turdzi Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Janusz Weiss z ZETKI? szlak mnie trafia ze 3,5 letni samochod nagle moze przestac pracowac i trzeba wymieniac pol samochodu...byloby ok gdyby nie byl serwisowany, badz bym o niego nie dbal...szok... napisz jeden list i powysyłaj do wszystkich gazet może ktoś zareaguje na problem.Jak dla mnie to jest normalnie kryminał to jest 4 letnie auto czyli jest rok o gwarancji i w dodatku serwisowane a mimo to umywają ręce. Napisz tez do rzecznika praw konsumenta http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/
_Kuben_ Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Najlepiej się po prostu przejdź do Rzecznika w swoim miescie, oni mają w obowiązku udzielić darmowej porady, często robią to bardzo chętnie i sa pomocni. Niech wyrazi swoją opinie na ten temat i powie co jest realne zdziałać.
robert144 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Koledzy ale ja mam silnik o oznaczeniu BPW... czy tez moge wymienic na BKD... czy np na jakies nowsze BPW??
m0dy89 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam:) Jakis czas temu znalazłem ten temat na forum i jako że posiadam silnik BLB w swoim audi troche się tego przestraszyłem. Samochód kupiłem w lipcu zesłego roku w niemczech z przebiegiem 114tyś km. W tej chwili jest niecałe 124tyś wiec postanowiłem zawieść go znajomego mechanika który specjalizuje się tylko w samochodach grupy VAG. Co się okazało po wyciągnięciu silnika nie ma wogóle łańcuszka tylko koła zębate więc poprzedni właściciel w niemczech musiał już zastosowac pakiet naprawczy audi:) Więc jeżeli ktoś kupił samochód w niemczech i nie jest pewny to radzę najpierw sprawdzić czy ktoś już nie naprawiał tego. Pozdrawiam i życze powodzenia
Piero Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Moje auto było z Niemiec i niestety właściciel nie był taki zapobiegawczy...
tklimczak Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Moje auto było z Niemiec i niestety właściciel nie był taki zapobiegawczy... Piero widzę, że rocznik auta opierasz na silniku chyba zrobię to samo
robert144 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 ale moje tez bylo z Niemiec. Ostatni duzy serwis mialo przy 118 kkm, Teraz ma 132 kkm i kaput...caly czas serwisowane...to jest szok
ALBINEK Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Co rozumiesz przez kaput (zatarty silnik)???.
robert144 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 dokladnie... naprawde uwazajcie na swoje 2 litrowe diselki...nigdy niewiadomo co ich moze spotkac...pzdr
Piero Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Tu nawet nie ma co uważać, tylko trzeba działać zawczasu najlepiej. Wtedy oszczędzi się blok silnika, turbinkę itp. Nie liczcie, że WASZ 2.0 TDI (szczególnie BLB) jest wyjątkowy i jemu się ta usterka nie przydarzy. NIE PRAWDA! Pytanie nie brzmi czy, ale KIEDY. Zatarcie silnika to tylko kwestia czasu, więc działajcie póki możecie... God bless!
dymian1 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 albo BPW... szok ja mam BPW... z VIN widzę ze akurat mam już niby zastosowane koła zębate. Ale i tak nie znam przeszłości tego samochodu. Przebieg 101 000. Do wymiany rozrządu bym mógł spokojnie jeszcze 15 tyś zrobić Teraz sie zastanawiam czy nie wymienić tego IMBUSIKA i od razu rozrząd. Co mi poradzicie ?? pozdr[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2009, 10:22_________________________________________________ co masz na mysli pisząc... Zatarcie silnika to tylko kwestia czasu, więc działajcie póki możecie... God bless!
