Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Licznik i jego naprawa


Gość GENERAL

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro działa prawidłowo nie lepiej nie ruszać,co do głośniczka to podepnij pod stary i wszystko będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro działa prawidłowo nie lepiej nie ruszać,co do głośniczka to podepnij pod stary i wszystko będzie OK.

Głośniczek już wymieniłem i działa ale kontrolkę mam poza licznikiem wyjętą bo połamały się zaczepy w cokole żarówki. Jeżeli nie dowiem się jak to doprowadzić do stanu fabrycznego muszę przelutować przewody do nowego cokołu żarówki i włożyć do licznika jak było.

Domyślam się , że jest gdzieś przerwa na druku ale nie jestem w stanie tego zlokalizować bo boję się uszkodzić licznik :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem licznik do wymiany brzęczyka nie wyłączonych świateł i natrafiłem na dziwne podłączenie kontrolki grzania świec. Myślę, że nie jest to stan fabryczny tylko przez kogoś naprawiane. Jest przylutowana do dwóch przewodów i osadzona w płycie licznika.

Tak jest oryginalnie, żarówka od świec żarowych idzie na 2 osobnych przewodach które wchodzą potem do wiązki. Nic nie kombinuj. Ja mam też silnik 1Z i mam dokładnie tak samo jak ty (kontrolka na osobnych kabelkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem licznik do wymiany brzęczyka nie wyłączonych świateł i natrafiłem na dziwne podłączenie kontrolki grzania świec. Myślę, że nie jest to stan fabryczny tylko przez kogoś naprawiane. Jest przylutowana do dwóch przewodów i osadzona w płycie licznika.

Tak jest oryginalnie, żarówka od świec żarowych idzie na 2 osobnych przewodach które wchodzą potem do wiązki. Nic nie kombinuj. Ja mam też silnik 1Z i mam dokładnie tak samo jak ty (kontrolka na osobnych kabelkach).

Dzięki za wiadomość. Nie przypuszczałem, że tak powinno być. Wyglądało mi to na jakąś prowizorkę.

W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak podmienić oprawkę i zamocować do licznika :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam problem z licznikiem. Zacznę od początku: zagotował mi się płyn chłodniczy, do tej pory z licznikiem było wszystko OK. Zostawiłem autko na jakieś 2 godziny żeby ostygło. Po tych 2 godzinach chciałem odpalić i od tej pory przestał działać licznik tzn wskazówki od prędkości i obrotów po przekręceniu kluczyka idą od razu na maxa. Licznik kilometrów się wyzerował. Po ponownym przekręceniu kluczyka stojąc w miejscu licznik kilometrów nalicza kilometry;/ Wariują też wskazówki od paliwa i temperatury. Czasem pokazują pół zbiornika paliwa a raz 1/4. Temperatura podobnie na zimnym silniku 95 stopni. Teraz przebieg sam zmienił się na mile i dalej nalicza przy włączonym zapłonie. Zastanawiam się czy jakichś kabli nie zalało... Czy to ten procesor padł i to tylko zbieg okoliczności i tym zagotowaniem płynu.

Możecie coś doradzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój problem objawia się następująco:

- wskaźnik paliwa zawyża wartość tzn gdy pokazuje że mam jeszcze około 1/4 paliwa w baku jest już pusto

- wskaźnik ładowania akumulatora po odpaleniu stale pokazuje ładowanie na maxa co nie jest prawdą bo sprawdzając ładowanie miernikiem wychodzi że ładowanie jest prawidłowe

i od wczoraj nowa usterka:

- wkaźnik obrotów najpierw się zawieszał tak, że wskazówka nie cofała się przy zmniejszaniu obrotów aż w końcu przekroczyła 5 tyś obrotów (gdy faktycznie obroty były na poziomie 2 tyś.) a gdy dziś rano wsiadłem do auta to jakimś cudem opadła ale teraz praktycznie nie reaguje na zmianę obrotów (tzn jak może docisnę na jakieś 3 tyś to ona pokaże z 1 tyś)

Czy powyższe usterki jestem w stanie sam usunąć czy w grę wchodzi tylko wymiana licznika?

