Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX Odcina cylinder


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Mam problem odnośnie pracy silnika na zimnym.

Jest to tak np. dzisiaj po wyjechaniu z garażu (w garażu mam +12 stopni) silnik zimny po nocy postoju, jadę spokojnie nagle przycisnę więcej gazu do ok 3tys obrotów aby np. włączyć się do ruchu silnik zaczyna trząść się i jest taki efekt jak by mu odcinał jeden cylinder albo dwa, sam nie wiem, w każdym bądź razie trzęsie i szarpie, jednak gdy jadę dalej spokojnie 10-20 metrów cylinder załapie i jest dobrze. W przypadku gdy się zatrzymam jak silnik trzęsie i nie łapie na jeden cylinder to zgaśnie. Wystarczy, że auto złapie już jakąś tam temp nie koniecznie 90 stopni ale już powyżej 60 stopni to problem już nie występuje. 

Występuje to tylko na zimnym, na rozgrzanym mogę ostro jeździć pedał w podłogę i tego nie ma.

EGR zaślepiony.

Błędów brak. Korekcje pompowtrysków wyglądają na ok.

Czyżby konektorki na pompowtryskach?

Może jakieś sugestie z waszej strony? Z góry dziękuję za odp.

 

Opublikowano

Jeżeli to konektory na pompkach , to przy tak zaawansowanym stadium ( piszesz że silnik potrafi zgasnąć ) , to w sterowniku silnika powinien się zapisać błąd przerwy/zwarcia na obwodzie cewki którejś pompki .

Sprawdzałeś błędy  ostatnio czy jakiś czas temu , jak problem się dopiero co pojawił ?

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj mi się zdarzyło pierwszy raz, że zgasł na postoju wcześniej się nie zatrzymywałem tylko zawsze spokojnie jechałem i trzęsienie ustawało.  Po tym nie było błędów pompowtrysków

Sprawdzałem błędy dzisiaj to było:

00532 Supply Voltage B+ 07-10- Signal too Low- Intermittent - to chyba jakiś wcześniejszy błąd że akumulator słaby ? dzisiaj go usunąłem i nie wracał.

drugi to był:

17965- Charge Pressure control: positive deviation P1557-35-10 intermittent - ten to chyba od zapieczonej turbiny, auto wpada mi czasami w tryb awaryjny ale to już dużo wcześniej miałem po rozruszaniu turbiny było jakiś czas ok ale znów powraca.

Dlatego pisałem że błędów nie ma bo te nie wiążą się z problemem ucinania cylindra chyba że się mylę.

Jakiś miesiąc temu zmieniałem olej i wszystkie filtry w tym filtr paliwa. Zaworek w filtrze paliwa zostawiłem stary może przypchany jest? ale to by i na ciepłym też szarpało ucinało?

 

Edytowane przez majeczek91
Opublikowano

a logi robiłeś? zrób 013, 018, 023, każdemu to samo trzeba pisać. :facepalm: ( również zimnego silnika) na postoju i bez przygazówek. poszukaj i poczytaj, na forum bardzo dużo informacji jest na ten temat.

wg mnie, tak jak piotrek pisał konektory wtrysków i to najprościej spróbować zrobić. nie musi się pojawiać błąd.

ew. uszczelniacze(ew. gniazda) - być może logi coś podpowiedzą.

zbyt niskie ciśnienie z tandempompy lub źle podaje paliwo pompa w zbiorniku pomiar ciśnień.

Opublikowano (edytowane)

Miałem podobnie, to raczej nie wina konektorów. Przy przerywających konektorach auto pracuje normalnie ale przerwywa  a w bardziej zaawansowanym stadium świeci się ESP. albo mryga kontrolka świec - nie pamiętam już


Obstawiałbym zajchane oringi

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Konektory podoginałem wyjechałem na uliczkę osiedlową przeciągnąłem na 2 zatrzymałem się i zaczął nierówno chodzić ale nie zgasł. Powoli ruszyłem pojechałem dalej spokojnie i się uspokoiło. Na rozgrzanym ostro przegoniłem pod 4,5tys obr. i normalnie pracuje ma moc itp. 

A może mieć to związek z turbiną? Bo jak rozgrzewałem silnik przed przeganianiem do 4,5 tys obr to raz tryb awaryjny załapał. Zapewnie turbina zapieka się ale czy to może mieć związek jakiś? lewe powietrze turbo daje albo nieodpowiednio pompuje i temu nierówno chodzi?

