przemey Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Witam. Wczoraj zakupiłem dwa żarniki 'Osram Xenarc D1S 4300k' w 'sklepie fizycznym'. Żarniki wyglądają na oryginalne - sprawdzałem kod z pudełka i z żarników przez stronę Osram. Wszystko ładnie chodzi poza jedną rzeczą. Mianowicie po włączeniu świateł, świecą one ładnie na biały kolor, ale tylko przez 3-7s - po upływie tych kilka sekund zmienia się barwa z białej na żółtą. Co może być tego przyczyną? Nim założyłem ten temat poszperałem trochę na google i znalazłem kilka różnych odpowiedzi na ten temat: 1. Nowe żarniki muszą trochę popracować nim zaczną świecić jasnym białym światłem. Tylko czy w tym wypadku nie powinno być na odwrót? Od razu po odpaleniu silnika powinny świecić na żółto a dopiero po kilku godzinach jazdy świecić białym światłem? 2. Wina przetwornic - po uruchomieniu tracą napięcie przez co zmienia się kolor. Da się jakoś to sprawdzić? Miernikiem albo przez VAG'a? Były też inne rozwiązania takie jak wina soczewek w lampach itp, ale te rozwiązania ominąłem bo wydały mi się zbędne.
Fido Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 8 minut temu, przemey napisał: 1. Nowe żarniki muszą trochę popracować nim zaczną świecić jasnym białym światłem. To twoja odpowiedź.
Robero321 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Rozwiązana masz dwa albo podróba - najlepiej kupować w sklepie autoryzowanym... albo padają przetwornice ale to by raczej padły i koniec więc skłaniał bym się że podroby Zawartość dodana 1 minute later U mnie jak i u kumlpa w pasacie kupione nowe świecą od razu tak jak powinny
udiyane Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 U mnie w Skodzie podróbki osram też świeciły od razu jasnym,białym światłem.
Ralen Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Jeżeli już mówimy o tym dopalaniu się zarnikow to powinno być chyba odwrotnie. Odrazu po zakupie powinny dawać biało a po powiedzmy 100 święcenia barwa powinna wpadać w lekko żółta. Ja tak miałem przy przetwornicach 55w i 5500k. Na początku była biel z delikatnym błękitem, a teraz walą na bialutko
Lukasz_N Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 Po pierwsze temperatura barwowa palników 4300K zawsze będzie wpadać w żółty odcień. Pod drugie to normalne, że od razu po włączeniu świecą jaśniej przez chwilę nim napięcie się nie ustabilizuje. Po trzecie winne mogą być zużyte już przetwornice które nie wyrabiają z odpowiednim napięciem zasilania.
fixu Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 4300K nigdy nie daje białego światła i to jest przyczyną, na twoim miejscu nie szukał bym nie wiadomo czego. Wystarczy wygoglować trochę. Zamień na 6000K mam takie właśnie u siebie i przy odpaleniu światła pojawia się barwa niebieska ale po ok 5s zmienia barwę na białą gdy palnik się rozgrzeje. Więć 4300K w życiu nie da Ci koloru białego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się