Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zmiana oleju 15w40 na 10w40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, micgan napisał:

Dev zgadzam się w 100% ale wg mnie skoro i tak motor jeździł na 15W to jak tą chwile pojeździ na 10w to też mu nic nie będzie a zawsze to będzie lepiej przepłukany niż odrazu z 15 przejśc na 5 i czekać pewnie 15tyś zanim autor watku zmieni oliwe

Płukanka i dobry full syntetyk z normą 505.00 np. Liqui moly diesel synthol 5w40

Opublikowano
1 godzinę temu, tomasz102 napisał:

Płukanka i dobry full syntetyk z normą 505.00 np. Liqui moly diesel synthol 5w40

wystarczy xcess

Opublikowano

Lepiej przechulać do wymiany albo od razu wymienić, z tym że najpierw płukanka a potem 5W.

Po co zalewać 10W jak płukanka wyjdzie taniej i zrobi to samo?

Nie wiem po co te wywody, ten silnik ma być zalany pełnoprawnym syntetykiem z normą 505.00 i ch*j [emoji16]

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Opublikowano

Ja bym juz to zamknal....

 

Opublikowano
27 minut temu, wesz82 napisał:

Ja bym juz to zamknal....

 

+1

Do autora wątku:

Zalej porządny full syntetyk, zgodnie z zaleceniami z tego tematu (pierwsza strona)

nie zaszkodzi też zrobić płukankę, lub skrócić okres pierwszej wymiany do kilku tyś. km

 

Amen.

Tyle w temacie

Opublikowano

15w40 nie nadaje sie do tego silnika, 10w40 jak najbardziej odpowiedni, 5w40 bym nie zalewam kiedy nie wiem w jakiej kondycji jest turbo. 

Opublikowano

Skad Wy bierzecie taki poglad??????.

Jak masz turbo only lej 5W.

Dobra szkoda nerwow na tlumaczenie i tak glupoty dalej beda powilane....

Opublikowano
35 minut temu, wesz82 napisał:

Skad Wy bierzecie taki poglad??????.

Jak masz turbo only lej 5W.

Dobra szkoda nerwow na tlumaczenie i tak glupoty dalej beda powilane....

Dokładnie, z głupotą nie ma co walczyć bo oni rosną jak grzyby po deszczu.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 18.06.2017 o 11:13, tomasz102 napisał:

Płukanka i dobry full syntetyk z normą 505.00 np. Liqui moly diesel synthol 5w40

Hehe motor już nie jedno widział na 15W40 to już nie wymyślajcie najdroższej półki olejowej, Ja bym go zalał Motulem X-Cess 5W40, lub Valvoline SynPower 5W40 (ten bez normy dla pompek 505.01, tylko 505)

http://pro-choice.pl/8100-xcess-5w40-5l-p-10.html

http://pro-choice.pl/synpower-5w40-5l-p-1359.html

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano
Dnia 19.06.2017 o 16:44, slaw2908 napisał:

15w40 nie nadaje sie do tego silnika, 10w40 jak najbardziej odpowiedni, 5w40 bym nie zalewam kiedy nie wiem w jakiej kondycji jest turbo. 

Możesz mi wytłumaczyć.. co takiego zrobi 5W turbawce ???

Opublikowano

Pewnie myśli że "turbo ciągnie olej" [emoji23]
Przecie 5W dla silnika a przede wszystkim turbiny to samo zdrówko, ale można o tym pisać miliony razy... i tak pojawiają i będą się pojawiać wątki pt. "temat rzeka" [emoji41]

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Dokladnie tak mysle, jak turbo jest troche zjechane i wlejesz rzadszy olej to go bedzie wiecej bralo

Opublikowano

No to kolega jest w bardzo dużym błędzie.

Praktycznie każdy olej w temp. roboczej ma tą samą gęstość, więc jak turbo puszcza duże ilości oleju to trzeba ją oddać do regeneracji.

Jak po wlaniu syntetyka zgodnego z normą producenta silnik zaczyna ciec, to nie uszczelnia się go poprzez wlanie minerała tylko wymieniamy uszczelki z których cieknie - taki stan rzeczy też pokazuje w jakim stanie jest motorownia.

Każda wymiana oleju nawet mineralnego, to tak naprawdę płukanie silnika, a nie każdy też wie że nie jeden mineralny olej ma więcej dodatków płuczących od syntetycznych oliw.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...