pawson89 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Witam. Mam możliwość kupić Audi A4 B7,rocznik 2007 (konkretnie grudzień 07) z silnikiem 2.0 TDI, z potwierdzonym przebieg 190 tys. Naczytałem się różnych rzeczy na temat tych silników i nasłuchałem się wielu opinii. W związku z tym mam kilka pytań,aby rozwiać wszelkie wątpliwości. 1. Kod silnika to BPW. Jedni piszą,że zły, inni,że jeden z lepszych z 2.0 TDi. Jak jest naprawdę? 2. Czy ten silnik jest na common railu czy to PD? 3. Słyszałem że jest bardzo duże prawdopodobieństwo zatarcia pompy oleju. Ponoć można temu zapobiec albo poprzez podmianę pompy z 1.9tdi albo przy każdej wymianie rozrządu wymienić ten trzpień czy 'olowek' jak on tam jest nazywany. Ktoś robił coś takiego u siebie? Generalnie jestem pewny co do historii auta i tego jak był traktowany. Znajomy chce za nie 20 tys. Warto,czy lepiej poszukać czegoś innego, ewentualnie z innym kodem silnika. Z góry dzięki za pomoc
lukirks83 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 ja mam bpw z 2006 i jak na razie bez żadnych awarii a zrobiłem już nim jakieś 26000 km, jeżeli chodzi i pompę oleju to mozesz zmienić na pompę od 1,9 tdi albo wymieniać imbuls, najgorsze jest w tym to że to sporo roboty i trochę kosztuje, ogólnie BPW to 8v z jednym wałkiem i mniej awaryjny niż 16V, u mnie poprzedni właściciel w DE wymienił głowicę od 1,9 i jak wymieniałem uszczelniacze PD to głowica w bardzo dobrym stanie a mam przebieg 365 000 km nie w mojej kwestii oceniać przebieg ale 190 000 km na 10 letnie auto to naprawdę bardzo mało, moje przy 10 latach w DE miało przebieg 340 000 km, sprawdź wszystko dokładnie bo za chwilę po zakupie zaczną się cyrki z silnikiem
lukirks83 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 od. 2 w tym silniku są pompowtryskiwacze
pawson89 Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Opublikowano 15 Lipca 2017 No właśnie tych 'cyrkow' jak to nazwałeś najbardziej się obawiam. Do tej pory jeżdżę Toledo z LPG i z samym silnikiem nigdy nie miałem problemów.
lukirks83 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 8 minut temu, pawson89 napisał: No właśnie tych 'cyrkow' jak to nazwałeś najbardziej się obawiam. Do tej pory jeżdżę Toledo z LPG i z samym silnikiem nigdy nie miałem problemów. dlatego trzeba sprawdzić wszystko dobrze wal na pw to podpowiem
scania1213 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Najmniej awaryjny(ponoć) i poprawiony to BRD, choć w każdym 2.0 występuje problem pompy oleju a w BRD dochodzą p.wtryski. Są chopy z futurum którzy regenerują pompy i to wcale nie duży koszt.
.Pablo. Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Ja wymieniam ołówek przy wymianie rozrządu i sprawdzam gniazdo. Na chwilę obecną mam 260tys km i pompa nie ma śladów zużycia. W bpw wybierają się gniazda pd ale to też do ogarnięcia jest. Jak padnie to wkładasz 1.9tdi i śmiga dalej
piotrsob1 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Taniusio coś Ci ten znajomek chce to auto opchnąć Spróbuj na początek odczytać VAG-iem przebieg ze sterownika silnika , rzadko który magik od kręcenia szaf ustawia tam taki przebieg jak na liczniku. Zazwyczaj jego ingerencja w sterownik silnika polega na tym by się tego przebiegu nie dało odczytać Czyli jak WAG pokazuje błąd odczytu przebiegu ze sterownika to na 95% szafa skręcona i pytanie tylko o ile A jak na BPW chcesz wydać 20 koła to powinieneś od razu, tak na wszelki wypadek odłożyć sobie z piątkę na fundusz remontowy
witus83 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 No rewelacja...ja mam BRD i u mnie w sterowniku nie da się odczytać przebiegu a jest on pewny na 200% więc coś kolego nie bardzo z tymi Twoimi rewelacjami ;-)
Helga Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 Posiadałem BPW z przebiegiem 292tys,na tym skończył żywot ganiałem po autostradzie :wypaliło dziurę w tłoku i się zatrzymał,po rozebraniu okazało się że wałka rozrządu już praktycznie nie było,po ściągnięciu miski po dotknięciu rozpadła się pompa oleju.wymiana silnika z turbiną wyniosła 6,4tys z robotą,moje wnioski i rada to poszukaj 1.9PD,długo trzeba szukać ale się opłaci. 1
