Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Witam. Wczoraj zrobiłem log grupy 11 w BS i zauważyłem, że sztanga turbo porusza się max 3 mm. Czyli zasadniczo - stoi. Zdjąłem wężyk z gruchy i próbowałem zaciągać sztangę strzykawką ale dałem radę ją ruszyć max 1mm (strzykawki praktycznie nie dało się zaciągnąć). Czy z całą pewnością można już uznać, że kierownice są zapieczone czy problem może tkwić w gruszce?
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Jak problem leżałby w gruszce to powietrze uciekałoby. Załóż raz jeszcze gruszke i wyciągnij do max i trzymaj jak będzie strzykawka stała w miejscu to ok jak zacznie spadać to masz dziurawa gruszkę.
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 46 minut temu, wesz82 napisał: Jak problem leżałby w gruszce to powietrze uciekałoby. Załóż raz jeszcze gruszke i wyciągnij do max i trzymaj jak będzie strzykawka stała w miejscu to ok jak zacznie spadać to masz dziurawa gruszkę. Rozumiem, że gdyby gruszka była dziurawa to zasysałbym strzykawkę bez problemu. A da się bez wyjmowania turbiny w jakiś sposób ręcznie rozruszać kierownice?
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Opor stawia sprezyna. Nic mi o tym nie wiadomo.niby cos tam kombinowali ale to jak lizanie lizaka przez szybe..
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Dzięki za wyjaśnienie. Widzę, że bez wyjmowania turbiny się nie obejdzie. A czy można spokojnie odłączać gruszkę od turbo czy się rozkalibruje i trzeba będzie ustawiać?
OLIVER Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Cytuj A da się bez wyjmowania turbiny w jakiś sposób ręcznie rozruszać kierownice? Możesz spróbować pod auto i coś długiego opierasz o dźwignie i podnosisz do góry do oporu i opuszczasz .Można odkręcić gruszkę od spodu dwie śrubki M 6 i łapiesz za gruchę i podnosisz do oporu i opuszczasz ,ale gwarancji nie ma ze bedzie ok ...spróbować zawsze mozna ... Jak nie pomoze nic to turbo na stół Ustawień na gruszce nie ruszaj . Edytowane 28 Marca 2017 przez OLIVER
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 8 minut temu, OLIVER napisał: Możesz spróbować pod auto i coś długiego opierasz o dźwignie i podnosisz do góry do oporu i opuszczasz .Można odkręcić gruszkę od spodu dwie śrubki M 6 i łapiesz za gruchę i podnosisz do oporu i opuszczasz ,ale gwarancji nie ma ze bedzie ok ...spróbować zawsze mozna ... Jak nie pomoze nic to turbo na stół Ustawień na gruszce nie ruszaj . No to mam jeszcze nadzieję, dzięki A co do ustawień na gruszce, to chodzi o ten gwint pod gruchą, który skraca lub wydłuża sztangę?
OLIVER Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Tak ..Dokładnie to te ustawienia sztangi ...
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Rozumiem. A możesz mi powiedzieć jeszcze, w jakie części powinienem zaopatrzyć się przed wyjmowaniem turbo? mam na myśli, czy potrzebne są jakieś nowe uszczelki itp.?
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Jest zestaw do tego.nie pamietam firmy ale tam masz uszczelke od strony wydechu,nowe szpilki i nakretki na turbo plus uszczelki olejowe tzn tulejki.do jutra podam namiar na to. Kup wdka i pamier 340.w ogole na tube masz filmik od a do z..
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 21 minut temu, wesz82 napisał: Jest zestaw do tego.nie pamietam firmy ale tam masz uszczelke od strony wydechu,nowe szpilki i nakretki na turbo plus uszczelki olejowe tzn tulejki.do jutra podam namiar na to. Kup wdka i pamier 340.w ogole na tube masz filmik od a do z.. Dzięki wielkie najbardziej właśnie obawiam się pourywania szpilek, ale może nie będzie tak źle
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Predzej wyjdzie z nakretka z turbo a jezeli ja urwiesz. Nie ukrec zadenej glowki i bedzie ok. Uwazaj na srube posrod kolektora i boczna od turbo ta przy filtrze.zalej wd na pare dni i bedzie ok.
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Wezmę to pod uwagę. A powiedz mi czy przewody olejowe po odkręceniu zatkać czymś czy najlepiej spuścić cały olej z układu?
OLIVER Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Ja nic nie wymieniałem na nowe...wszystkie uszczelki siadły z powrotem i jest ok przewód olejowy (rurkę ) odkręcasz tylko przy turbo oleju niewiele spłynie nic nie trzeba zatykać ..Natomiast po czyszczeniu jak już masz wszystko po skręcane przed zakręceniem rurki olejowej dobrze jest wstrzyknąć strzykawką pare cm oleju do turbiny ..Celem by po odpaleniu było smarowanie nim dostanie ciśnienia Dobre klucze zgrabne rączki troche sprytu i jest to do opanowania . ale.....niespodzianki mogą być tego nie przewidzisz ....
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 To już chyba wszystko wiem, dzięki Wam za wszelkie rady teraz tylko psychicznie się przygotuję do roboty i jak dostanę urlop w robocie to zabieram się za tą turbinkę.
karaluch8 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Przypomne tylko że nakrętki lubią się obrabiać, nie ma miejsca żeby klucza przekręcić. No i szpilki tez lubią się urwać. Powodzenia
Arek8888 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 6 minut temu, karaluch8 napisał: Przypomne tylko że nakrętki lubią się obrabiać, nie ma miejsca żeby klucza przekręcić. No i szpilki tez lubią się urwać. Powodzenia Nie dziękuję Jak się urwie to *uj z nią, wstawi się nowe szpilki, a turbina i tak stoi, a ja nie chcę na takiej jeździć
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Oli co ze splywem turbo??? Go tez trzeba odkrecic. Nie ma reguly jednemu idzie tak drugiemu inaczej. Znam przypadki ze nawet sruby od vnt sie urywaly. Duzo wd i da rady. Pamietaj ze pierscien jest kierunkowy i musisz go odpowiednio usadzic.
OLIVER Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 t 2 godziny temu, wesz82 napisał: Oli co ze splywem turbo??? Go tez trzeba odkrecic. to prawda też trzeba jeśli są ori śruby szesciokatne i na imbus to one są twarde i nie powinno być z nimi problemu dobra nasadka 10 długie przedłużki i bez problemu z pod auta da rade Kol "wesz 82 "dobrze pisze ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się