tomato Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam . Mam problem z tylnym zawieszeniem a mianowicie lewa strona jest wyraźnie niżej niż prawa . Oczywiście nikt w czasie moich obserwacji nie siedział w aucie I mam takie pytania : 1. Czy muszę winić sprężyny z amortyzatorami ? 2. Jeśli tak to jakie ( monroe,sachs,kayaba) ? 3. Jakie są oryginalne do mojego modelu amory i sprężyny ? 4. Czy mogę kupić kompletne tak żebym sam sobie je założył i ile mogą kosztować ? Proszę o jakieś podpowiedzi typu ETKA ,Allegro , itp..... Bo nie za bardzo potrafię się odnaleźć w tym temacie ;( Teraz mam monroe . Bardzo dziękuje za pomoc
Cristoforo Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 jesli masz zamiar smigac autkiem kup ori blisteina do zwykłej serii
tomato Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2008 A więc byłem w trzech sklepach i wszędzie powiedziano mi praktycznie to samo że do 99r amory po 150 zł a od 99/2001 po 250 zł I nikt nie wie czym się różnią Zaproponowano mi Kayaba (343302) za 250 zł wraz tymi metalowymi podkładkami pod sprężynę . Chyba o to chodziło nie jestem do końca pewny . Skłaniam się też do wyciągnięcia starego amortyzatora (w tym wypadku monroe) spisaniu numeru i zamówieniu takich samych . Nie wiem tylko jak sprawdzić poprawne działanie sprężyn które w obecnej chwili posiadam ? Czy wywiana samego amortyzatora coś poprawi ?
nike21 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Opublikowano 16 Grudnia 2008 amortyzatory tylko tlumia drgania... nie maja wplywu na to jak wysoko stoi auto zobacz po pierwsze czy po obu stronach masz takie same amory i takie same sprezyny... a jesli sie okaze ze tak to poprostu jedna strona szybciej padla... a moze jest gdzies napeknieta... trzeba rozmontowac i obejrzec
domelq Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 1. Trzeba zfdiagnozowac jaka jest przyczyna, nie musisz wymieniać calego kompletu 2,3. Jak jeździsz na zwykłym zawieszeniu to również proponuję BILSTEIN 4. Ceny różne, uderz do chłopaków z forum co handlują częściami http://www.a4-klub.pl/smf/rabaty_promocje-b25.0/
taktuś Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Panowie, zmęczona sprężyna może "usiąść" nawet do 3-4cm, w sposób znaczący też traci właściwości którymi cec**je się nowa sprężyna, w tym przypadku prawie na 100% to wina sprężyny, jak wymieniać to zawsze dwie strony
cobradd Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 ... i to nie dokońca prawda, że amortyzator nie wpływa na wysokość zawieszenia, padnięty amortyztor ("wylany") = klapnięte auto, doświadczyłem już tego, byc może jak sprężyny są nowe i trzymają jak należy to tak tego nie widać ale przy starych sprężynach napewno mozna zauważyć "klapnięcie", już gdzieś było na ten temat na forum.
nike21 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 ale amortyzator nie utrzymuje auta... to dzieki sprezynie auto stoi wyzej lub nizej... amortyzator jedynie tlumi ugiecie sprezyny
cobradd Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Święta prawda i nie przecze, że to sprężyny utrzymują samochód ale to z amorkiem to też prawda. Niepamiętam czy to w AUDI czy we wcześniejszym samochodzie wylał mi sie amortyzator z przodu i auto dosyc sporo klapneło na jedną stronę, po wymianie amortyzatorów wróciło do poziomu.
Daimos Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja też potwierdzam, że amortyzator odpowiada za prześwit. W mojej starej 80'ce jak wymieniłem amorki z tyłu to ok 2cm poszła w górę. Też się wtedy zdziwiłem trochę
adadur Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Pierwsza czynność jaką powinieneś zrobić to zerknąć na amory i na ich numer: kolor czarny - zawieszenie standardowe kolor czerwony - zawieszenie sportowe kolejny krok to zczytanie nr z amorka (np. 8D0513031D - dla wersji zawieszenie sportowego 1BE - czerwony amorek) warto popatrzeć na kod zawieszenia na naklejce: zawieszenie standardowe: 1BA zawieszenie sportowe: 1BE zawieszenie wzmocniowe: 1BB, 1BT, 1BP (różnią się sprężyną a co do amorka to mam wątpliwości czy są inne i myślę że są standardowe) Pozdejrzewam że chyba trzeba poszukać sprężyn będzie - te dobierasz też odpowiednio do swojego zawieszenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się