu to samo, wywaliłem może teraz coś poprawił.... może Pytanie do osób i do kolegi Tomasza, który montował moduł od Bartsoft bodajże.... , jak to się ma w przypadku bixenonu, który spięty jest z żarówką od długich ? Wrzuciłbym, ale czy nie będzie zakłócenia dla układu bixenon, przesłony itd.
tfk83 Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 14 godzin temu, opti napisał: Miałem taki moduł SD-2 w innym aucie, nie polecam, krótko mówiąc coś się w nim zjarało po pewnym czasie, raz był reklamowany, po pewnym czasie znowu to samo, wywaliłem może teraz coś poprawił.... może Pytanie do osób i do kolegi Tomasza, który montował moduł od Bartsoft bodajże.... , jak to się ma w przypadku bixenonu, który spięty jest z żarówką od długich ? Wrzuciłbym, ale czy nie będzie zakłócenia dla układu bixenon, przesłony itd. Mój moduł działa już bezproblemowo 3 rok. Nie mam pojęcia jak będzie działać DRL z rezanym bixenonem ponieważ nikt tego jeszcze nie łączył - przeważnie zamiast żarówki świateł drogowych montowana jest żarówka led służąca jako światłą do jazdy dziennej. Co do palenia się samego modułu to myślę że zabezpieczenie go diodami prostowniczym powinno rozwiązać problem - w instrukcji montażu którą otrzymałem była wzmianka o tych diodach ale w celu eliminacji "żarzenia się" kontrolki świateł drogowych.
tfk83 Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) 17 godzin temu, bjks88 napisał: Jak długo jeździsz z tym modułem? Do siebie chcę zamontować coś takiego, ale boję się takiej sytuacji jak w drugim poście tutaj: Przydałoby się jakoś sprawdzić czy się grzeje czy może jest zabezpieczony przed taką sytuacją. Pytałem już sprzedawcę na tej auckji http://allegro.pl/show_item.php?item=6152010693 Swoją drogą najdroższy układ na allegro odpisał, że "później obczai temat" i się nie odezwał, więc podejście raczej kiepskie. Kolego bjks - miałem taki moduł gdy kupiłem obecne auto i coś z nim było nie tak - światła wyraźnie migotały . Zmieniłem go na moduł taki http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i5550708794.html ,( został mi po starym samochodzie ) i jak do tej pory nic się złego nie dzieje. Edytowane 27 Lutego 2017 przez tfk83
bjks88 Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Dzięki Panowie. Napiszę do bartsofta, ciekawe co odpowie
Dawidepd Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Witam panowie jest tu jeszcze ktoś aktywny w montażu tego modułu pomoże podłączyć?
Dawidepd Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 4 minuty temu, tfk83 napisał: Czego ci potrzeba? O witam jesteś w stanie pomóc mi tak przez neta w montażu kupiłem sobie taki z doświetlaniem przez parę sekund coś takiego https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-na-30-mocy-hit-7452986469?reco_id=dd02ee94-fd39-11e8-95b6-246e968dfff8 Gdzie najlepiej które kable co i jak lutowanie czy starczy skretka i izolacja
tfk83 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) W B5 światła nie idą przez przekaźniki więc w kablach płynie dość duży prąd. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest lutowanie . Co do montażu to masz wszystko opisane na aukcji: - czarny ( z modułu - masa ) pod jakąkolwiek śrubę, -czerwony ( z modułu - stały plus ) pod drugą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ), - niebieski ( z modułu - plus po zapłonie ) pod pierwszą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ), - żółto zielone x2 ( z modułu światła drogowe ) do grubych kabli w skrzynce bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej - 1 do kabla białego z żółtym paskiem , 2 do kabla białego z czarnym paskiem, - biały ( z modułu - światła pozycyjne ) do kabla szarego z czerwonym paskiem w skrzynce bezpieczników. Kabel brązowy ( Coming Home ) trzeba podłączyć przez przekaźnik ponieważ centralny zamek jest sterowany masą. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał wszytko czego potrzeba ( oprócz Coming Home ) na widoku. Edytowane 11 Grudnia 2018 przez tfk83
Dawidepd Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 12 minut temu, tfk83 napisał: W B5 światła nie idą przez przekaźniki więc w kablach płynie dość duży prąd. W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest lutowanie . Co do montażu to masz wszystko opisane na aukcji: - czarny ( z modułu - masa ) pod jakąkolwiek śrubę, -czerwony ( z modułu - stały plus ) pod drugą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ), - niebieski ( z modułu - plus po zapłonie ) pod pierwszą śrubę od lewej pod kierownicą ( pod przekaźnikami ), - żółto zielone x2 ( z modułu światła drogowe ) do grubych kabli w skrzynce bezpieczników z lewej strony deski rozdzielczej - 1 do kabla białego z żółtym paskiem , 2 do kabla białego z czarnym paskiem, - biały ( z modułu - światła pozycyjne ) do kabla szarego z czerwonym paskiem w skrzynce bezpieczników. Kabel brązowy ( Coming Home ) trzeba podłączyć przez przekaźnik ponieważ centralny zamek jest sterowany masą. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał wszytko czego potrzeba ( oprócz Coming Home ) na widoku. Ogólnie nic trudnego? Czyli ten com8ng home czyli doświetlaniem łatwo też podłączyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się