Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowe oryg. żarniki Osram 4300k - Zmieniają barwę z białej na zółtą w ciągu kilku sekund


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wczoraj zakupiłem dwa żarniki 'Osram Xenarc D1S 4300k' w 'sklepie fizycznym'. Żarniki wyglądają na oryginalne - sprawdzałem kod z pudełka i z żarników przez stronę Osram.

Wszystko ładnie chodzi poza jedną rzeczą. Mianowicie po włączeniu świateł, świecą one ładnie na biały kolor, ale tylko przez 3-7s - po upływie tych kilka sekund zmienia się barwa z białej na żółtą. Co może być tego przyczyną?

Nim założyłem ten temat poszperałem trochę na google i znalazłem kilka różnych odpowiedzi na ten temat:

1. Nowe żarniki muszą trochę popracować nim zaczną świecić jasnym białym światłem. Tylko czy w tym wypadku nie powinno być na odwrót? Od razu po odpaleniu silnika powinny świecić na żółto a dopiero po kilku godzinach jazdy świecić białym światłem?

2. Wina przetwornic - po uruchomieniu tracą napięcie przez co zmienia się kolor. Da się jakoś to sprawdzić? Miernikiem albo przez VAG'a?

Były też inne rozwiązania takie jak wina soczewek w lampach itp, ale te rozwiązania ominąłem bo wydały mi się zbędne.

Opublikowano
8 minut temu, przemey napisał:

1. Nowe żarniki muszą trochę popracować nim zaczną świecić jasnym białym światłem.

To twoja odpowiedź.

Opublikowano

Rozwiązana masz dwa

albo podróba - najlepiej kupować w sklepie autoryzowanym...

albo padają przetwornice ale to by  raczej padły i koniec  więc skłaniał bym się że podroby

Zawartość dodana 1 minute later

U mnie  jak i u kumlpa w pasacie kupione nowe świecą od razu tak jak powinny

Opublikowano

U mnie w Skodzie podróbki osram też świeciły od razu jasnym,białym światłem.

Opublikowano

Jeżeli już mówimy o tym dopalaniu się zarnikow to powinno być chyba odwrotnie.

Odrazu po zakupie powinny dawać biało a po powiedzmy 100 święcenia barwa powinna wpadać w lekko żółta. 

Ja tak miałem przy przetwornicach 55w i 5500k. Na początku była biel z delikatnym błękitem, a teraz walą na bialutko :)

 

Opublikowano

Po pierwsze temperatura barwowa palników 4300K zawsze będzie wpadać w żółty odcień. Pod drugie to normalne, że od razu po włączeniu świecą jaśniej przez chwilę nim napięcie się nie ustabilizuje. Po trzecie winne mogą być zużyte już przetwornice które nie wyrabiają z odpowiednim napięciem zasilania.

Opublikowano

4300K nigdy nie daje białego światła i to jest przyczyną, na twoim miejscu nie szukał bym nie wiadomo czego. Wystarczy wygoglować trochę. Zamień na 6000K mam takie właśnie u siebie i przy odpaleniu światła pojawia się barwa niebieska ale po ok 5s zmienia barwę na białą gdy palnik się rozgrzeje. Więć 4300K w życiu nie da Ci koloru białego.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...