Pompowtryski siedzą już inne niż od nowości bo mają datę 02.08.08r. czyli ktoś kiedyś już je robił. Po korekcjach nie wskazuje nic aby to były pompowtryski ale dobra jutro wrzucę wam logi.

 

1 godzinę temu, Musashi napisał:

zbyt niskie ciśnienie z tandempompy lub źle podaje paliwo pompa w zbiorniku pomiar ciśnień.

Zastanawiam się jeszcze nad tandempompą. Widać że była rozkręcana bo z pod dekla wystaje sylikon, a do tego króciec luźny. Czyli jak jest ujeb.ana to i słabiej paliwo pompuje i słabiej podciśnienie wytwarza do turbo? Dobrze myślę? W vagu można sprawdzić jej ciśnienia? Widziałem w blokach pomiarowych silnika coś w milibarach ale to chyba ładowanie turbiny?

Opublikowano

jest jeszcze opcja, że pęknięta jest, któraś z rur dolotu, i to szarpanie to efekt właśnie ulotu ciśnienia.

zrób log dynamiczny 011, i  BS003, BS011.

Opublikowano

turbina przeładowuje dramatycznie. dosyc pozno zadzialal ogranicznik cisnienia. auto po chipie?

siłownik turbiny i kierownice poruszają się bez zacięć?

Opublikowano

nie chipa nie ma chyba że poprzedni właściciel coś kombinował a z tym przeładowaniem to co może być przyczyną? zapieczona geometria? no i te szarpanie czy tam ucinanie cylindra?

Opublikowano

na pewno przeładowuje. na pewno zaciemnia to obraz.

18 minut temu, majeczek91 napisał:

nie chipa nie ma chyba że poprzedni właściciel coś kombinował a z tym przeładowaniem to co może być przyczyną? zapieczona geometria? no i te szarpanie czy tam ucinanie cylindra?

przecież zadałem pytanie... :cool1:

Opublikowano

Już wcześniej z ponad rok temu wpadał mi w tryb awaryjny ale po rozruszaniu kierownic działało aż do teraz. Będę musiał wyciągnąć turbinę i wyczyścić wszystko dokładnie.

Dobra z turbiną wszystko jasne, ale trochę odbiegamy od pierwotnego problemu przez który powstał ten temat, czyli szarpanie lub/i ucinanie cylindra na zimnym silniku.

Opublikowano
55 minut temu, majeczek91 napisał:

Dobra z turbiną wszystko jasne...

To co wyszło z turbo ? ? ? 

Opublikowano

Zapieczone kierownice zmiennej geometrii w turbinie. Jutro zabieram się za czyszczenie.

Opublikowano

No to jak już ogarniesz turbo, można znowu zrobić logi i zobaczyć czy naprowadzą na to "odcinanie cylindra" ;)

Opublikowano

Logi zrobię po czyszczeniu sam jestem ciekawy jak to będzie wyglądać.

Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości przeładowania. W logach gruby 011 pokazuje przedział od 2100 do 2600 mbar a wszystko co jest ponad 2600 to już przeładowanie? i przy sprawnej turbinie max wartość powinna być do 2600 mbar?

Opublikowano
5 godzin temu, kamil-vag napisał:

No to jak już ogarniesz turbo, można znowu zrobić logi i zobaczyć czy naprowadzą na to "odcinanie cylindra" ;)

dokładnie.

Opublikowano

Turbo wyczyszczone. 

Co do tego szarpania/ ucinania cylindra to nie udało mi się wprowadzić auta w taki stan po czyszczeniu turbiny, potestuję jeszcze autko i zobaczymy. 

Logi: 

003: http://vaglog.pl/log-003_onkO4MT.html

011: http://vaglog.pl/log-011_LpY0ac.html

chyba jest lepiej przynajmniej nie przeładowuje i ciśnienie mieści się w przedziale do 2600 mbar

Opublikowano (edytowane)

Zrób loga 023 dynamicznie na zimnym tak by wystąpił ten problem

Edytowane przez nik23
Opublikowano (edytowane)

Ok popróbuję może uda się wyłapać ten moment. Chociaż dzisiaj z rana próbowałem wprowadzić auto w ten stan i nic z tego. Czyżby czyszczenie turbiny pomogło... 

Edytowane przez majeczek91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...