C4NC3R Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Przerabiałem temat wymiany wałka i to co jest dostępne z zamienników to odlewy żeliwne, czyli plastelina, nie ważne czy to AUTOLOG czy Ruville. OEMy są kute stalowe. Jeszcze jakieś pytania?
Arek8888 Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 No się trochę dziwię, że wałek pękł. Chyba, że był skrzywiony albo źle założony. Rozumiem, że jedne firmy produkują lepsze towary, a inne gorsze, ale wkurza mnie, że nie ma na to żadnych norm technicznych, albo nie są one przestrzegane. Pracuję w branży budowlanej i na głupią cegłę muszą być aprobaty. Obojętne jaką cegłę kupisz - możesz być pewny, że spełnia normy. A w mechanice jakby panuje jakaś samowolka. Przez to wychodzą takie kwiatki, a ludzie muszą za to płacić Dobra, bo nerw mnie bierze jak sobie pomyślę
bartez80 Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 (edytowane) Jako ,że na codzien w pracy mam doczyienia z pekaniem przeróżnych czesci wykonanych z metalu ,bądz spawów ,to przedstawie swoja teorie ,jaką wywnioskowałem tylko po fotkach. Miaowicie widoczne jest znaczne wytarcie wałka na podparciu w pierwszej panewce ,które to na pewno nie powstało w wyniku kilku obrotów !!! Widać ze znacząco też w wyniku wytarcia ,zmniejszylła sie średnica wałka w tym miejscu . Oczywistym jest ,że skoro wałek nie posiadał odpowiedniego podparcia na pierwszej panewce ,a zarazem byl napinany paskiem ku dolowi silnika ,to działały na ten wałek cykliczne momenty gnące ,których efekt jest widoczny na foto (przy takim stanie nie wiem czy wałek z tytanu by wytrzymal) Tak więc ja bym sie upatrywał problemu w prawidlowosci montażu wałka ,albo droznosci kanalalu olejowego ,ktory doprowadza olej w to miejsce ,czy polpanewka nie byla zalozona o 180 st. Edytowane 13 Września 2016 przez bartez80
Dev Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Gó.....niana sprawa, ciężko będzie komukolwiek udowodnić winę. Szukaj słupa. A Jak chcesz to mam zdrową głowicę, niestety już bez wałka.
Arek8888 Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Jestem tego samego zdania - kolega Bartek dobrze to przedstawił. Wiadomo już jak tłoki i zawory?
bartez80 Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 zapewne 2,3,4 cylinder ,ma bałagan ,bo te cylindry zostały pozbawione synchronizacji wałka z wałem
bajowsado Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Ja dalej nie wierzę, że wałek nagle się tak przetarł po pęknięciu. Albo jest coś ze smarowaniem albo mocowania wałka na panewkach 1 i 4 były przekręcone, co by wyjaśniało jego pęknięcie. Na zdjęciu widać, że ostatnie mocowanie też jest przerysowane. Może i jestem młody, ale jako mechanik siedzę w tym prawie 10 lat, od małego... I nikt mi nie powie, że takie coś powstaje w parę chwil.
CzarekJ Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 Przerabiałem temat wymiany wałka i to co jest dostępne z zamienników to odlewy żeliwne, czyli plastelina, nie ważne czy to AUTOLOG czy Ruville. OEMy są kute stalowe. Testował kolega wałki firmy nockentechnik?
C4NC3R Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Testowałem nowy z aso. Nocken o ile dobrze pamietam jest stalowy ale chyba nie jest utwardzany/kuty. Jeśli czeka Cię wymiana walka to szukaj ori używki i naprawde sprawdzonych części zamiennych("szklanki" polpanewki). Jak już sie wymienia walek to warto sprawdzic czy głowica nie jest odkształcona. Sjakokrecic walek bez hydro i zobaczyc czy obraca sie bez wiekszych oporów. Druga sprawa to zj**any sytem smarowania oleju w tych silnikach.
Lukasz_200616 Opublikowano 14 Września 2016 Autor Opublikowano 14 Września 2016 Prawdopodobnie będzie przekładka na AVF ( już znalazłem, jeszcze tylko dokładne oględziny ) bo z tego co mi mechanik pisał z rana to 4 tłok dość mocno oberwał będę na miejscu to zrobię fotki i wrzucę.
Ralen Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Gó.....niana sprawa, ciężko będzie komukolwiek udowodnić winę. Szukaj słupa. A Jak chcesz to mam zdrową głowicę, niestety już bez wałka. Całego słupka nie znajdziesz? może być bez osprzętu Bez wałka bez pompek bez szklanek
Dev Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Niestety, wszystko się rozeszło, została tylko głowica i pokrywa głowicy.
Lukasz_200616 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 mała aktualizacja 1. Silnik po generalnym remoncie koszt około 6500zł ( uszkodzone 4 zawory, 4 dziury w popychaczach, wytarte panewki i masa innych dodam zdjęcia ) o dziwo na tłokach nie zostało nawet śladu a gładzie cylindrów w stanie idealnym 2. Wałek na jaki się zdecydowałem to kolbenschmidt, głowica po regeneracji dużo by tu pisać co zostało zrobione... 3. Reklamacja uznana ale pieniądze marne gdyż zwrócono tylko za wałek,panewki i popychacze 4. Motor po remoncie lata jak wściekły dotychczas zrobiłem 12tys km wygląda na to że auto zostanie już w rodzinie na stałe
Lukasz_200616 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Kilka zdjęć, nie dodałem całego złomu + głowica po regeneracji Edytowane 22 Maja 2017 przez Lukasz_200616
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się