grzegorzmen Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Mam taki problem iż odkąt kupiłem Avancika to mam małą skuteczność Hamulców: na suchym czy mokrym nieoblodzonym asfalcie nie da rady zablokować hamulców, włączyć ABS-u wymieniłem już tarcze , klocki, łożyska komplet po 4szt, pompę hamulcową, seerwo i problem nadal jest ten sam do tego po przebiegu 5000 km znowu pogieły mi się tarcze tylne przy hamowaniu bicia dodam że klocki ferodo a tarcze ATE, międzyczasie zrobiłem też wszystkie cylinderki wymiana gómek i uszczelniaczy dla pewności. czy ma ktoś jakiś pomysł
spetsnaz Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Powodem może być zużyta pompa podciśnienia lub nieszczelne przewody. Jako, że koszt nowej jest spory (ponad 700PLN), proponuję poszukać pompy na rynku "wtórnym" w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP.
grzegorzmen Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 przewody sprawdzone przy serwie jest podciśnienie a oriętuje się ktoś jaka powinna być wartość poprawna podciśnienia i jakie odchyłki aby zmierzyć wakuometrem?
spetsnaz Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 przewody sprawdzone przy serwie jest podciśnienie a oriętuje się ktoś jaka powinna być wartość poprawna podciśnienia i jakie odchyłki aby zmierzyć wakuometrem? W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów.
jaro4444 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP. Spetznaz rzeczywiście są "elektryczne" bo napędzane mechanicznie od wałka rozrządu :polew: W PD masz pompę tandemową - jedna jej sekcja to vacumpompa, a druga to pompa paliwa. Gwoli ścisłości ostatnie VP poprzeczne montowane w Golfie IV i pokrewnych (kody silnika AGR, ALH, AHF, ASV) mają pompę podciśnieniową montowaną na głowicy i napędzaną od wałka rozrządu. W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów. Przy jakich obrotach?
spetsnaz Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP. Spetznaz rzeczywiście są "elektryczne" bo napędzane mechanicznie od wałka rozrządu :polew: W PD masz pompę tandemową - jedna jej sekcja to vacumpompa, a druga to pompa paliwa. Gwoli ścisłości ostatnie VP poprzeczne montowane w Golfie IV i pokrewnych (kody silnika AGR, ALH, AHF, ASV) mają pompę podciśnieniową montowaną na głowicy i napędzaną od wałka rozrządu. W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów. Przy jakich obrotach? Masz rację, nie wiem czemu byłem przekonany że sprawdzałem kiedyś vacum pompę dla AWX i napęd był elektryczny. Jeżeli chodzi o obroty, to czytałem że podciśnienie ma osiągać do 0,98, więc teoretycznie powinno to być przy wyższych obrotach. Możliwe tez, że u grzegorzmana przycięła się jedna łopatka i stąd problemy z hamulcami.
jaro4444 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić).
spetsnaz Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić). możliwe.. [br]Dopisany: 04 Styczeń 2009, 18:26_________________________________________________ Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić). Wiem już co mnie zmyliło z pompą w silnikach benzynowych jest elektryczna pompa podciśnienia.
ALBINEK Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Sprawdż korektor hamowania na tylnej osi on jest odpowiedzialny za siłe hamowania.
spetsnaz Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Sprawdż korektor hamowania na tylnej osi on jest odpowiedzialny za siłe hamowania. ?? O czym piszesz? Jaki korektor hamowania??
ALBINEK Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz .
spetsnaz Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz . Wybacz kolego, ale coś Ci się pomyliło. Siłą hamowania i jej rozłożeniem na koła w tym modelu steruje pompa ABS.
adams78 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz . Dot. tylko tylnej osi, oczywiście w autach bez ABS. Także sorry, to nie ten model...
DeeJay_Kill Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Może po prostu problem tkwi w ABS'ie?
ALBINEK Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 A co podaje sygnał do abs jak jest obciążony samochód?
adams78 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Zrozum - ABS zawsze hamuje z max siłą pod warunkiem, że naciskasz na pedał z siłą na tyle dużą, że możesz zablokować koło. Czujnik ABS wysyła sygnał do pompy, że "już dość", bo koło się blokuje. Nawet jak masz max obciążenie, to jeśli odpowiednio mocno depniesz na pedał - pompa da odpowiednie ciśnienie i możesz hamować z max skutecznością - ABS zadecyduje kiedy zmniejszyć ciśnienie na danym kole. Korektor to zwykły zaworek, który otwiera się w miarę obciążenia osi. Jeśli go wywalisz, to tył będzie zawsze hamował na maxa, nawet przy lekkim hamowaniu zablokujesz tylne koła. Sprawdź u siebie - masz tylko rurki do kół - po drodze nie ma żadnych wynalazków.
dzikasz Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 A skąd układ bierze sygnał jak obciążony jest samochód w takim razie?
adams78 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Układ nie potrzebuje takiego sygnału - ty dajesz po heblach, a pompa ABS daje ciśnienie na koła. Sterownik ABS zawiera elektroniczny korektor zwany EBV, który zmniejsza siłę hamowania tylnych kół na zakrętach. Dane bierze z czujników ABS. Na prostej zawsze tył hamuje z pełną siłą, bez względu na obciążenie - pod warunkiem że wystarczająco depniesz :gwizdanie:
mily Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Jak dla mnie to wygląda to następująco: 1. Kolega wymienił tarcze i klocki, które muszą się dopasować!!! Troszkę to trwa zwłaszcza gdy: 2. Wymiana płynu hamulcowego powoduje że układ jest zapowietrzony. Zanim się odpowietrzy troszkę to potrwa. Proponuję wciskać hamulec do oporu żeby powietrze wypchnęło i tarcze się spasowały z kolckami. Uważam że przy takim zabiegu gdzie zostało wymienione wszystko układ będzie tak pracował. Ja osobiście jeżdżę po podwórku nie raz i 3-4 godziny żeby wszystko zaczęło działać, czyli ruszam i maks w pedał hamulca. Na początku wogóle nie hamuje ale z czasem coraz mocniej.
ALBINEK Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Układ hamulcowy sam się nie odpowietrzy ,musisz go odpowietrzyć i na pewno nie w ten sposób który opisujesz.Przeczytaj zapowietrzony ukł.ham.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się