kfiat_man Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Witam, Problem jak w temacie. Silnik 2 lata temu miał swapa i regenerację turbo (program na 180 hp/ 0.9bar). Świeżo po zmontowaniu manometr ładnie pokazywał 0,9 - 1 w szczycie. Dupohamownia wykryła mniejsze wciskanie w fotel więc zabrałem się za diagnostykę. Manometr pokazuje teraz tylko 0,6 - 0,7 to szczyt możliwości i tylko chwilowy. Doładowanie nie faluje auto nie szarpie - dv i n75 nowe. Dostałem się również do turbo i wykryłem luz wzdłużny, poprzeczny też występuje ale wirnik nie wydaje się trzeć o obudowę. Byłem z turbo u magika od regeneracji, który stwierdził, że w zasadzie to nadaje się do roboty bo ma luz wzdłużny, ale sam przyznał że nie jest pewny czy to wina turbo, które jest suche i nie cieknie. Sprawdziłem też logi, głównie przepływomierz i przy ok 6k obrotów jest 150 g/s a wiem, że powinno być ok 180. Wymieniłem ostatnio przepustnicę na nową vdo, która pokazuje max 86,5% otwarcia, nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ, ale na starej też nie było doładowania jak należy. Ponadto przy schodzeniu z obrotów słychać dziwne grzechotanie ale tylko w kabinie - tak jakby w wydechu. Proszę o jakieś rady, nie chcę władować kolejnego 1000zł w regenerację turbo które może nie być winne. Edytowane 18 Listopada 2016 przez kfiat_man
pioteros Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 jakie 180 na przeplywce ? 150 to jest w miare ok wartosc, moze ciut wiecej powinno bycpoza tym, luz na turbo nei okresla jednoznacznie czy jest ono do kitu, jesli nei trze i nie zyga olejem to ja bym to olal, zajal sie predzej gruchą albo klapką wg, moze poajwilo sie pekniecie i nie trzyma najzwyczajniej cisnienia
kfiat_man Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Opublikowano 18 Listopada 2016 Może i nie 180, ale 150 to za mało, mierzyłem kiedyś świeżo po chipie ale nie pamiętam wartości. Manometr podmieniłem na wszelki wypadek więc błąd wskazania odpada, gruszka trzyma ciśnienie - sprawdziłem strzykawką. klapka wg ma luz na nicie ale gładko przylega do powierzchni. Nie za bardzo wiem co dalej robić.
Unf Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Srubke od ciegna blaszki przesun troche w strone katalizatora/downpipe'a zalezy co tam masz Ps: tzn nie tylko srubke tylko w ten sposob cale ciegno przesun i dokrec ;p Edytowane 18 Listopada 2016 przez Unf
kfiat_man Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 Jest na forum poradnik jak regulować sztangę, mam ustawić tak by zaczynało się otwierać przy 0,5-0,6 bar? w kilku postach było napisane inaczej dlatego chciałem się upewnić by dobrze wyregulować. Muszę skombinować jakieś ustrojstwo by sprawdzić jak u mnie się uchyla. trochę się pośpieszyłem i założyłem turbo bez dokładnego sprawdzenia gruszki.
Unf Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Jesli jestes pewien ze powinienes miec 0,9 -1bar w piku, to metoda prob i bledow, przesuwasz o 2mm, robisz logi, sprawdzasz co wyszlo, jak wciaz za malo to znow o 2mm itd. Ja tak musialem zrobic po regeneracji turbiny, nie wiem dlaczego ale zachowywala sie zupelnie inaczej - u mnie przeladowywala i cisnienie ~1bar wrzucalo mi tryb awaryjny. Cofajac w strone kata zmniejszalem max cisnienie w piku az sobie ustawilem te seryjne 0,5 - 0,6 i smiga bez zarzutow. Czyli Tobie zle napisalem, Ty chcesz miec wieksze cisnienie niz masz wiec musisz ciegno przesuwac w strone przodu auta, a nie w strone kata Edytowane 19 Listopada 2016 przez Unf
kfiat_man Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 Zrobiłem dziś gadżet z trójnikiem, manometrem i kompresorem pod zapalniczkę. Okazuje się, że moja gruszka otwiera zawór już przy 0,25 bar a przy 0,5 jest pełne otwarcie, więc nic dziwnego że turbo nie ładuje 1 bar. Teraz pytanie skoro gruszka tak się rozregulowała w ciągu dwóch lat to czy da się ją ponownie ustawić i czy znów nie rozjedzie parametrów? Nie chciał bym trzeci raz za pół roku wyjmować turbo. Mam opcję kupić nówkę gruszkę za 150zł oryginał.