A jeśli wymiana to jak mam się do niej zabrać, bo po przejrzeniu forum widzę, że są ajkieś kłopoty z immo. Czy jak kupie jakiś używany licznik i go zamontuję nie będę miał problemów z odpaleniem auta i czy nie powyskakują mi jakieś błedy typu air bag?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Miałem podobny problem z tą różnicą że tylko licznik kilometrów miał opisane powyżej objawy. Problem rozwiązałem w nieco inny sposób. Mianowicie wymieniłem silniczek od km. Silniczek wylutowałem z angielskich zegarów które kupiłem za 20zł :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie działa sam licznik km/h reszte wszystko jest ok, przestał działac po skasowaniu inspekcji olejowej Vagiem..czy ktoś wie co może być przyczyna?? a4 b5 97r 1,6 benz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jakiś sposób jak wymienić silniczek od temperatury i poziomu paliwa w liczniku jeager 1/2 fis z góry dziękuje cała społeczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie problem ze wskaźnikiem paliwa, czasami po odpaleniu auta totalnie wariuje, skacze z lewej do prawej przez kilka sekund (ten objaw występuje najrzadziej), często zaniża wskazania paliwa i bardzo wolno wskazówka rośnie do faktycznego stanu, a czasami faktyczny stan pokaże dopiero po ponownym uruchomieniu silnika

w czym może tkwić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z obrotomierzem w mojej a4. Co prawda nie działa on poprawnie od chwili zakupu ale jakoś nie było czasu się tym zająć. Obrotomierz błędnie wskazuje (zaniża obroty). Czasami z licznika słyszę dziwny dźwięk (jak w starych licznikach na linkę, która się powoli ukręcała), natomiast po podpięciu do komputera i wykonaniu testu wszystkie wskazówki szły równo oprócz obrotomierza. Miał ktoś podobny przypadek? Da się to jakoś tanio naprawić czy trzeba nowy licznik kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki licznik Jager? VDO? w twoim przypadku jest to raczej wina silniczka bo skoro przy teście nie rusza to jest jego wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wygląda na to że jest uszkodzony co masz na myśli nie równo ? nie doszedł do końca skali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, wskazówka zatrzymała się w połowie skali, gdy wszystkie pozostałe były już na końcu.

Po założeniu licznika młodszego o rok pojawił mi sie bład 1025, Czy przemiana pinów 9 12 pomoze zlikwidować bład 1025 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Przepraszam za odświeżenie tematu, ale nie chciałem zakładać nowego wątku...

Mam problem z licznikem.

Nie działają wskazania prędkości, obrotomierz, temperatura oraz wskaźnik paliwa.

Nie ma również podświetlenia zegarów i przycisków klimatronika (sam klimatronik - wyświetlacz - świeci).

Licznik nie wyświetla przebiegu. Działają natomiast wskazania dolne tj. zegar, wskaźnik ładowania aku oraz temp oleju.

Brak komunikacji VAG-a z licznikiem :/

EDIT:
Po dwóch dniach postoju auta z wyjętym licznikiem poszedłem go zamontować bo mam do załawienia kilka spraw na mieście i jakież było moje zdziwienie gdy po podłączeniu kostek i załączeniu zapłonu licznik działał (wskazówka paliwa uniosła się do góry). Jako że mam słaby aku silnik miał mały problem z odpaleniem ale po 2 sek kręcenia ruszył. Przy słabym aku oczywiście koduje się radio (oryg) a klimatronik wraca do domyślnych nastawów (AUTO + załączona klimatyzacja). I właśnie w momencie załączenia klimy w liczniku było słychać "cyk cyk" i zegary opadły. :(

Jakieś pomysły???

Oto filmik:

https://www.youtube.com/embed/9oWeNxVPMZM

A tu kilka fotek licznika:

57670572.jpg

4e232204.jpg

2fcf8fd5.jpg

cc024c3d.jpg

c59f598d.jpg

58a09f44.jpg


Zakończyło się wymianą licznika :/

Edytowane przez dee_jay_maniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...