Piero Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 dymian1 - im szybciej sprawdzi się, w jakim stanie jest imbus i koła zębate tym większa jest szansa, że wystarczy wymiana poszczególnych elementów, a nie całego podzespołu/silnika, więc ja bym osobiście nie czekał z wymianą rozrządu tylko rozbierał teraz. A co do Twojego pytania, co miałem na myśli pisząc, że z czasem każdego czeka zatarcie silnika? W momencie gdy zęby na kole zębatym, znajdującym się na wale korbowym zużywają się, łańcuch, któryc normalnie po nich się przemieszcza zaczyna się ślizgać, pompa oleju nie ma napędu i na FIS masz komunikat brak ciśnienia oleju. Jak masz szczęście i natychmiast wyłączysz silnik, to może oszczędzisz turbinke i silnik, jak akurat jesteś na autostradzie i musisz zwolnić, zahamować, dopiero zgasić silnik... może być już za późno. Aby uzmysłowić każdemu posiadaczowi BLB i BPW co może czekać ich koła zębate wystarczy spojrzeć na to zdjęcie (AUDI A4 B7 - 2.0 TDI BLB 2005r. przebieg 180.000km). Jak łańcuch ma tutaj spełniać swoją rolę, jak tu nie ma już praktycznie żadnych zębów ?
dymian1 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 ..... Aby uzmysłowić każdemu posiadaczowi BLB i BPW co może czekać ich koła zębate wystarczy spojrzeć na to zdjęcie (AUDI A4 B7 - 2.0 TDI BLB 2005r. przebieg 180.000km). więc mimo tego ze w BPW od pewnego czasu były montowane już koła zębate nadal trzeba uważać na ten imbusik ??
ALBINEK Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Piero skąd wziąłeś nowe koła zębate ,czyżby były dostępne.
rtocki Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Nie są dostępne , to jest foto , o ile pamiętam z jakiegoś rosyjskiego warsztatu z czasów gdy jeszcze były dostępne (przed jesienią 2008)
Piero Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Piero skąd wziąłeś nowe koła zębate ,czyżby były dostępne. Jak powiedział przedmówca - nie są już dostępne niestety - fotka jest stara. Chciałem tylko pokazać, czego może sięspodziewać każdy użytkownik BLB czy BPW... Gdy usterka już wystąpi - na to nie ma rady innej niż komplet naprawczy za 4400zł lub wymiana bloku silnika.
aju Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 a nie możecie sobie po porstu takiego koła dorobić? dobra tokarka numeryczna i torchę innego sprzętu których nazw nie znam i ludzie nie takie zębatki dorabiają....
jaro4444 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Tylko teraz zastanawie mnie fakt czemu Luk wprowadził nowy numer katalogowy na to sprzęgło do blb skoro od avf'a pasuje. Dianix więc teraz mogę Ci wytłumaczy wszystko po kolei. 1. Koło zamachowe od AVF nr LUK 415 0150 10 pasuje do silnika AVF. Do BLB równiez, ale razem z tarczą sprzęgła (z 6 sprężynami) i dociskiem od AVF czyli jako komplet. Spowodowane jest to tym, że koło dwumasowe od AVF ma dość wysokie łożysko środkowe i wymaga płaskiej tarczy sprzęgła (AVF). 2. Do koła dwumasowego od BLB LUK 415 0244 10 możesz zastosować starszą (niską) tarczę sprzęgła od AVF, albo nową (wyskoką z 4 sprężynami) od BLB. Dlatego możesz zastosować też to koło do starszego motoru np. AVF razem ze starszą tarczą.
dreamer Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Tak czytam ten wątek i włos mi się na głowie jeży ... dobrze że nie kupiłem B7. Jako że jestem z zawodu inżynierem mechanikiem wtrącę swoje 0,03 PLN. Samo dorobienie takicj kółek jest banalne - nie potrzeba tokarki NC - raczej frezarka uniwersalna + podzielnica. :-) Tylko jaką masz pewność że nowe kółka będą pracowac bezawaryjnie ? Niestety zwykle diabeł tkwi w materiale - jak widać na zdjęciu materiał w ori kółkach się nie sprawdza. Dodatkowo kółka łańcuchowe mają zwykle hartowany wieniec - te na zdjęciu też Zatem kwestia doboru odpowiedniego materiału + obróbka cieplna jest kluczowa. a nie możecie sobie po porstu takiego koła dorobić? dobra tokarka numeryczna i torchę innego sprzętu których nazw nie znam i ludzie nie takie zębatki dorabiają....
Rekomendowane odpowiedzi