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) 3 godziny temu, witus83 napisał: No rewelacja...ja mam BRD i u mnie w sterowniku nie da się odczytać przebiegu a jest on pewny na 200% więc coś kolego nie bardzo z tymi Twoimi rewelacjami ;-) To albo sprzęt którym czytasz masz do d*py, albo ktoś w sofcie grzebał przy innej okazji i coś popie**olił A te 200 procent pewności to masz bo od nowości auto chodzi u Ciebie ? Poza tym napisałem że 5 % niepewności pozostaje na dziwne przypadki Edytowane 16 Lipca 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) 3 godziny temu, Helga napisał: ,moje wnioski i rada to poszukaj 1.9PD,długo trzeba szukać ale się opłaci. 1,9 tdi w B7 to praktycznie ten sam silnik co 2,0 tdi BPW. Różni się tylko brakiem wałków wyrównoważających ( czyli odpada problem z napędem pompy oleju ), ździebko większą pojemnością skokową, pompkami i być może turbiną ( pomijam w porównaniu oczywiście wersje 1,9tdi wychodzące w 2005 bez DPF-a i późniejsze wychodzęce na rynki które tego ustrojstwa nie wymagały ). Oczywiście inny program nim steruje i silnik jest mniej wysilony od BPW, ale jeżeli chodzi o jakość wykonania i wytrzymałość poszczególnych elementów to daleko im ( BRB, BKE ) do AWX-ów i AVF-ów Jeżeli takiego 1,9 zrobisz po zakupie na 140 KM to cała jego przewaga nad BPW polega tylko na braku wałków wyrównoważających, pozostałe wszystkie bolączki mogące go trapić będą takie same jak w BPW A i z 1,9tdi nie znajdzie B7 w quattro, chyba że po swapie z BPW na 1,9 Edytowane 16 Lipca 2017 przez piotrsob1
Helga Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) Auto wziąłem od Niemca który miał go od nowości i wiem na pewno bo pracowałem u niego,nie ma porównania BPW do AWX BO AWX-Y jezdzą o wiele dłużej niż BPW. Ja podałem przykład swój a nie gdzieś słyszany . Edytowane 16 Lipca 2017 przez Helga 1
Leopold27 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 9 minut temu, Helga napisał: Auto wziąłem od Niemca który miał go od nowości i wiem na pewno bo pracowałem u niego,nie ma porównania BPW do AWX BO AWX-Y jezdzą o wiele dłużej niż BPW. Ja podałem przykład swój a nie gdzieś słyszany . Pomiędzy silnikiem BPW a AWX jest totalna przepaść,BPW przy ok 250tys km wymiana pompy oleju a nawet wcześniej ok 200tys,przy ok 300-350tys km brak krzywek na wałku a AWX-nadal jezdzi.
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) 17 minut temu, Helga napisał: Auto wziąłem od Niemca który miał go od nowości i wiem na pewno bo pracowałem u niego,nie ma porównania BPW do AWX BO AWX-Y jezdzą o wiele dłużej niż BPW.Kolego jak piszesz Pompkami i być może turbiną to doczytaj bo brak wiedzy i chęć pouczania o mechanice większość osób przez to wprowadzasz w błąd,ja podałem przykład swój a nie gdzieś słyszany . Jak wziąłeś od Niemca B7 w 1,9 tdi to wątpie że w nim siedzi AWX, chyba że Niemiec zrobił swapa Jeżeli motor jest fabryczny to masz pod maską BKE albo BRB , które to może poza nielicznymi wyjątkami były produkowane w naszych Polkowicach a nie w Niemczech jak AWX-y i AVF-y , poza tym to już nowa era w podejściu do trwałości, inne materiały , dla tego między innymi ich trwałość jest na moje oko o około 50 % mniejsza niż tych z B6 i nie odbiega znacząco od BPW , który to jest tylko " lepszy " o napęd pompy olejowej Edytowane 16 Lipca 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) 37 minut temu, Helga napisał: BPW nie AWX. A gdzie ja napisałem że BPW to jest to samo co AWX ? Zacznij czytać ze zrozumieniem Edytowane 16 Lipca 2017 przez piotrsob1
Helga Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 (edytowane) Jak wziąłeś od Niemca B7 w 1,9 tdi -na wzajem ze zrozumieniem. 1 godzinę temu, piotrsob1 napisał: Jak wziąłeś od Niemca B7 w 1,9 tdi to wątpie że w nim siedzi AWX, chyba że Niemiec zrobił swapa Jeżeli motor jest fabryczny to masz pod maską BKE albo BRB , które to może poza nielicznymi wyjątkami były produkowane w naszych Polkowicach a nie w Niemczech jak AWX-y i AVF-y , poza tym to już nowa era w podejściu do trwałości, inne materiały , dla tego między innymi ich trwałość jest na moje oko o około 50 % mniejsza niż tych z B6 i nie odbiega znacząco od BPW , który to jest tylko " lepszy " o napęd pompy olejowej Wziąłem od Niemca B7 2.O TDI BPW . Ja tyle na ten temat. Edytowane 16 Lipca 2017 przez Helga
lukirks83 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 8 minut temu, Helga napisał: Jak wziąłeś od Niemca B7 w 1,9 tdi -na wzajem ze zrozumieniem. Wziąłem od Niemca B7 2.O TDI BPW . Ja tyle na ten temat. a wiesz od czego wypala dziurę w tłoku??? sprawdzałeś chociażby wtryski jakie korekcję mają??wystarczy raz na jakiś czas sprawdzić albo zainwestować 100 zł w tester i samemu kontrolować, ja jakoś przy 360000km nie mam dziury w tłoku ale uszczelniacze wymieniłem i jest dalej elegancko
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 31 minut temu, Helga napisał: Jak wziąłeś od Niemca B7 w 1,9 tdi -na wzajem ze zrozumieniem. Wziąłem od Niemca B7 2.O TDI BPW . Ja tyle na ten temat. No właśnie bo już i ja się ździebko pogubiłem To właściwie o co my się kłócimy ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się