Deamon Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Witam, Tydzień temu stałem się posiadaczem Audi a4 3.0 V6 ASN w quattro. Przebieg 188k i niby wszystko jest ok ale dorwałem Vaga i zacząłem grzebać. Pierwsze co zauważyłem to wypadanie zapłonu na 4 i 5 cylindrze do wymiany uszczelka pokrywy zaworów, olej cieknie do gniazd świec i pokrywa je olejem. Po wyczyszczeniu świec i doraźnym dokręceniu uszczelki problem się rozwiązał. 2 sprawa bardziej skomplikowana to grupa 093 i ustawienie rozrządu, jak dla mnie jest mocno rozjechany i tu moje pytanie czy jest możliwość skorygowania tego rozrządu (np. na kołach) bez ściągania go całego i używania blokad (np.przy użyciu Vaga)? Dodam że rorząd i tak będę chciał zmienić ale na to potrzeba czasu. Pozdrawiam
Gość Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Tak sie dzieje z korektami jak wariatory siadaja a siadaja od zlego oleju lub zlego cisnienia oleju.
Koucz Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Trochę off topic, ale możesz napisać czy sprawdzałaś vmax przy takich wartościach?Wydziergane z Mi 5.
Deamon Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 4 godziny temu, lisekexeter napisał: Tak sie dzieje z korektami jak wariatory siadaja a siadaja od zlego oleju lub zlego cisnienia oleju. Jest szansa że te wariatory są ok? Można je jakoś sprawdzić? 4 godziny temu, Koucz napisał: Trochę off topic, ale możesz napisać czy sprawdzałaś vmax przy takich wartościach? Wydziergane z Mi 5. Nie Vmax jeszcze nie sprawdzałem.
Deamon Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Dzisiaj sprawdziłem rozrząd i był wymieniany przez poprzedniego właściciela i nie był robiony na blokadach. Wariatory z zewnątrz suche. I teraz moje pytanie czy mogę skorygować ustawienie rozrządu na samych wariatorach? wystarczy poluzować główną śrubę na wariatorze?
Kruk_89 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 wariatory można sprawdzić czy działają poprawnie VCDS grupa chyba 94 i 96 (jeśli się nie mylę) czy da się skorygować rozrząd wariatorami na 99% NIE ogólnie ustawianie rozrządu odbywa się tu na ślepo metodą prób i błędów aż do skutku poszukaj tu na forum jest o tym trochę powiedziane
waskivw Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Nic nie robi się na ślepo , używa się blokad i sprawdza ustawienia wałka względem koła , jest pewna tolerancja w której można/trzeba doregulować koła , niekiedy się nie da i trzeba koła regenerować / wymieniać . Poluzowanie kół bez założonych blokad skończy się przestawieniem rozrządu , nie radzę wtedy odpalać silnika .
Kruk_89 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 no może się źle wyraziłem chodziło mi bardziej o to że nie ustawisz odraz wałków na 0 trzeba powtarzać czynność kilka razy aż do skutku. Blokady to rzecz tak oczywista że nawet o tym nie pisałem
Deamon Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Kruk_89 napisał: no może się źle wyraziłem chodziło mi bardziej o to że nie ustawisz odraz wałków na 0 trzeba powtarzać czynność kilka razy aż do skutku. Blokady to rzecz tak oczywista że nawet o tym nie pisałem Ok czyli nie ruszam na razie tego rozrządu do puki nie kupię blokad. Moga być jakieś poważne konsekwencje wynikające z takiego ustawienia jak na screenie z vcds'a?
Kruk_89 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 skala jest do 16 stopni potem komp będzie rzucał błędem wypadanie zapłonów itp gostek miał chyba jedno wartość coś ponad 20 jeździł tak a raczej toczył się bo z wypadaniem zapłonów nie idzie normalnie jechać. Niby nic mu się nie stało aby przy wymianie rozrządu wymienił też popychacze i niby śmiga teraz ale ja bym na własnej skórze wolał tego nie testować. Ogólnie masz pojęcie jak się za to zabrać? bo to nie jest zbyt prosta sprawa
Deamon Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Kruk_89 napisał: skala jest do 16 stopni potem komp będzie rzucał błędem wypadanie zapłonów itp gostek miał chyba jedno wartość coś ponad 20 jeździł tak a raczej toczył się bo z wypadaniem zapłonów nie idzie normalnie jechać. Niby nic mu się nie stało aby przy wymianie rozrządu wymienił też popychacze i niby śmiga teraz ale ja bym na własnej skórze wolał tego nie testować. Ogólnie masz pojęcie jak się za to zabrać? bo to nie jest zbyt prosta sprawa Aha. Pojęcie mam tylko mam też dylemat czy to gra warta świeczki? czy nie lepiej po prostu sprzedać auto... czego bym raczej nie chciał bo w ładnym stanie jest ale pakować kasy tez chyba nie ma sensu.
rafalek0124 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Jak blokady kupować to porządnej firmy. Kompletny rozrząd ina wyniósł mnie jakieś 1200 zł z pompą wody, przednią poduszką silnika, uszczelki pod pokrywy zaworów bo stare to jak plastik się zrobiły, plus blokady za 400 zł.
