leone1988 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 ale teraz nie ma już ryzyka ze cos sie popsuje, przynajmniej teoretycznie
armin2 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Mam akurat BLB w A6 ale problem ten sam, auto można powiedzieć że posiadam od nówki, obecnie 130tyś przebiegu i problem łańcuszka. Przeczytałem chyba wszystkie posty na A4 i A6 i niestety nie znalazłem innego zadowalającego mnie rozwiązania jak zestaw naprawczy w ASO. (nie wsadzę sobie do bezwypadkowego autka silnika ze schrottu) Jutro oddaję autko do ASO, koszt zabójczy - części to 5000zł brutto, co ciekawe natomiast serwis w którym serwisuję auto od początku zażyczył sobie 2000-2500zł za robociznę, a pojechałem do innego i i mają się zmieścić w 1200zł Nie mogę tylko zweryfikować konieczności wymiany miski olejowej 03G 103 603 AH za 450 zł netto, w jednym serwisie mówią że trzeba wymienić przy wymianie tego zestawu bo stara nie będzie pasować, w drugim nic o tym nie wspominali. Czy może się ktoś wypowiedzieć???
temichu1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam jak coś to daj cynka też się piszę na to.Dla mnie osobiście taka marka nie powinna popełniać takiej gafy.W każdej chwili mogę podać VIN jakby co.Pozdrawiam i popieram.
gogosiek Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam wszystkich, pisanie że audi nie przyznaje się do wadliwych pomp olejowych to totalna bzdura i wymysł bajkopisarzy ja kupiłem auto w czerwcu 2009 dzisiaj odwiedziłem serwis ponieważ zapaliła mi się kontrolka na fisie od spalin. Poniważ chciałem sprawdzić auto czy wszystko się zgadza przebieg itd.. kierownik serwisu zaproponował sprawdzenie czy była akcja serwisowa wymiany systemu smarowania i powiedział jeżeli nie była to wyznaczy termin wymiany i wszystko będzie na koszt serwisu na szczęście moje auto wyjechało już z fabryki ze zmodernizowanym systemem smarowania, dlatego uważam że jeżeli siadają tak pompy to samochody muszą mieć sporo najechane
turdzi Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 a pytale czym rozni sie zmodernizowany system smarowania ?
audiomaniak Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 pewnie koła zębate i dalej pozostaje zabierak :polew:
PINIOWROCLAW Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 To byla w koncu ta akcja serwisowa czy nie?Bylem dzisiaj w serwisie aby sie o to zapytac i powiedzieli mi,ze zadnej akcj serwisowej nie bylo.
MAJKI Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Pewnie koledze chodzilo o akcje gdzie wymieniali felerne koła zębate z tego niby nowego sysytemu bo na poczatku ich wprowadzenia tez mialy feler ale nie bylo akcji dotyczacych łancucha i zębatek tak jak to ma miejsce w BLB a kolega co to pisal ma BPW I pewnie chodziło Ci o tą akcje http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bpw_akcja_serwisowa_13d7_wymiana_kol_zebatych_napedu_pompy_oleju-t96956.0.html Niestety nie tyczy sie ona BLB
jaro4444 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie mogę tylko zweryfikować konieczności wymiany miski olejowej 03G 103 603 AH za 450 zł netto, w jednym serwisie mówią że trzeba wymienić przy wymianie tego zestawu bo stara nie będzie pasować, w drugim nic o tym nie wspominali. Czy może się ktoś wypowiedzieć??? Nie trzeba zmieniać michy. Ja mam teraz motor z napędem na kołach zębatych, a przy nim miskę od starego BLB. Ad. Gogosiek - coś słyszałeś, nie wiesz do końca o co chodzi a nazywasz ludzi "bajkopisarzami". dlatego uważam że jeżeli siadają tak pompy to samochody muszą mieć sporo najechane - Tym wpisem udowadniasz, że nawet nie wiesz o co chodzi Więc do Twojej wiadomości Kolego i celem douczenia się - "akcja serwisowa wymiany systemu smarowania" dotyczyła zmiany z napędu kołami zębatymi na taki sam rodzaj napędu, ale z inną piastą koła pośredniego, bo rozpadała się w czasie pracy. Nie było akcji zmiany z napędu łańcuszkowego na ten na kołach zębatych.
gogosiek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Kolego Jaro tak się składa że wiem o co chodzi pnieważ mój dobry znajomy jest dyrektorem serwisu ale moim zamiarem nie jest mądrzenie się tak jak to Ty robisz
Madas Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Kolego Jaro tak się składa że wiem o co chodzi pnieważ mój dobry znajomy jest dyrektorem serwisu ale moim zamiarem nie jest mądrzenie się tak jak to Ty robisz spokojnie .... Jaro4444 to poczciwy człek wielu osobą pomógł ... a Tobie pewnie chciał przekazać jakąś wiedzę ... w taki czy inny sposób ....
