Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 Avant AWX Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema! Jeździłem 4 lata czarnym B5 1.9- bardzo dobre auto, jednak znudziło mi sie najzwyczajniej w świecie. Zapadła decyzja że czas na zmiane. Budżet był ograniczony, żeby nie powiedzieć zerowy dlatego szukałem rozbitka, anglika, czegoś z padniętym motorem. Miało być tanio i do ogarnięcia. Po 4 miesiącach trzepania ogłoszeń pojawiła sie oferta 30km ode mnie. Auto ładne, ogłoszenie lakoniczne. Szybka akcja telefon gotówka i tego samego dnia była u mnie.

302ul9y.jpg

29x6b8j.jpg

Cała w oryginalnym lakierze, wyposażona przystępnie i bardzo tania. Wady dosyć poważne- błąd multitronica i dzwoniący napęd pompy oleju w silniku. Na szczęście nie zdążył się zatrzeć. Decyzja o swapie na manual zapadła już w momencie jak zobaczyłem ogłoszenie. Co do silnika to najpierw z ciekawości zdjąłem przód, pasek osprzętu i dekiel żeby zobaczyć jak wygląda łańcuszek pompy.  Dzwoniłem też do kolegi Kuba84, który powiedział mi wszystko co musze wiedzieć na temat przekładki skrzyni jak i silnika. Wielkie dzięki.

Decyzja zapadła od razu po przeliczeniu kosztów reanimowania BLB i swapa na 1.9. Następne popołudnie to wyrywanie chwasta. Bardzo sprawnie poszło

25fk1au.jpg

1y0ht1.jpg

Na następny dzień złożyłem u lokalnego handlarza zamówienie na cały komplet do przekładki na 1.9 130km :) Trafił się mu AWX z b6 - początek 03r. Gratów na podwórku przybywa

19nh38.jpg

16bn8yp.jpg

Następne kilka dni to mycie, rozbieranie sprzęgła, tandemowej pompy, egru i wymiana wszystkich uszczelek oringów pierdół opasek które puszczały lub mogły by puszczać. To co mi się nie podobało z osprzętu zawoziłem do handlarza i zamieniałem na lepsze- zgodnie z umową:naughty: Ze 3 dni lutowałem wiązke silnika- trzeba było ją skrócić i przelutować kostki.  Przewody sprężarki klimy przełożone na lewą strone.

 

10ok93b.jpg

Tutaj prace troche musiały przyspieszyć, bo wystawiłem b5 na sprzedaż i sprzedało sie za szybko. Mercedes zdechł- nie miałem czym jeździć:decayed: Pierwszy odpał

Jeszcze w zdjęciach zaplątała mi sie pokrywa poprawiona- tamta miała problem z odmą.

2ijracx.jpg

Później dalsze składanie, ogarnianie pierdół, czujników, oleje, filtry, klima i można rejestrować. Zanim jednak zrobiłem jakiekolwiek zdjęcie musiałem wrzucić jakieś zawieszenie. Wpadło s line z b6 sedana 1.8t. Siadło na 65cm przód i tył. Idealnie jak na tą chwile dla mnie. Koła i dystanse z b5. 7.5j 17' przód 13mm tył 17mm.

vcyoll.jpg

29wa0j6.jpg

2jbw7ev.jpg

2wm440y.jpg

3021lyc.jpg

eaf50g.jpg

2ag4zlf.jpg

2iru0ly.jpg

6sxcad.jpg

f4dwjr.jpg

Z wyposażenia z tego co nie widać na zdjęciach to pdc tył, servotronic, hak odpinany, bluetooth, pakiet światło, schowki pod fotelami, mc donald z tyłu, bix, 3x isofix.

Plany to przedewszystkim ogarniecie do końca mechaniki- najprawdopodobniej wałek szklanki pójdą do wymiany. Później soft.

Na załozenie czeka też kompletowany od dawna zestaw Audio system. :)

Korekta lakieru w lipcu.

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Brawo ! To mi się podoba :)

Tylko życzyć bez awaryjności i wytrwałości w modach :)

Opublikowano

Dobra robota :thumbup1:

Opublikowano

Szacun do włożonej pracy i serca w auto.Powodzenia w eksploatacji.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Damn :) odje.. kawał ładnej roboty :) 

Życzę miłej i bezawaryjnej jazdy :hi:

Opublikowano

Git robota to lubie jak ktos mysli i ma troche smykalki a nie lozy kase za gotowe,ja tez tak zrobilem tyle ze z c5 lift quattro 3.0asn na full opcji,kupilem z padnietym silnikiem za 6tys i za 3 tys anglika 1.8t wyjalem wszystko co pod maska i sprzedalem za 2tys skorupe,teraz dobijam juz do trzeciego tysiaca za graty ktore zostaly z tego 3.0 a zostalo jeszcze za ponad tysiac gratow wiec wyjdzie mnie na gotowo 3 tysiaki.