BeyerBrown Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Blokady podobno można wypożyczyć z ASO za ok. 50zł/dzień więc jeśli nie parasz się mechaniką zawodowo to szkoda na nie kasy. W tym silniku jeden błąd przy wymianie/odstępstwie od fabrycznej procedury/ i możesz popłynąć w kosztach...
Deamon Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) A co myślicie o takich blokadach? powinny wystarczyć? http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-audi-3-0-v6-a4-a6-a8-bbj-asn-avk-i6709374363.html Robiłem test wariatorów w vcds (grupy 94 i 96) i wszystko wyszło ok czy to znaczy że wariatory na 100% są sprawne? i jeszcze jedno pytanie czy pod kapslami na wariatorach powinien być olej? 1 godzinę temu, BeyerBrown napisał: W tym silniku jeden błąd przy wymianie/odstępstwie od fabrycznej procedury/ i możesz popłynąć w kosztach... Właśnie muszę poszukać jakiejś dokłanej instrukcji wymiany rozrządu bo szczerze mówiąć w V'ce jeszcze nie robiłem Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez Deamon
waskivw Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Te blokady z linka są słabe , porządne kosztują trochę więcej , a i tak nie ustawisz od strzała tego rozrządu . Pod kapslami jest śruba którą musisz odkręcić i tam jest olej , one właśnie uszczelniają ten otwór i mają byś wymienione na nowe , śruby też .
BeyerBrown Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 https://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/30-37042-357836-6696/A6 Timing Belt 3.0 ASN eng.pdf Pisz na PW gdybyś chciał instrukcję w języku ojczystym...
bolek1234 Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 Hej Witam wszystkich. Pozwólcie że podepnę się pod temat gdyż mam pytanie które doskonale w niego wpisuje Jakiś czas temu moja niuna doznała brzydkiego urazu, mianowicie zatarł się wałek ssący na głowicy od strony kierowcy, pasek przeskoczył o jeden ząb. Efekt jest raczej oczywisty, kolizja na jednym tłoku, głowica do wymiany druga do remontu. Czyi okazja do dużego remontu góry silnika. Wymienione wszytko co się da, wyczyszczone odpowietrzenia, odma, wymienione podciśnienia, zaworki olejowe pod kolektorem, pompa oleju, oringi przewodów pompy, całość zalana 5W40. Dodatkowo wymienione uszczelnienia nastawników, pierścienie wałków i oringi siłowników hydraulicznych nastawników. Ponieważ zatarty wałek doprowadził do uszkodzenia wariatora, nie mogłem się oprzeć aby go nie rozebrać i "zbadać". Jego budowa nie jest zbyt skomplikowana a wnętrze nie nosiło śladów nadmiernego zużycia dlatego optymistycznie zakładam, że koła są sprawne. Jedyne co pozostało to ten nieszczęsny rozrząd... Ponieważ i tak całość musiałem zrzucić, rozrząd ustawiałem w zasadzie od 0. Dysponuje opisami z ELSA i AUTODATA dodatkowo przekopałem się przez pół internetu. Standardowy opis procedury jest jeden i powtarza się, czy to na polskich czy zagranicznych forach, ale zdaje się być oczywistym że nie gwarantuje on poprawnego ustawienia rozrządu. Oczywiście całość na blokadach, skrupulatnie krok po kroku z kluczem dynamometrycznym... Pierwsze podejście skończyło się 7 7 5 12. Drugie było gorsze 14 14 16 9 ... Jednym słowem dotarłem do miejsca w którym czas odłożyć na bok instrukcje serwisowe i sięgnąć do wiedzy i doświadczenia kolegów. Czy ktoś z Was ma wiedzę i byłby skłonny podzielić się nią, jak dokonać korekty ustawienia wałków?
djjary Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 Witam otóż Panowie czytam wasze wpisy i sam się zastanawiam czy da się wszystkie kąty ustawić na 0 otóż nie spotkałem się z takim wyczynem ja swojego asna robiłem u waskivwa ma dużo pojęcia i racji ale przy starych wariatorach mimo że są sprawne i dostępnych rożądach na rynku z tego co się oriętuje nie da się ustawić na zero nawet,przy dobrych zamiennikach może to być chwilowa próba i tak się przestawi co do wariatorów najważniejsze żeby nie lały i w środku nie były rozsypane zaciągnołem już opinie różnych fachowców i nawet renegeracja nie jest pewna na 100% a z aso wiadomo jaka cena i to też nie ori tylko reg a co do ustawienia kątów rozrządu w aso to nie mają pojęcia
Robero321 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Da się ustwic na 0 nie w każdym przypadku ale widziałem już takie przypadki że były 4 zera. Sam osobiście miałem na 0 0 0 1 po wymianie rozrządu oczywiście z ustawianiem faz.. Po roku delikatnie się rozjechało i jest 3 0 0 1 czy jakoś tak
Arek EkoDesign Opublikowano 3 Stycznia 2019 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Panowie muszę się podłączyć pod ten temat. Robiłem rozrząd już raz. Teraz niestety muszę zrzucić głowice bo cos się dzieje. Nie mogę zrozumieć jak działają te wariatorybi nastawniki. Czy jeśli to wszystko zablokuje na blokadach ale i tak wymontuje koła i wałki to jak to potem ustawić skoro będę miał zdjęte blokady na czas regeneracji głowic? Nie mogę tego nie cholery ogarnąć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się