Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja - Diagnostyka i interpretacja bloków pomiarowych / Dobór nowego kompresora / Teoria


MaTeo85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Odświeżam temat. Klimatyzacja raz puszcza zimne powietrze a raz ciepłe (około 11C a raz 27C przy temperaturze na zewnątrz około 21C). Klimatyzacja ustawiona na LO i pełny nawiew. 
Proszę o pomoc w naprawie i interpretacji wyników. Poniżej zamieszczam zdjęcia z odczytami poszczególnych bloków.Kana_01.thumb.jpg.d155fefbc3eb912466722da66a6f2313.jpgKana_09.thumb.jpg.730184eca50c886fe37d142bd43538af.jpgKana_10.thumb.jpg.6db50688710c3962f6c567d323341abb.jpg

 

W MVB010/2 widać że temperatura czujnika pokazuje -50C. Najwidoczniej czujnik jest uszkodzony. Z tego co doczytałem jest to czujnik temperatury zasysania świeżego powietrza. Czy to może być ta jednoznaczna przyczyna?

Kana_11.thumb.jpg.f47969bee10a968d7eacdec52efb6a4f.jpgKana_12.thumb.jpg.9dd7f6a6437dd5224953e1597735dc2e.jpg:
Innych anomalii pracy na pierwszy rzut oka nie widzę. Proszę o podpowiedź i interpretację wyników pomiarowych.

Z góry bardzo dziękuję.

 

Edytowane przez Junior1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz minusową temperaturę to z automatu klimę odłączy. Wymień czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał(a):

Jak masz minusową temperaturę to z automatu klimę odłączy. Wymień czujnik.

 

Dodam że pacjent to Audi A3 8P rocznik 2006 silnik 1.9 TDI BLS. Czytałem że niekiedy w tych rocznikach nie ma zamontowanego tego czujnika. Może ktoś ma taką wiedzę? Ewentualnie mógłby mi to sprawdzić? 

 

Ma ktoś jakąś dokumentację serwisowa jak go wymienic i gdzie on się znajduje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik temperatury dolotu to chyba zespolony jest wraz z tym w przepływce. Jakieś błędy w sterownikach masz? Bo przydało by się zrobić autoskan za pomocą VAG-COM lub VCDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku silnika i klimatyzacji brak błędów. Znalazłem taką grafikę na internecie o tym czujniku (dodałem zalacznik). 

 

Czytałem że w końcówce produkcji z 2006 już tego czujnika nie było. Jedyne co to pozostaje chyba fizycznie sprawdzic czy jest ten czujnik i zmierzyc go miernikiem - powinien to być termistor który pod wpływem temperatury musi zmieniać rezystancję. Tylko chciałbym mieć pewność że sprawdzam odpowiedni czujnik. A ta identyfikacja nie jest taka prosta. 

 

Kolejny problem to jego umiejscowienie. Dlatego pytam czy ktoś nie może mi podesłać jakiejś serwisowki albo poprowadzić jak się do tego najlepiej zabrać? 

 

 

7319341200_1460042466.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w B6 a w A3 by nie było? Rozbierz schowek od strony pasażera i szukaj wtyczki, która idzie w okolicy dmuchawy, powinna być na dwa piny. Ewentualnie będzie jeszcze pod filtrem kabinowym w podszybiu.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
A4 b7 klimatyzacja słabo chłodzi 2005r - numer panelu klimy 8e0 820 043 BM.
Wymienione dosłownie wszystko, po zatarciu kompresora.
-sprezarka denso

-skraplacz nrf

-osuszacz nrf

-parownik nrf

-dysza dławiąca  nie mam pojecia jakiej firmy jest tylko numer na fakturze - crg260229
W sumie wyszło to około 3500zł, razem z płukaniem węzy.
Mam wrażenie ze klimatyzacja bardzo słabo chłodzi, adaptacje klap robione nawet 2x. Temperatura na parowniku to około 7 stopni po jakiś 20 min pracy. Po około 4 min od uruchomienia jest to zazwyczaj około 12-14 stopni. Wszystko  temperaturze około 23 stopnie na zewnątrz.
-Wentylatory chodzą - 2x duzy i mały

- Rurka od klimatyzacji ciepła przed dławikiem, za dławikiem zimna oraz wyjście z parownika także zimne. Brak szronu, tylko mokre.
Poniżej screeny z vsdc po około 20 min pracy klimatyzacji na LO wciśnięte Auto

Ma ktoś jakiś pomysł co i jak? Czy może jednak wszystko dobrze? 

klimaA.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

miesiąc temu bieżący serwis klimy z wymianą osuszacza i dyszy rozprężnej (pomarańczowa). Czynnik dobity na full, próba szczelności, wszystko ok. 
 

czym cieplej na zewnątrz tym wydajność klimy spada. Dzisiaj przy +33 na zewnątrz klimy praktycznie brak. 
 

Błędów brak, wykonałem profilaktycznie nastawy podstawowe. Rurka przy podszybiu ta cieńsza po chwili pracy na postoju z grubą warstwą szronu, grubsza natomiast ciepła. Poniżej foty z bloków pomiarowych zaraz po uruchomieniu klimy (11 bar) oraz po 5 minutach pracy na postoju. Nakierujcie proszę gdzie szukać problemu? Dysza zapchana? Ale jest nowa. Stara pod dwóch latach miała na sobie jakieś mikro ślady zaolejenia i to tyle

IMG_4360.jpeg

IMG_4362.jpeg

IMG_4363.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Langista napisał(a):

Dysza na odwrót założona.

Bierzesz to za pewniaka? Jak powinno być prawidłowo? Dłuższą stroną (tą w kolorze)w kierunku parownika ? 
 

żeby klimiarz taką wtopę zaliczył 🫣

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni bardzo rzadko mają takie roboty, przywykli do zdejmowania czynnika i nabijana go z powrotem, większość z nich jak wymienia kompresor to nie wie, że obowiązkiem jest też wymiana chłodnicy i płukanie całego układu, a oni nawet oringów na połączeniach nie wymieniają. Także tak, mogli źle założyć dyszę i ta zamraża rurkę zamiast parownik.

 

Wkładasz filtrem do środka (strona z siatką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...