Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest ktoś z okolic Legnicy kto ma b9 :hi:

Opublikowano
W dniu 1.02.2022 o 16:16, wampir napisał:

Inna opcja to dajesz kluczyk Szanownej Małżonce albo Synowi niech z nim odejdzie na kilkanaście metrów od auta i też można myć :D :D :D

To nie jest jedyna opcja ….. bo istnieje odwrotna. ???

Opublikowano

ETKA i inne programy/manuale zawierają kody wyposażenia (QQ1 QQ2 i inne), jak najłatwiej je rozkodować? Jest jakaś rozpiska który kod wyposażenia czego dotyczy?

Opublikowano

Dziękuję :) 

Opublikowano

Po ponad 3 latach z samochodem, dopiero dzisiaj się zorientowałem, że podczas cofania i przełączaniu z R na D nie trzeba wciskać przycisku na lewarku :facepalm::decayed:

Opublikowano

Z D na R ponoć też. Tylko musisz to zrobić w miarę szybko. Jest to po to, aby można było rozbujać auto i np. wyjechać z zaspy śniegu, czy z błota. Sam z tego jeszcze nie korzystałem.

Opublikowano

Próbowałem z D na R, ale nie mogłem. Może spróbuję tak jak mówisz. W każdym bądź razie, fajnie, że nie trzeba z R na D, bo zawsze to jakieś minimalne ułatwienie. 

Opublikowano

Chyba za bardzo się zapędziłem. Chodziło o wciskanie hamulca ; )

 

1-vert.jpg

Opublikowano
W dniu 13.02.2022 o 20:18, dazwid napisał:

Po ponad 3 latach z samochodem, dopiero dzisiaj się zorientowałem, że podczas cofania i przełączaniu z R na D nie trzeba wciskać przycisku na lewarku :facepalm::decayed:

Wygodne, choć i tak zwykle naciskam :P Moje ostatnio odkrycie to możliwość ściemnienia światła lampki po przytrzymaniu palca na lampce/przycisku :P

Opublikowano
16 godzin temu, M4R1O napisał:

Moje ostatnio odkrycie to możliwość ściemnienia światła lampki po przytrzymaniu palca na lampce/przycisku :P

:o muszę to sprawdzić u siebie

Opublikowano
22 godziny temu, M4R1O napisał:

Wygodne, choć i tak zwykle naciskam :P Moje ostatnio odkrycie to możliwość ściemnienia światła lampki po przytrzymaniu palca na lampce/przycisku :P

To akurat ogarnąłem już pierwszego dnia, że lampki są na dotyk :D 

Opublikowano

B9 Pollift, kod wyposażenia PX2 - LED headlamps and LED rear combination lamps with dynamic turn signal in rear - to będą LEDy z matrixem czy bez?

Jak rozróżnić z wyglądu "zwykłe" lampy ledowe od led matrixa?

Opublikowano (edytowane)

W polifcie lampy matrix na pierwszy rzut oka nie różnią się optycznie od tych zwykłych led (tych z środkowej konfiguracji, bo te najzwyklejsze z najniższej konfiguracji są całkiem inne). Zatem wracając do matrixów, należy się przyjrzeć z bliska na chromy w lampie. Zwykłe led mają gładkie chromy, w matrixach te chromy mają taką jakby strukturę. Dodatkowo soczewka (a raczej odbłyśnik) do świateł drogowych w zwykłych led ma takie jakby prążki a w matrixach jest gładka.

PX2 to przednie lampy led zwykłe a tylne z dynamicznym kierunkiem

Screenshot_20220218-214444_Opera.jpg

Screenshot_20220218-214835_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

No i wszystko wiadomo, dzięki Muskel :)

Opublikowano

Tak z ciekawości czy ktoś się już przymierzał do przerobienia swojej B9 na B9.5 z przodu, lampy, maska, zderzak błotniki ? (Jak w B8) Wiadomo ze drzwi maja inne przetłoczenie. Ale ciekaw jestem czy to się ze sobą schodzi i pasuje do siebie  :)

Opublikowano

Czy b9 2018 z bixenon z przodu ma jakiekolwiek poziomowanie tych lamp czy są ustawione na stałe? Nie zauważyłem żeby mi się poziomowały po odpaleniu jak LED'y,  a mam dziwny problem - po powrocie z ASO (zdejmowana była jedna lampa do lakierowania błotnika) obydwie lampy świeciły mi za wysoko - oślepiały na światłach mijania. Ustawiłem to póki co ręcznie trochę niżej, w tygodniu podjadę żeby poprawili, ale wciąż mi coś nie pasuje. Tak samo nie działa zakodowana możliwość zmiany ustawienia świateł na tryb lewostronny.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, wuPiotrek napisał:

Czy b9 2018 z bixenon z przodu ma jakiekolwiek poziomowanie tych lamp czy są ustawione na stałe? Nie zauważyłem żeby mi się poziomowały po odpaleniu jak LED'y,  a mam dziwny problem - po powrocie z ASO (zdejmowana była jedna lampa do lakierowania błotnika) obydwie lampy świeciły mi za wysoko - oślepiały na światłach mijania. Ustawiłem to póki co ręcznie trochę niżej, w tygodniu podjadę żeby poprawili, ale wciąż mi coś nie pasuje. Tak samo nie działa zakodowana możliwość zmiany ustawienia świateł na tryb lewostronny.

Z tego co wyczytałem w wersji z xenonem jest taka mieszanka z automatycznego i manualnego samopoziomowania. Jest to system kwazistatyczny i koryguje tylko zmiany nachylenia spowodowane zmianami obciążenia osi. Sterownik  ocenia dane z czujników i dociążenia  przedniej i tylnej osi i porównuje je z teoretycznymi danymi docelowymi oraz aktywuje odpowiednio silniczki reflektorów. Z reguły instalowane są te same silniczki co w przypadku ręcznej regulacji wysokości świecenia, a nie jak przy dynamicznym samopoziomowaniu silniczki krokowe. W przypadku pojazdów kompaktowych bez długiego rozstawu osi, system ten oferuje możliwość rezygnacji z czujnika osi przedniej, ponieważ zmiany pochylenia występują najczęściej tylko na osi tylnej.

Stań parę metrów od ściany i zaznacz sobie linię odcięcia, następnie wrzuć do bagażnika trochę ciężaru albo niech 2 osoby usiądą na tylnej kanapie a Ty obserwuj linię odcięcia. Powinno ją skorygować.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Wracając jeszcze do lamp - dużo zachodu żeby przejść ze zwykłych ledów na matrixy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...