scOOtt Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam serdecznie. Borykam się od pewnego czasu z tematem stuków w przednim zawieszeniu. Stuki pojedyncze pojawiają się tylko i wyłącznie podczas manewrów parkowania. Przy skręconych kołach niezależnie czy lewo czy prawo jak auto wolno się toczy słychać stuk pojedynczy czasem w takich seriach dwu-trzy krotnych wydaje mi się, że dochodzą tylko z prawej strony. Do tego od niedawna przy jeździe na wprost na nierównościach słyszalne są dźwięki z prawej strony takie telepanie. Byłem u dwóch mechaników i tak: Pierwszy mówi, że to półoś nic nie wspominał o wahaczach. Drugi bardziej renomowany w mieście zajmujący się tylko zawieszeniami stwierdził, że do wymiany są wahacze górne prawe - lewych jeszcze nie słychać ale zasugerował wymienić po obu stronach. Kiedy mu powiedziałem o stukach przy parkowaniu przy skręcie kół tylko przy małych prędkościach, że podejrzewam półoś - wykluczył ją i stwierdził, że jeśli stuki się pojawiają przy odjętym gazie to na pewno puka przegub zewnętrzny. Mam zatem do Was pytanie - wielokrotnie już wydawałem kasę w błoto u "specjalistów mechaników" - co zatem sugerujecie ? Wymienić wahacze górne prawe x2 i lewe x2 + przegub z prawej i lewej strony ? Czy jest jeszcze jakaś możliwość zdiagnozowania skąd pochodzą owe stuki podczas parkowania. Zaznaczam, że stuki czasem pojawią się też podczas gwałtownego zahamowania. Nie pojawiają się podczas normalnej jazdy po mieście czy trasie zarówno na wprost jak i podczas skręcania. Dodam, że zawieszenie mam gwintowane firmy AP. Bardzo Was proszę o pomoc. Pozdrawiam Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez scOOtt
Emejcz Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Jeżęli stuka ci np. na bruku lub trelince przy wolnej jeździe to pewnie są to górne wahacze. Nasila się to przy lekkich skrętach w tych samych warunkach. Plusem górnych jest to, że można zdiagnozować luzy bez większych problemów nawet na opuszczonym aucie - będzie czuć przy ruszaniu kierownicą.
Alko-maty Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Sugerowałbym w takim razie ( jeżeli diagnoza mechanika była słuszna, który przecież widział to na żywo), wymienić 2x lewe wahacze górne, przegubu bym póki co nie ruszał jeżeli jest w dobrym stanie, ciężko to ocenić z perspektywy forum nie widząc, ale jeżeli stuk jest tylko przy skręcie z niską prędkością to na pewno lewe górne do wymiany.
Daniel85 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 Panowie czy po wymianie wahaczy gornych przednich trzeba robic geometrie i zbieznosc koł ???
mlodziak22 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 Jeśli nic nie ściąga nie trzeba Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 40 minut temu, Daniel85 napisał: Panowie czy po wymianie wahaczy gornych przednich trzeba robic geometrie i zbieznosc koł ??? Nie . Po wymianie wahaczy nie trzeba. Co innego jak wymienisz końcówki drążka - wtedy tak.
Daniel85 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 Dzieki Jacku za info w tej sprawie pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się