Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana skrzyni Audi A4 B6 1.8T BFB manualna 6b


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Ostatnio dowiedziałem się od mojego mechanika że będę zmuszony wymienić skrzynię w moim Audi. Obecnie oznaką jaka się pojawiła to dziwne odgłosy na pierwszym i drugim biegu (na kolejnych ja nie słychać bo za szybko się kręci), lekkie wycie napędów oraz delikatne klekotanie na niskiej częstotliwości. Po analizie wynikło że prawdopodobnie pada mechanizm różnicowy i łożysko skrzyni. Nie znam się na tym ale chciałem się dowiedzieć więcej od Was. Może mieliście już taki problem u siebie ze skrzynią? Czy da się zrobić coś innego niż wymieniać? Czy pasują skrzynie biegów od innych modeli.

 

Dodam że zależy mi na naprawie auta bo się do niego przyzwyczaiłem i wszystko inne działa super, wiec nie chciałbym podejmować decyzji o sprzedaży.

 

Dawajcie co wiecie na ten temat.

Opublikowano

Podbijam temat. Kod skrzyni GJW. Czy macie jakieś informacje na ten temat.

Czy może posiada ktoś sprawną skrzynie GJW na sprzedaż?

Opublikowano

Tą skrzynie ciezko zastąpić inną bo masz quattro, przełożenie skrzyni i dyfra musi sie zgadzac, mozesz zalozyc skrzynie od 2.0TFSI ale musi byc w komplecie razem z dyfrem. 

Jak bedziesz mial na sprzedaz uszkodzoną GJW to z chęcią odkupie :) 

Opublikowano

mam ludka w Olsztynie który ogarnia skrzynie manualne. Problem w tym że samo rozłożenie na części by zajrzeć co jest nie tak to koszt 400zł i to dopiero początek bo czasem jest tak że pacjent jest nie do uratowania.

zakup używki ryzykowny ale za 800-1200zł znajdziesz coś.

lub jak soul87 proponuje kupić skrzynie z dyfrem od 2.0tfsi a tego więcej na szrotach stoi i przełożyć :D

Opublikowano

mały plus z przekładki jest taki że 6 z 2.0tfsi Q jest jeszcze dłuższa niz 6 z 1.8t bfb Q

Opublikowano

Witam temat zakończył się regeneracją skrzyni. Firma Assco z Łomianek nad Wawą, 1.5 tygodnia czekania na łożyska z serwisu w Niemczech. Koszt regeneracji plus części to około 2000zl, nie tanio ale przynajmniej gwarancja na pół roku. Gdyby ktoś potrzebował szczegółów to śmiało podpowiem.

Opublikowano

U mnie huczała jedynka, jak most w żuku;), jeździłem z tym ok 3 lata i cały czas śmigało, tylko że huczało na pierwszym biegu. Przyczyną tego była wybierająca się obudowa w miejscu mocowania łożyska.

Opublikowano

Jakie oznaczenie ma odpowiednia skrzynia z 2,0tfsi, którą można zastąpić GJV? (wymieniając także dyfer)

Opublikowano

Hej witajcie z powrotem.

Wracam z tematem. Jak pisałem ponad 1.5 roku temu, zregenerowałem skrzynię biegów w firmie Assco w okolicach Warszawy, przy okazji wymienili mi sprzęgło bo tez było już na ostatniej prostej.

Nie lubię jak mi coś wyje lub nie działa w aucie. No i niestety wróciło jakieś wycie i w międzyczasie pojawiło się szarpanie przy ruszaniu, nie spodziewam się żeby po przejechanych 35 tys. problem wrócił w tym samym miejscu, ale może się mylę.

Podczas regeneracji zostały wymienione łożyska na wszystkich stopniach oraz sprzęgło, ale dwumasa była w "dobrym" stanie więc została stara.

W ostatnim czasie mój mechanik mówił że jedna poduszka od silnika jest uszkodzona, więc może to jest powodem szarpania przy ruszaniu?

Ale skąd może dobiegać to wycie/delikatne szuranie zależne od prędkości?

 

Będę wdzięczny za Wasze rady.

 

Opublikowano
4 minuty temu, Karlo88 napisał:

Ale skąd może dobiegać to wycie/delikatne szuranie zależne od prędkości?

Pomijając skrzynię to łożyska w kole, dyfer, łożysko wału i pewnie jeszcze coś by się znalazło. To wycie jest takie samo jak wcześniej?

Opublikowano
4 minuty temu, przem8 napisał:

Pomijając skrzynię to łożyska w kole, dyfer, łożysko wału i pewnie jeszcze coś by się znalazło. To wycie jest takie samo jak wcześniej?

Dzięki za odpowiedź. Dobre pytanie, żona mówi że jest takie samo jak wcześniej, dla mnie zdecydowanie inaczej, bo poprzednio specyficznie brzmiało na 1 i 2 i wyżej z pewną częstotliwością szorowało, teraz jest raczej jednolity dźwięk.

Zakładam że to raczej nie koło, bo słychać tak jak by ze środka samochodu, czyli okolicy skrzyni/napędu. Dyfer lub łożysko wału, to może być to. Jak to sprawdzić? Na podnośnik, rozpędzić koła i stetoskop?

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej byłoby go podnieść całego, napędzić i nasłuchiwać skąd się wydobywa dźwięk. Podczas jazdy na luzie albo wciśniętym sprzęgle tak samo wyje? Tylko pewnie trzeba odpiąć czujnik abs/esp, bo chyba na podniesionym aucie będzie wariować i się nie napędzi. Przynajmniej tak w ośce miałem jak łożysko diagnozowałem z przodu, a w quattro jeszcze póki co nie musiałem tego robić...

Edytowane przez przem8
Opublikowano
10 godzin temu, przem8 napisał:

Najlepiej byłoby go podnieść całego, napędzić i nasłuchiwać skąd się wydobywa dźwięk. Podczas jazdy na luzie albo wciśniętym sprzęgle tak samo wyje? Tylko pewnie trzeba odpiąć czujnik abs/esp, bo chyba na podniesionym aucie będzie wariować i się nie napędzi. Przynajmniej tak w ośce miałem jak łożysko diagnozowałem z przodu, a w quattro jeszcze póki co nie musiałem tego robić...

Dziś dokładnie sprawdziłem jadąc do pracy, wyję tak samo jadąc na biegu, sprzęgle i na luzie.

Opublikowano
W dniu 15.03.2018 o 09:52, dziku90 napisał:

Jakie oznaczenie ma odpowiednia skrzynia z 2,0tfsi, którą można zastąpić GJV? (wymieniając także dyfer)

Podbijam, znalazłem skrzynie z dłuższą 6 ale jedynie oska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...