Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem, po odpaleniu po chwili gaśnie, instalacja LPG - rozwiązany, jednak nie - dalsze problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

:hi:

Problem następujący. Dziś auto nie chciało odpalić. Po kilkunastu próbach zaskoczył. Postanowiłem go trochę rozruszać więc zrobiłem trasę około 5km. Podjechałem do garażu wyłączyłem silnik i chciałem go jeszcze raz odpalić i odpalił normalnie. Zostawiłem go na kilka godzin i znów ten sam problem. Odpala, przez chwilę chodzi normalnie ale po kilku sekundach gaśnie lub obroty spadają i silnik walczy sam ze sobą aby nie zgasnąć ale w 90% przypadków i tak w końcu gaśnie. Raz na kilka odpaleń normalnie pracuje i nie gaśnie.Szukając przyczyny próbowałem przełączać z gazu na benzynę i przy przełączaniu z gazu na benzynę takie same objawy - telepanie budą i finalnie gaśnie. Dodawanie gazu od razu powoduje zamulenie i gaśnięcie silnika.

Co to może być ?

Vag nie pokazał żadnego błędu.

Czy któraś z poniższych rzeczy może mieć coś wspólnego z tymi objawami ?

1. Sporadycznie wywala błąd pompy SAI

2. Zdiagnozowane problemy z reduktorem LPG - problem z odpalaniem na zimnym ale tylko na LPG, na benzynie odpalał normalnie i nigdy nie gasnął

3. W piątek montowałem kierownicę, gałkę z automatu i po tej operacji podpinałem VAG w celu skasowania błędów poduszki itp , odłączałem również aku jak podpinałem poduszkę. W sumie problemy zaczęły się po tej operacji.

Edytowane przez Miszka82
Opublikowano

Sprawdź jeszcze wtryskiwacze gazowe, może któryś puszcza gaz i stąd problemy z odpaleniem po dłuższym postoju.

Opublikowano

Filmiki

tak odpala i gaśnie

a tak reaguje na zmianę z LPG na PB


Sprawdź jeszcze wtryskiwacze gazowe, może któryś puszcza gaz i stąd problemy z odpaleniem po dłuższym postoju.

tutaj nie ma znaczenia czy stoi krótko czy długo

Opublikowano

Strzelam... czyszczenie/adaptacja przepustnicy...

Opublikowano

Spróbuj odpalić z odpiętą przepływką.

Opublikowano

Albo problemy z imo albo poluzowany kabel od pompy paliwa takie obawy miał mój teściu co prawda vw polo ale działo się tak samo . Obręcz IMO się poluzowany na kablu i wytargac się kabel od pompy paliwa przy baku

Naciapane z GT-N7105

Opublikowano

chyba jestem o krok bliżej - mianowicie jak już auto odpali i chodzi na LPG wszystko jest ok, wciskając pedał gazu wszystko w normie - tak jak powinno być, żadnych niepokojących objawów, po przełączeniu na PB początkowo spadek obrotów i telepanie budy, później dochodzi do siebie ale po wciśnięciu pedału gazu muli, dławi się i nawet gaśnie.

Jakieś sugestie ? niestety nie miałem czasu i warunków do odłączenia przepływki ale może to dobry trop ?

Ja widzę to tak:

1. Podczas odpalania - uwalony reduktor LPG o czym wiem, odpowiada za nieprawidłowe odpalanie ale nie ma wpływu na późniejszą pracę silnika.

2. Dalej jak już silnik pracuje na LPG jest OK więc instalacja poza reduktorem jest ok ?

3. Problem z pracą silnika na PB - tego szukam ?


Spróbuj odpalić z odpiętą przepływką.

odpalił Panie ,jak wpiąłem wtyczkę od przepływki to zgasnął, czyli przepływka do wymiany. Czy ktoś mi powie co to za piszczenie na końcu filmiku bo zgaszeniu silnika ? To normalne czy też coś padło ?

Opublikowano

Przepływkę spróbuj jeszcze wyczyścić IPA (izopropanol) albo szuwaksem do czyszczenia tegoż - masz akurat na dzielni sklep z takimi rzeczami ;)

Ja tam nic nie słyszę nic niepokojącego, chociaż oglądałem kilka razy na słuchawkach :)

Opublikowano

jest sens to czyścić ?

nówka w zamienniku to około 100zł-150zł chyba powinno działać


jednak spróbuję wyczyścić koszt mały, a nóż pomoże - zobaczymy w weekend.

Opublikowano

jednak spróbuję wyczyścić koszt mały, a nóż pomoże - zobaczymy w weekend.

