Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Nikomu się to nigdy nie zdarzyło? Bo też zawsze wyjmuję kluczyk, choć nigdy mi się auto nie zaryglowało.

Kiedyś zatrzasnąłem w octavii III kluczyki w bagażniku. Miałem je w torbie, przycisk na klapie otwiera tylko bagażnik ale nie rozryglowuje zamków. Po machnięciu klapą było już za późno.

Muszę sprawdzić czy a4 zamknie mi bagażnik elektrycznie prawym przyciskiem na klapie który też rygluje zamki, jeśli kluczyk będzie w bagażniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2022 o 18:44, Muskel1 napisał:

Auto nie zarygluje się gdy klucz jest w środku jeżeli nikt nie zmienił tego w kodowaniach, bo jest taka opcja.

Niestety to tylko teoria. Miałem Q7 z salonu na kilka dni do testowania. Zostawiłem na chwilę kluczyk na siedzeniu pasażera i lekko zamknąłem drzwi. Samochód się zaryglował, a komfortowe zamki dociągnęły drzwi. Oczywiście nie chciał się odryglować. Całość w garażu podziemnym, więc zasięgu LTE brak (nie dało się otworzyć przez aplikację). Drugi kluczyk u dealera. Całość działa się w sobotę wieczorem, więc musiałem czekać do poniedziałku na drugi kluczyk.

W salonie powiedzieli mi, że bardzo często zdarza się, że ktoś zamknie kluczyk w bagażniku (np. zostawi w torbie czy plecaku) i wtedy też samochód się nie otworzy. 

Tak więc - teoria teorią, ale kluczyk najlepiej mieć cały czas przy d*pie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zaryglował po zamknięciu drzwi? Nasze B9 ryglują automatycznie tylko po przekroczeniu 15 km/h lub naciśnięciu przycisku ryglowania przy klamce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Dlaczego zaryglował po zamknięciu drzwi?

Nie wiem, może przez przypadek dotknąłem czujnika na klamce, ewentualnie sam czujnik zwariował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  chyba ze 20 razy testowałem. Kluczyk kładłem na siedzeniu, w kieszeni drzwi, w tunelu środkowym i biegałem i dotykałem wszystkich klamek. Dopiero gdy miałem drugi kluczyk w kieszeni zaryglował:decayed:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sowiq napisał:

 Samochód się zaryglował, a komfortowe zamki dociągnęły drzwi. 

Być może w wersjach z dociągiem jest trochę inaczej.

 

21 minut temu, sowiq napisał:

 

Tak więc - teoria teorią, ale kluczyk najlepiej mieć cały czas przy d*pie. 

No to jest najlepszym rozwiązaniem. Tylko jadąc na myjkę zabrać ze sobą etui blokujące fale bo co chwilę będzie nam otwierało i zamykało auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał:

Ja  chyba ze 20 razy testowałem

Ja również próbowałem później na różne sposoby powtórzyć to zachowanie i się nie udało. Tak więc piszę to jako przestrogę, bo może to komuś oszczędzić nerwów i czasu, gdyby zatrzasnął sobie kluczyki na drugim końcu kraju albo kontynentu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Tylko jadąc na myjkę zabrać ze sobą etui blokujące fale

A testowałeś może folię aluminiową? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sowiq napisał:

A testowałeś może folię aluminiową? :)

Nie próbowałem ale podobno też blokuje fale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy testami, ale dobry zwyczaj nakazuje nosić kluczyk przy sobie i nie zostawiać go w aucie. Lepiej się nie przyzwyczajać :wink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał:

Tylko jadąc na myjkę zabrać ze sobą etui blokujące fale bo co chwilę będzie nam otwierało i zamykało auto. 

Sprawdzę, bo mam takie etui. To chyba najlepsze rozwiązanie. Tylko moim skromnym zdaniem, auto nie powinno wariować na myjni, jak kluczyk jest normalnie w kieszeni. Silnik jest zgaszony, auto unieruchomione, więc uderzenia wody z lancy w czujniki (bo chyba to jest przyczyną) nie powinny robić dyskoteki. Z drugiej strony, jak zamknę auto, to pewnie alarm się włączy...

Edytowane przez black70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, black70 napisał:

Sprawdzę, bo mam takie etui. To chyba najlepsze rozwiązanie. Tylko moim skromnym zdaniem, auto nie powinno wariować na myjni, jak kluczyk jest normalnie w kieszeni. Silnik jest zgaszony, auto unieruchomione, więc uderzenia wody z lancy w czujniki (bo chyba to jest przyczyną) nie powinny robić dyskoteki. Z drugiej strony, jak zamknę auto, to pewnie alarm się włączy...

Ja się już przyzwyczaiłem do tego disco na myjni, choć w aucie mam etui to mi się nie che do niego ładować kluczyka.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vvalery napisał:

Ja się już przyzwyczaiłem do tego disco na myjni, choć w aucie mam etui to mi się nie che do niego ładować kluczyka.:wink:

Samo disco jescze nie jest najgorsze, u mnie kilka razy już zdarzyło mu się otworzyć tylną klapę gdy spryskiwałem tylny zderzak i strumień wody poleciał w kierunku czujnika gestu:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, black70 napisał:

Tylko moim skromnym zdaniem, auto nie powinno wariować na myjni, jak kluczyk jest normalnie w kieszeni.

Jeśli lejesz wodę na czujniki w klamkach, to auto może "pomyśleć", że dotykasz ich ręką. Normalna sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sowiq napisał:

Jeśli lejesz wodę na czujniki w klamkach, to auto może "pomyśleć", że dotykasz ich ręką. Normalna sprawa. 

Tak, woda jest dobrym przewodnikiem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przetestowane z kluczykiem w etui. Auto nie wariuje. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna opcja to dajesz kluczyk Szanownej Małżonce albo Synowi niech z nim odejdzie na kilkanaście metrów od auta i też można myć :D :D :D

Osobiście na myjniach to tylko opłukuję auto. Wolę myć rękawicą z mikrofibry na 2 wiadra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem tylne lampy LED do avanta (mam żarówki w tej chwili). Robię rozpoznanie lecz wydaje się to trudniejsze niż przewidywałem. Macie jakieś linki / informacje żeby skrócić moje poszukiwania?

Z tego co widzę lampy mają inne wtyczki? Do tego trzeba prowadzić kable do dynamiki do BCM2. Gdzie w avancie jest BCM2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, wuPiotrek napisał:

 Gdzie w avancie jest BCM2?

Lewy tylny boczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...