azure Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 150g/s to ok wynik jak na 180KM. Nie cuduj.
pioteros Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 jak już to robiłes, to wyjęcie turbo to góra 30pare minut wiec tragedii nie ma sprobuj podkrecic ja na regulacji
sous1111 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Do regulacji sztangi można się dostać bez demontażu turbo ?
kfiat_man Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 Teoretycznie można, tylko trzeba zdjąć kolektor wydechowy. Co z tego, ze mam 150g/s jak doładowanie mam 0,5 zamiast 0,9 i czuję że mocy brak. Muszę ustawić gruszkę by otwierała się przy ok 0,5 bar a nie przy 0,25 i prawdopodobnie moje 30 brakujących koni się odnajdzie. Dam znać jak to ogarnę.
Unf Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 No dlatego musisz zrobic to co pisalem - przesunac ciegno w strone przodu auta. Da sie nawet bez zdejmowania kolektora wydechowego ale trzeba miec chude rece
pioteros Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Teoretycznie można, tylko trzeba zdjąć kolektor wydechowy. Co z tego, ze mam 150g/s jak doładowanie mam 0,5 zamiast 0,9 i czuję że mocy brak. Muszę ustawić gruszkę by otwierała się przy ok 0,5 bar a nie przy 0,25 i prawdopodobnie moje 30 brakujących koni się odnajdzie. Dam znać jak to ogarnę. nie trzeba, idzie to zrobic bez sciagania, troche cierpliwosci i wprawy
sous1111 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Z kanału czy od góry ? Ja muszę zrobić to samo co kolega, Edytowane 23 Listopada 2016 przez sous1111
kfiat_man Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Jest jakiś manual albo coś jak to regulować w sensie przy jakiej wartości ma się otwierać klapka wg? jak odepnę wtyk od n75 to mam 0,3 bar cały czas - jeśli ustawię otwarcie klapki na 0,6 to przy odpięciu wtyczki będzie 0,6 cały czas? Nie mogę nigdzie w internecie znaleźć rzetelnej informacji jak to ustawić, tylko fotostory kolegi z forum które jest tutaj podpięte. Na zagranicznych forach też nie ma wiele na ten temat, tylko podkręcanie na oko i sprawdzanie manometrem podczas jazdy.
pioteros Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 n75 ogranicza cisnienie jakie idzie na gruszke, wiec jak odpinasz go, cewka nie trzyma tloczka i cale cisnienie prawie wali w gruche i otwiera ja stad male doladowanie pod jego odpieciu
Łukasz13 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Jest jakiś manual albo coś jak to regulować w sensie przy jakiej wartości ma się otwierać klapka wg? jak odepnę wtyk od n75 to mam 0,3 bar cały czas - jeśli ustawię otwarcie klapki na 0,6 to przy odpięciu wtyczki będzie 0,6 cały czas? Nie mogę nigdzie w internecie znaleźć rzetelnej informacji jak to ustawić, tylko fotostory kolegi z forum które jest tutaj podpięte. Na zagranicznych forach też nie ma wiele na ten temat, tylko podkręcanie na oko i sprawdzanie manometrem podczas jazdy. Jesli takie masz doładowanie przy odpiętej wtyczce n75 to gruszke masz dobrze ustawioną, szukaj problemu gdzie indziej, zrób logi dynamiczne.
kfiat_man Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) No to powiedz mi co mam zlogować. Przepływka 150g/s przy 6k. n75 sprawny, podmieniałem 3 szt DV sprawny na 100%. przepustnica nowa - szarpało na jałowym. Skoro gruszka jest dobrze ustawiona to czemu w poradniku jest napisane by ustawić otwieranie gruszki przy 0,55-0,6bar ? moja otwiera przy 0,25. Czy ten czujnik atmosferyczny przy sterowniku ma coś do gadania w tym temacie? Edytowane 23 Listopada 2016 przez kfiat_man
Łukasz13 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Zloguj 002+007, 001+025, 013+008, czujnik atmosferyczny ma jak najbardziej wplyw na doladowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się