Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, M4R1O napisał:

 

Z przemyśleniami producenta trzymałbym się jednak na dystans. Ponieważ wg procedury producenta, nie przewidziano konieczności wymiany 3 filtrów, dzięki czemu przy ok 200kkm skrzynie wymagają remontu mechatroniki :|

 

Producet uważa, że filtry służą dożywotnie. Dożywocie dla producenta to 100-150 kkm:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest, że czasem przy gaszeniu auta ręczny zaciąga się sam automatycznie, a czasem nie? Od czego to zależy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dazwid

U mnie po zgaszeniu zaciąga się automatycznie i ręczny i Parking ale coś zmieniałem w kodowaniu. Automatycznie zaciąga sie tylko jeśli nic nie ruszę (ani biegów ani ręcznego) tylko podjeżdzam, wciskam hamulec i gaszę. Wcześniej było to od czegoś zależne (nie pamiętam - być może nie zaciągał się na wstecznym). Super to działa i jest mega wygodne dla mnie. tak samo jak automatycznie puszczany ręczny po odpaleniu.

@M4R1O 

Autohold zapina ręczny czy trzyma auto hamulcem hydraulicznym? Bo chyba hydraulicznym a nie elektrycznym ( z tym że czytałem że po jakimś czasie zapina się ten elektryczny).

Co do zaciągania ręcznego z włączonym D, to asystenta ruszania pod górę chyba trzeba jakoś aktywować? Nie wiem czy to tak u mnie działa ale sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wuPiotrek napisał:

@M4R1O 

Autohold zapina ręczny czy trzyma auto hamulcem hydraulicznym? Bo chyba hydraulicznym a nie elektrycznym ( z tym że czytałem że po jakimś czasie zapina się ten elektryczny).

Co do zaciągania ręcznego z włączonym D, to asystenta ruszania pod górę chyba trzeba jakoś aktywować? Nie wiem czy to tak u mnie działa ale sprawdzę.

Pogrzebałem w instrukcji bo tez mi to spokoju nie dało. Wychodzi że wszystkie warianty są prawdziwe :P

image.png.dd361628939d1d96828aa2ea829735db.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wuPiotrek napisał:

@dazwid

U mnie po zgaszeniu zaciąga się automatycznie i ręczny i Parking ale coś zmieniałem w kodowaniu. Automatycznie zaciąga sie tylko jeśli nic nie ruszę (ani biegów ani ręcznego) tylko podjeżdzam, wciskam hamulec i gaszę. Wcześniej było to od czegoś zależne (nie pamiętam - być może nie zaciągał się na wstecznym). Super to działa i jest mega wygodne dla mnie. tak samo jak automatycznie puszczany ręczny po odpaleniu.

 

U mnie też skrzynia automatycznie przechodzi na Parking po zgaszeniu za każdym razem, ale to jest standard fabrycznie. Ręczny natomiast czasem zaciągnie się automatycznie, a czasem nie po zgaszeniu. Próbowałem już różnych kombinacji i nie mogę dojść od czego to jest zależne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, dazwid napisał:

U mnie też skrzynia automatycznie przechodzi na Parking po zgaszeniu za każdym razem, ale to jest standard fabrycznie. Ręczny natomiast czasem zaciągnie się automatycznie, a czasem nie po zgaszeniu. Próbowałem już różnych kombinacji i nie mogę dojść od czego to jest zależne. 

Jak masz na D i otworzysz drzwi na hamulcu to tez się zaciągnie sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kristof91 napisał:

Jak masz na D i otworzysz drzwi na hamulcu to tez się zaciągnie sam

A to nie działa tylko w przypadku autohold?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wuPiotrek napisał:

A to nie działa tylko w przypadku autohold?

nie mam autoholda a po otwarciu drzwi sam zaciaga ale na P wskakuje po zgaszeniu dopiero sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2021 o 12:04, vvalery napisał:

Muskel1 masz 100% rację, że dorzucę swoje 3 grosze. O wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia nawet nie wspomnę, w razie jakiejkolwiek kolizji.

Możesz podać przepis na który będzie powoływał się ubezpieczyciel w przypadku gdy pojazd posiada ważne badanie techniczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, granatowy napisał:

Możesz podać przepis na który będzie powoływał się ubezpieczyciel w przypadku gdy pojazd posiada ważne badanie techniczne ?

 

Regres ubezpieczeniowy. 

Ustawia z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Zastosowanie ma tu Art. 43

Oczywiście ubezpieczyciel będzie musiał w tym przypadku udowodnić umyślność. Kodeks karny wyróżnia dwie postaci zamiaru, zamiar bezpośredni i zamiar ewntualny i ten drugi mógłby mieć tu zastosowanie. 