jaro4444 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Gogosiek więc zapytaj swojego znajomego czy była akcja serwisowa na wymianę łańcuszkowego napędu wałków wyrównoważających na nowszy typ z kołami zębatymi. Jeśli była taka akcja to jakie pojazdy były nią objęte (podaj proszę przedziały VIN). W przypadku, jeśli taka akcja była przeprowadzona stawiam Ci flaszkę dobrego trunku. dlatego uważam że jeżeli siadają tak pompy Jak na tą chwilę nadal przypuszczam, że nie wiesz jak jest zbudowany zespół wałków wyrównoważających i pompy oleju w 2.0 TDI. Dlaczego tak przypuszczam? Bo do tej pory nie słyszałem o awarii pompy oleju jako takiej. Siada jej napęd poprzez "zabierak", albo napęd wałków wyrównoważających od wału korbowego, ale nie sama pompa. Przypuszczam, że Twój znajomy wspomniał Ci o akcji 13D7, czyli wymiana koła zębate na koła, ale innej jakości. Poczytaj tu: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bpw_akcja_serwisowa_13d7_wymiana_kol_zebatych_napedu_pompy_oleju-t96956.0.html
OLO_GDA Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Kolego Jaro tak się składa że wiem o co chodzi pnieważ mój dobry znajomy jest dyrektorem serwisu ale moim zamiarem nie jest mądrzenie się tak jak to Ty robisz Jaro sie nie mądrzy tylko wie bardzo duzo i dzieli sie ta wiedza.... a Ty wpadles zarzuciles wszystkim bajkopisarstwo i pisanie bzdur a pomyliles kompletnie podstawowe pojecia. jak dla mnie to Twoim znajomym moze byc nawet prezes Audi, co nie zmienia faktu ze jest dokladnie tak jak pisze JAro, a jak nie to dokladam sie do tej flaszki :kox:
leone1988 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 dokładnie. sama pompa nie jest felerna tylko że jak załozysz tryb na wał zamiast felernej zebatki to musisz zmienic juz cały system smarowania. przynajmniej u mnie miało to miejse
turdzi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 dokładnie. sama pompa nie jest felerna tylko że jak załozysz tryb na wał zamiast felernej zebatki to musisz zmienic juz cały system smarowania. przynajmniej u mnie miało to miejse tez cos poplatales chyba ze wynieniales cala pompe na taka jak jes w BKD czy AVX czyli napedzana lancuszkiem a nie imbus , bo z tego co rozumie to ty piszesz o zmianie lancuszka napedzajacego uklad walkow i zastapieniem go kolami zebatymi a w tym wypadku i naped pompy i sama pompa jest taka sama
leone1988 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ja tego nie robiłem ale mój mechanik i wiem ze mam teraz kompletny system napedzajacy pompe za pomoca kół zębatych
turdzi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ja tego nie robiłem ale mój mechanik i wiem ze mam teraz kompletny system napedzajacy pompe za pomoca kół zębatych ale nie ma takiego systemu , kolami zebatymi mozesz miec napedzany uklad walkow a dopiero od niego idzie imbus na pompe.Wiec jesli dalej masz walki to masz imbus , jesli ktos wywalil walki to masz inna pompe oleju i napedzana jest ona lancucham a nie imbusem.Innch opcji nie ma , znaczy jest naped do walkow idzie lancuszkiem i wtefy to juz wogole przejb...ne
leone1988 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 w kazdym badz razie ja nie mam sie czym martwic bo mam wszystko inne
turdzi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 ale co masz inne bo na razie jednogo jestem pewiem .... ze sam tego nie wiesz troszke ci to zobrazuje jesli mechanik wywali ci uklad walkow to znaczy ze musial zastosowac inne rozwiazanie samej pompy i jej napedu , o takie : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7260de738305b243.html czyli nie masz walkow a naped pompy odbywa sie lancuszkiem czyli tak jak ma to miejsce w silnikach 1,9 i 2,0 ale tych do aut FWD czy np: BKD i faktycznie ta operacja polega na przerobieniu ukadu olejowego i zastosowania innej pompy oleju ,jest to tez troszke skomplikowane bo wywalenie walkow wiaze sie z tym ze prawdopodobnie wal tez jest inaczej wywaznony wiec trzeba by go zmienic na taki z silnika bez walkow , co za tym idzie panewki , szarpanie skrzyni itp itd, to dosc duza operacja..... mogl jednak tez zrobic tak ze zastosowal nowszy zestaw walkow w ktorym naped przekazywany jest nie jak w BLB lancuchem gdzie wyrabia sie zebatka : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9b9c294a5ddcd0d1.html tylko za pomoca kol zebatych ( tak jak jest w BRE , BRD , BPW ,) ale nie zmienia to jedank rowiazania pompy oleju i dalej masz zabierak tak jak na zdjecu wiec dalej masz problem : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6e05f077577fa069.html a wiec wiesz juz o co chodzi i co ci zmienil ?Jak zmienil pompe i wywalil walki to jest to juz silnik teorwtycznie bez wad.Jesli zrobil to drugie to pozbyl sie tylko jednego problemu a nie dwoch
Musashi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 czyli nie masz walkow a naped pompy odbywa sie lancuszkiem czyli tak jak ma to miejsce w silnikach 1,9 i 2,0 ale tych do aut FWD czy np: BKD i faktycznie ta operacja polega na przerobieniu ukadu olejowego i zastosowania innej pompy oleju ,jest to tez troszke skomplikowane bo wywalenie walkow wiaze sie z tym ze prawdopodobnie wal tez jest inaczej wywaznony wiec trzeba by go zmienic na taki z silnika bez walkow , co za tym idzie panewki , szarpanie skrzyni itp itd, to dosc duza operacja..... w silnikach z walkami jest inna konstrukcja walu korbowego, fukcje wywazania przejely wlasnie walki wyrownowazajace. mialo to sie przyczynic do zmniejszenia masy obrotowej przez to zmniejszenia obciazen, zuzycia paliwa, itp. idea sluszna nieco trudniejsze wykonanie mechaniczne. likwidacja zespolu walkow wiazalaby sie wiec z wymiana walu korbowego.
Rekomendowane odpowiedzi