Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zniszczony silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj przytrafilo mi sie cos okropnego.. podejrzewam najgorsze.

Do rzeczy. Moj znajomy chcial podmienic wtryski u mnie dla sprawdzenia czy wszystko jest w porzadku. Demontujac ułamał troche plastiku z tych wtyczek przy wyciaganiu wtryskiwaczy(nie widzialem tego akurat) po zmianie wszystkich po odpaleniu auto zaczelo strasznie telepac nie rowno pracowac. Wywala migajacego checka a w bledach dotyczylo missfire na 1 cylindrze (najwiecej)

Teraz najlepsze. Kumpel przyznal sie dopiero pozniej ze cos moglo z plastiku wpasc do komory spalania przez otwor na wtryskiwacz wlasnie na 1 garze.. czy taki incydent doprowadził do zniszczenia silnika? Dodam ze po kilku odpaleniach raz pojawił  sie duzy nbialo niebieski dym z rury.

Pzdr..

Opublikowano (edytowane)

Zapytaj znajomego, czy dorzuci Ci się do nowego silnika lub remontu :hi:cokolwiek dostało Ci się do komory spalania cylindra, to na bank pocharatało tłok i cylinder... pozostaje ściągać głowice i oszacować szkody.

Edytowane przez d3jv
Opublikowano

najłatwiej może zacząć od sprawdzenia kompresji? to tylko moja myśl niech fachowcy się wypowiedzą. Tak czy siak kolega powinien pokryć 100% kosztów a jak się bedzie wypierał to wal w ryj:kox:.

życzę aby się sprawa dobrze zakończyła:hi:

Opublikowano

Jakie sa srednie koszty remontu?

Opublikowano

Dzis auto odholowane pod warsztat. Na poczatek poszedl test kompresji na 1 cylindrze. Wynik wyszedl 0 bar. Wskazowka nawet nie drgnęła na manometrze.. dalsze odpuscilismy ze wzgledu na brak czasu. Cóz auto stoi pod warsztatem do momentu kiedy nie dostane wiecej szczegolow na temat wielkosci szkodow.. trzeba rozbierac silnik... 

Opublikowano

Z ciekawości zapytam : jaka kompresja na pozostałych cylindrach ?

Opublikowano
46 minut temu, kaman5151 napisał:

Dzis auto odholowane pod warsztat. Na poczatek poszedl test kompresji na 1 cylindrze. Wynik wyszedl 0 bar. Wskazowka nawet nie drgnęła na manometrze.. dalsze odpuscilismy ze wzgledu na brak czasu. Cóz auto stoi pod warsztatem do momentu kiedy nie dostane wiecej szczegolow na temat wielkosci szkodow.. trzeba rozbierac silnik... 

A kolega chociaz poczuwa sie do winy ?

Opublikowano
48 minut temu, jacek70 napisał:

Z ciekawości zapytam : jaka kompresja na pozostałych cylindrach ?

Napisał Jacku, że na pozostałych nie mierzył, ze względu braku czasu.

Opublikowano

po co podmieniał wtryski?

Opublikowano

Bo wypadal zaplon na 3cim,resztę (cewki i swiece) zrobił to zostało wtryski. Tylko jak można przy tym wpuscic kawalek wtyczki do silnika to ja nie wiem... 

Opublikowano

Pewnie ten kawałek wlaz pod zawór i nie domyka. Stąd brak kompresji.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bardzo prawdopodobne

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, koloboro napisał:

Pewnie ten kawałek wlaz pod zawór i nie domyka. Stąd brak kompresji.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli w tym przypadku uszkodzenia moga byc dostatecznie znośne dla portela? Bo tez mnie dziwi aby taki element calkowicie zabil kompresje. Dodatkowo zaznaczam ze swieca ktora mechanik wyjal byla w oleju.

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

bez zwalenia głowicy się nie obędzie

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
16 godzin temu, k232 napisał:

Napisał Jacku, że na pozostałych nie mierzył, ze względu braku czasu.

No tak ale warto by sprawdzić pozostałe cylindry.

Jeśli okaże się że na pozostałych jest prawidłowe ciśnienie to faktycznie możliwe jest że pod ten wadliwy coś wpadło. 

No raczej bez zdejmowania czapki się nie obejdzie.

Opublikowano

Z tego co się orientuje to jakby tłok faktycznie został uszkodzony to i tak wtedy trzeba wymieniać wszystkie pozostałe. Nie zostawia sie starych.

Dodatkowo mechanik twierdził że taki plastik czy jakieś małe aluminium powinno wyjarać się w komorze czego świadkiem był chyba taki mocny dym że aż świata za mną widać nie było, a teraz jak się odpala to nic nie kopci nawet tylko trzęsie i chodzi jak traktor.  Nastawiam się na najgorsze póki co...  Najbardziej mnie ta niewiedza irytuje. Cóż czekam na info.

Pzdr.

Opublikowano

jak się może wyjarać jak nie dochodzi do zapłonu bo nie ma kompresji. zastanowił bym się nad zmianą mechanika

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Okej jestem po rozmowie telefonicznej z mechanikiem. Zrobił pomiar na 3 pozostałych cylindrach i wartości wychodziły :

1 - 0

2 - 11,0

3- 11,5

4- 11,5

W poniedziałek zaczyna ściągać czapkę. Wstępna diagnoza to albo wypalony zawór który by wyjaśniał kompletny brak kompresji albo dziura w tłoku. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Kolega się już wypiął i spierdolił do Anglii?

Opublikowano (edytowane)

Sprawe kolegi mam zalatwiona. Nie doszukujcie sie kontrowersji oraz nie róbmy offtopu tylko trzymajmy sie tematu wątku.

Edytowane przez kaman5151

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...