Opublikowano

Fajna fura :P zawsze linia B7 była fajna więc też zakupiłem. Szkoda że taka przygoda z silnikiem.

Opublikowano

Świetna robota:hi:takie coś się chwali:)

Opublikowano

No i fajnie.. kawał dobrej roboty!!.. pomysł nad białymi kierunkami w lampach..

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
16 godzin temu, lisekexeter napisał:

Git robota to lubie jak ktos mysli i ma troche smykalki a nie lozy kase za gotowe,ja tez tak zrobilem tyle ze z c5 lift quattro 3.0asn na full opcji,kupilem z padnietym silnikiem za 6tys i za 3 tys anglika 1.8t wyjalem wszystko co pod maska i sprzedalem za 2tys skorupe,teraz dobijam juz do trzeciego tysiaca za graty ktore zostaly z tego 3.0 a zostalo jeszcze za ponad tysiac gratow wiec wyjdzie mnie na gotowo 3 tysiaki.

No ja też myślałem nad angolem ale mało mam miejsca na podwórku i nie chciałem sie zablokować :) Ogólnie wyszło mnie auto dużo więcej niż Ciebie, ale nadal poniżej połowy wartości rynkowej. Można powiedzieć że b5 na b7 zamieniłem bez żadnego wkładu

 

14 godzin temu, Jakub Semrau napisał:

Fajna fura :P zawsze linia B7 była fajna więc też zakupiłem. Szkoda że taka przygoda z silnikiem.

Jaka szkoda? toż to fart że gość sprowadził, opłacił a później sie wystraszył i sprzedał:D

 

7 minut temu, xBladex napisał:

No i fajnie.. kawał dobrej roboty!!.. pomysł nad białymi kierunkami w lampach..

 

 

 

 

 

 

Podobają mi sie pomarańczowe, nie bede nic grzebał w lampach raczej 

Opublikowano

Podziwiam wytrwałosc w doprowadzeniu auta do porządu! :)

Powodzenia w modach :wink:

Opublikowano

Kawał dobrej roboty i teraz już możesz spokojnie śmigać fajnym autem bez obaw o poważną awarię silnika czy skrzyni :good:

Opublikowano

Fajna robótka ,wykonuje podobny projekt z 2,0 TDI BRE ośka na 1,9 TDI AVF quattro

Opublikowano

Patrząc na twoje pozostałe auta i na to można z czystym sumieniem można powiedzieć że znasz się na tym co robisz, bezawaryjności pozdro ;)

Opublikowano

Michu  a ja myslalem ze dalej tam zapakujesz 2,0:wink:

Szacun za swapa b7 lepsze od malysza.

Lepiej sie jezdzi niz b5???

Nie chciales znow 115?

Czy nie oplacalne i lepiej kupic i przelozyc????

 

Opublikowano

 

Dnia 5.05.2017 o 22:34, mara4 napisał:

Fajna robótka ,wykonuje podobny projekt z 2,0 TDI BRE ośka na 1,9 TDI AVF quattro

To u mnie stage 2 będzie :)

 

Dnia 6.05.2017 o 08:35, wesz82 napisał:

Michu  a ja myslalem ze dalej tam zapakujesz 2,0:wink:

Szacun za swapa b7 lepsze od malysza.

Lepiej sie jezdzi niz b5???

Nie chciales znow 115?

Czy nie oplacalne i lepiej kupic i przelozyc????

 

Jest ciszej, wygodniej, dużo bajerów których brakowało mi w b5. Auto jest mniej podsterowne. Ale musze wrzucić jakieś grubsze stabilizatory i troche go dłubnąć bo brakuje mi dynamiki po przesiadce z b5;)

A co do 115 to fajna opcja ale za gotowe musiał bym dać 2x więcej niż dałem za to a wkładać 115 jak można mieć AWX'a to też głupota:wink:

Opublikowano (edytowane)

Od przekładki minął miesiąc, auto jeździ :) ogarnąłem pare pierdół. Grubsze rzeczy muszą czekać.

Hebel 312 został mi po b5 to sobie włożyłem. Malowanie zacisków musi poczekać :P

20170320_191734.jpg

Wypalanie z sadzy z kolektora i czyszczenie kanałów w głowicy. 

20170508_180234.jpg

20170506_122058.jpg

Naprawiłem kabelki w przelotce, przewód spryskiwacza i na końcu serwis wycieraczki

20170506_152053.jpg

20170503_155452.jpg

 

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Czego użyłeś do wyplania sadzy?

Opublikowano

Najlepsze do tego jest paliwo do kominkow ale zwykla nafta lub ropa tez styknie.

Sluchaj jak wygrzebywales bloto z glowicy to zamykales zawory czy tylko tak powierzchownie to robiles???

 

Opublikowano
Czego użyłeś do wyplania sadzy?

Zalalem rozpuszczalnikiem, podpaliłem a później sprężone powietrze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...