Wszystko bardzo teoretyczne ale każdy z nas wie jak chętne są ubezpieczalnie do wypłacania szkód i zawsze szukają sposobu by nie płacić, zapłacić jak najmniej lub odzyskać pieniądze od ubezpieczonego. 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś napotkał działające rozwiązanie dotyczące uruchomienia drive select w b9 która nie ma tego fabrycznie? Czytałem że na któryś z rynków wychodziły b9 z drive select a bez aktywnego zawieszenia, więc wychodzę z założenia że wystarczy przycisk (panel) plus odpowiednie kodowanie. Do tej pory nie znalazłem na internecie rozwiązania które działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi Drive Select w B9 nie zakodujesz. Musisz wykupić w ASO dokumentient aktywujący i po dołożeniu przyciskòw i  podpięciu auta online mogą to w ASO uruchomić.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę oczywiście podważać Twoich słów ale czy to potwierdzone info? Czym jest dokument aktywujący jak nie dokumentem wykonującym kodowanie? W zasadzie Audi Smartphone Interface też wymaga dokumentu aktywującego, nie mówiąc już o tym że teoretycznie 'nie da się zdjąć Component Protection poza ASO'. Mam przeczucie graniczące z pewnością że da się zakodować Drive Select.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczeniem.

Dokument aktywujący to odpłatny  jednorazowy trójczłonowy ciąg cyfr i liter, który po podpięciu auta online i wpisaniu go do programu, aktywuje dane funkcje i zapisuje je automatycznie w bazie danych w Ingolstadt,  przypisując jednocześnie dane doposażenie do Twojego pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie, ale to mój pierwszy diesel z DPF i czy orientuje się ktoś czy w B9 istnieje jakaś specjalna procedura na jego wypalenie? Wiem, że w B8 można było uruchomić procedurę VCDS-em, szukałem info na temat B9 ale nic nie znalazłem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy diesel ma możliwość regeneracji serwisowej/awaryjnej, z tym że jeżeli dobrze pamiętam te nowsze modele nie mają już opcju regeneracji na postoju tylko w ruchu. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś posiada numery części elementów zestawu MIB2 do b9? jeśli jest wiele modeli to wszystkie wskazówki mile widziane

- kontroler

- centrala (mib)

- wyświetlacz

- ramka deski rozdzielczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2021 o 18:45, Muskel1 napisał:

Dokument aktywujący to odpłatny  jednorazowy trójczłonowy ciąg cyfr i liter, który po podpięciu auta online i wpisaniu go do programu, aktywuje dane funkcje i zapisuje je automatycznie w bazie danych w Ingolstadt,  przypisując jednocześnie dane doposażenie do Twojego pojazdu.

Czy moduł (MCE w tym przypadku?) ma jakąś ochronę, że nie da się go zakodować poza ASO? 

Wiem, że to być może głupie porównanie, ale w B8 wystarczyło podpiąć 3 kabelki i zakodować przez VCDS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, sowiq napisał:

Czy moduł (MCE w tym przypadku?) ma jakąś ochronę, że nie da się go zakodować poza ASO? 

Wiem, że to być może głupie porównanie, ale w B8 wystarczyło podpiąć 3 kabelki i zakodować przez VCDS. 

Nie da się tego zakodować poza ASO. Ten dokument aktywujący jest wymagany, bez niego nic nie zrobisz. Ta sama sytuacja jest w VW, dokładałem w Golfie 7 Fahrprofilauswahl czyli odpowiednika ADS w Audi. Koncern VAG chce przeciwdziałać tym doposażeniom poza ASO. W następnej generacji B10 już bez ASO nic nie zrobisz. VAG wprowadziło z generacją Golf 8, ID3 i innych najnowszych platformach ochronę SFD. VCDS i VCP już tam nic nie zrobisz i nie  zakodujesz.

SFD (Schutz der Fahrzeugdiagnose) czyli wcześniej to, czym był kod dostępu. Działa tylko online z aktywnym dostępem. Konto jak do tej pory mogą mieć tylko pracownicy ASO. Czyli aby zmienić kodowanie musisz być zarejestrowany, mieć zezwolenie na dostęp online oraz podłączyć auto online. Wygenerowany zostaje wtedy Token (klucz), który jest ważny tylko na tę jedną sesję i dopiero wtedy sterownik można zakodować. W tym czasie zostaje zapisane w bazie danych, kto co oraz kiedy zakodował. 

VCDS, VCP czy inne programy diagnostyczne mogą tylko odczytać błędy czy je skasować i na tym koniec. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pestymistyczne podejście, z góry zakładasz że nikt po kilku miesiącach tego nie złamie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...