Jak będzie alko grane to może siakiś spot :decayed: ?

Opublikowano

jednak spróbuję wyczyścić koszt mały, a nóż pomoże - zobaczymy w weekend.

Jak będzie alko grane to może siakiś spot :decayed: ?

średnio wierzę w ten zabieg ale spróbuję :wink:

zadzwonię, ale obstawiam sobota do południa ( nie widzę problemu żeby jebnąć litra do 12 :kox: )

Szału ni ma

przepływka wyczyszczona

na PB na wolnych obrotach pracuje ok , po wciśnięciu pedału gazu przerywa i strzela z d*py + nierówna praca, zamula zarówno na postoju jak i podczas jazdy (podczas jazdy dławi) - myślę, że wykonania logów nierealne

na LPG wszystko w normie

później jak już rozgrzał się silnik znów nie chciał odpalić

na VAGu błędów brak :blink:

ktoś coś ? może przepustnica ?

ps Turzol akurat T25 był potrzebny ;) pojechałem do obi kupiłem ale okazuje się, że dziura za wąska więc obcążkami odkręciłem

Opublikowano

Kupuj boscha w intercarsie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Tylko i wyłącznie boscha.

Opublikowano

Sprawdź adaptację przepustnicy programem czy jest ok

Opublikowano

Zmiana przepływki nie pomogła problem występuje dalej. Sprawdziłem również adaptację przepustnicy i jest ok.

Na LPG silnik pracuje normalnie jak tylko przełączę na benzynę dławi i gaśnie :facepalm:


idziemy dalej,

dalej nie chce odpalić na benzynie, tzn odpala i gaśnie za którąś próbą odpali ale dopiero jak słychać pstryknięcie i przełączenie na LPG to dopiero wtedy - tak jakby odpalałdopiero jak dostanie gazu.Na LPG jeździ normalnie, przyspiesza po przełączeniu na PB traci moc słychać, że się dławi i obroty dochodzą max do 2k.

Wracając do tematu przepływki

1.Odpalanie nie ma znaczenia czy podpięta czy nie (wcześniej odpięcie przepływki pomogło teraz już nie)

2. Praca na PB +odpięcie przepływki żadnych zmian

3. Praca na LPG + odpięcie przepływki silnik gaśnie

Czy przyczyny szukać w instalacji gazowej... ?


tydzień stał nie odpalana, odpaił od strzału ale tylko na kilkanaście sekund - więc dalej to samo,

no nic trzeba szukać kumatego mechanika co ogarnia auta z LPG

stawiam na pompę paliwa :eusathink:

Opublikowano (edytowane)

Może problem tkwi w ciśnieniu paliwa - pompka słabo podaje albo zawór już nie trzyma te podzespoły sprawdzałeś?

Edytowane przez pawulons
Opublikowano

z racji braku czasu auto wczoraj trafiło na warsztat - szybka diagnoza - uwalony przewód od pompy paliwa + jakaś uszczelka przy pompie - koszt 250zł z robocizną

dziękuję dobranoc

Opublikowano

Niestety przy takich Objawach często ludzie szukają tam gdzie nie trzeba :(

Co do węża przy pompie paliwa skoro był Uwalony to jakim cudem chodziło auto nawet chwile na Paliwie

a po 2 co do przetarcia lub jakiej kolwiek uszczelki to wszystko możliwe :)

Opublikowano

Niestety przy takich Objawach często ludzie szukają tam gdzie nie trzeba :(

Co do węża przy pompie paliwa skoro był Uwalony to jakim cudem chodziło auto nawet chwile na Paliwie

a po 2 co do przetarcia lub jakiej kolwiek uszczelki to wszystko możliwe :)

co to wniosło do tematu ? :facepalm:

niestety po 2 tygodniach (przejechaniu około 200km) objawy wróciły - może nie do końca bo teraz odpala normalnie ale na PB telepie budą na LPG wciąż normalna praca

błędów zero

odstawione tam gdzie było robione:

cały dzień pracy elektryka - nic

sprawdzenie silnika, cewki ok ( są nowe zrobione na nich max 3k), kompresja na każdym cylindrze powyżej 13, raz jeszcze sprawdzone przepływka, przepustnica i nic

ponoć teraz już nawet na LPG dławi :facepalm:

no nic mamy czas niech walczą dalej

Opublikowano

Sprawdź elektrozawór na butli LPG. Zakręć zawór na butli ręcznie i pojeździj tylko na benzynie(wyłącz gaz przyciskiem na panelu). Jeśli elektrozawór nie trzyma będzie się zalewać (na benzynie dopuszcza gazu)


Czy problem rozwiązany? Co było przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...