Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wymiana świec żarowych - prosze o pomoc co i jak????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam zamiar wymienic swiece żarowe....i moj problem bo nie wiem czy moge to samo zrobic czy jednak skorzystac z pomocy specjalisty ??? ...wydaje mi sie ze nie jest to zbyt skomplikowane tylko mam jeden problem wyczytalem ze potrzebny jest do tego klucz dynamometryczny i dokrecenie o sile 15nm ktorego nie posiadam aaaa znowoz moechanik powiedzial mi za wymiane 50zł a jezeli nie bedzie sie chcialy wykrecic(zerwanie , rozwiercanie itp.) to 80zł od sztuki za wymiane... tak wiec moglbym wykonac to samodzielnie ?? zeczywiscie niezbedny jest klucz dynamometryczny?? a jezeli nie to jakim kluczem mozna to najlepiej zrobic....z gory dziekuje za odpowiedz :)

Opublikowano

nie jest tak że klucz dynamo -jest niezbędny

ale nie bierz sie do tego jak nie mie masz o tym pojęcia

takie świece potrafią się poprostu zapiec/i przy nie umiejętnym

odkręcaniu się ukręcają

nie jest to koniec świata- ale nie poradzisz sobie z tym pod blokiem

daj 50- zeta i po sprawie

pozdro :hi:

Opublikowano

Jak chcesz sam się do tego zabrać to pamiętaj abyś nie robił tego na zimnym silniku wówczas są problemy z odkręceniem świec i można coś urwać. Zagrzej silnik a następnie przy pomocy klucza rurkowego z przedłużką w rozmiarze 10 spróbuj odkręcać świece pojedynczo. Jak by świeca szła z dużym oporem to dokręć ją i ponownie zacznij delikatnie odkręcać, powtórz tą czynność do całkowitego jej wykręcenia. Przed odkręceniem oczyść z prochu część głowicy aby po wykręceniu świecy nie wpadł ci jakiś brud do środka. Po wkręceniu nowej dokręć ją z niewielka siłą. Powodzenia :good:

Opublikowano

3 tyg temu wymieniałem u siebie świece. Pojechałem do fachowca, 15 zł/szt płaciłem, a wiec łącznie 90 zł. Nie był to wielki wydatek, a zrobione jak należy i odpowiednim sprzętem. :good:

Opublikowano

Zapłać fachmanowi i nawet się nie zastanawiaj !!! Ja wziąłem się za wyminę u siebie i robiłem wszystko delikatnie a mimo wszystko świeca się ukręciła tak że nie mam takiej możliwości jej wykręcić !! Spawarka i inne gadzety nie pomogły :(

Tak podepnę się pod temat ...

Świeca została mi w głowicy a kabel który jest na nią nasuwany został podwieszony z boku ... Posiadam już całą pokrywę głowicy którą wymienię razem z felerną świecą ale powiedzcie mi czy dzieje się coś w silniku jeżeli tak jeżdże i grzeje silnik na 5 świec . Jakie jeszcze naprawy wiążą się z wymianą tej części głowicy ? (planowanie?,jakie koszta takiej operacji?)

Jestem laikiem ale może naprowadzicie mnie na trop :rolleyes:

Opublikowano

kolego RiCoTriCo nie odpowiem Ci wprost ale

w vw miałem tak jak piszesz i objawy

w lecie gicior ale zimową porą jak było

tak -10 C to gorzej mi palił i na początku

szatkował /po kilku min było oki

pozdro :hi:

nie wymieniaj sam jedź na warsztat ..

Opublikowano

witam mam zamiar wymienic swiece żarowe....i moj problem bo nie wiem czy moge to samo zrobic czy jednak skorzystac z pomocy specjalisty ??? ...wydaje mi sie ze nie jest to zbyt skomplikowane tylko mam jeden problem wyczytalem ze potrzebny jest do tego klucz dynamometryczny i dokrecenie o sile 15nm ktorego nie posiadam aaaa znowoz moechanik powiedzial mi za wymiane 50zł a jezeli nie bedzie sie chcialy wykrecic(zerwanie , rozwiercanie itp.) to 80zł od sztuki za wymiane... tak wiec moglbym wykonac to samodzielnie ?? zeczywiscie niezbedny jest klucz dynamometryczny?? a jezeli nie to jakim kluczem mozna to najlepiej zrobic....z gory dziekuje za odpowiedz :)

Wg. Mnie 50 zeta to żaden majątek wiecej kłopotu narobisz wymieniając świece sam! A jak którąś ukręcisz? Jeżeli zrobi to mechanik to on bierze na siebie tą odpowiedzialność! Oczywiście nie bierz tego do siebie co napisałem,ale różnie bywa! Jedz do mechaniora
Opublikowano

A jeżeli już koniecznie chciałbyś się za to sam zabrać, to zapodaj przed odkręceniem WD40 i zostaw na kilkanaście minut.

Opublikowano

A jeżeli już koniecznie chciałbyś się za to sam zabrać, to zapodaj przed odkręceniem WD40 i zostaw na kilkanaście minut.

dolacze sie do wypowiedzi i wypowiedz kolegi jest jak najbardziej na miejscu :evil:

Opublikowano

Koledzy ja dziś zmieniłem świece bo jak było -5 lub więcej to rani po odpaleniu przez kilka lub kilkanaście sekund szarpało i żucało silnikiem. Świece obwód prądu robiły ale podobno i wtedy mogą byż popsute. Miałem NGK a teraz zakupiłem BERU.

I teraz najważniejsze:

JAK DŁUGO POWINNA SIĘ ROZGRZEWAĆ ŚWIECA ŻAROWA DO CZERWONOŚCI???

Ja podpinałem na ostro i żeby świeca była czerwona na długości 1cm. schodziło ok. 9 sekund, a jedna zagrzewała się troszke dłużej. Czy to tak powinno być??? Czytałem gdzieś że po 2 sekundach się robią czerwone ale u mnie tak nie było. Wiem że każdy powie poczekaj do rana. :decayed:[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 11:21_________________________________________________Może się komuś przyda :naughty:

Ja zrobiłem to tak: wróciłem ze sklepu z nowymi świeczkami, cofnołem w garaż, odkręciłem pokrywe na silniku, zapuściłem świeczki WD40 i próba (ani drgną). Po kilku minutach następna pruba odkręcania - wszystkie poszły w miare lekko. Motorek był rozgrzany. :wink4:

Opublikowano

Wczoraj z Tatą wymienialiśmy świece w jego b4 silnik 1Z

Tak jak pisał kolega potrzebny jest klucz nasadkowy 10 i przedłużka i naprawde fajnie i bezproblemowo sie odkręcają GRUNT to dobrzy klucz :good:

Przed wymiana zalej Wd-40 + ciepły silnik i wymieniaj sam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...