piotrsob1 Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Objawy "chrząkającej" turbiny i pojawiających się coraz częściej notlaufów zmusiły mnie do zbadania przyczyn problemów w moim BPW. Zacząłem od sprawdzenia działania zmiennej geometrii , podciśnienie wziąłem sobie z wysysarki do oleju , podpiąłem go przez wygrzebany z zapasów stary N75 do gruchy turbiny Wysterowywałem go ręcznie podłączając i odłączając pod aku od UPS-a , obserwowałem ruchy siłownika turbiny , wszystko chodziło płynnie i bez zbędnej zwłoki więc turbinie odpuściłem i zająłem się elektozaworem N75 z mojego silnika Wyciągnięty na wierzch i podpięty zamiast wcześniejszego ładnie sztangę zasysał, ale z jej opuszczaniem schodziło mu się trzy razy dłużej niż temu z zapasów Dało mi to do myślenia , albo zatkany jest sam zawór albo filterek znajdujący się na nim i łączący go z atmosferą . Jak go wybebeszyłem to przyczyna była jasna, wystarczyło gąbkę filtrującą wyprać w ludwiku wysuszyć i poskładać z powrotem by zaczął działać poprawnie Gąbka przed praniem: I po praniu: Poskładany z powrotem i podłączony do instalacji testowej , grucha chodzi już normalnie : Zamontowany z powrotem , wszystko po podłączane i jazda próbna... Banan na twarzy już od początku, turbo nie sapie przy zdjęciu obciążenia z silnika, podczas jazdy i obserwacji grupy 011 nie pojawiają się dłuższe momenty przeładowania i notlaufy odeszły w niepamięć Całość zajęła dwie godzinki łącznie z 50 km jazdy próbnej pod kompem po robocie Wnioski : Zanim wytargacie przeładowującą turbinę do czyszczenia zmiennej geometrii , warto zacząć od bardziej prozaicznych rzeczy, żeby niepotrzebnie nie ładować się w koszty i nie blokować sobie potrzebnego środka lokomocji na czas niepotrzebnej naprawy A rzucone przez mechanika " Panie , turbina do czyszczenia " abo nie daj Bóg " do regeneracji " może być w wielu przypadkach dla niego źródłem łatwych i nie za bardzo należnych mu pieniędzy W autach które mają N75 bez filterka , tylko biorące do N75 ciśnienie atmosferyczne z puszki filtra powietrza, proponuję zacząć od sprawdzenia jego stanu. Mocno zawalony zanieczyszczeniami może tak samo powodować takie problemy ... Edytowane 29 Maja 2018 przez piotrsob1 1
michcio1985 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Hmmm..ciekawe rzeczy[emoji106] Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Lastk Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 Dobra robota muszę na dniach wyciągnąć n75 bo też mam sapanie a zmienna geometria wyczyszczona, także idę Twoim torem robót
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Opublikowano 24 Lipca 2017 Daj znać w tym temacie , jak wyglądała sprawa filterka i jak wygląda praca turbiny po robocie
arczi_a4 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Panowie, o co chodzi z tym chrząkaniem czy sapaniem turbiny (jak to słychać, jakie objawy). I co to te notlaufy ?
piotrsob1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 Chodzi o odgłosy jakbyś miał zamontowanego blow-offa i wpadanie w tryb awaryjny
Allesio Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Dnia 26.07.2017 o 01:36, piotrsob1 napisał: Chodzi o odgłosy jakbyś miał zamontowanego blow-offa i wpadanie w tryb awaryjny Chodzi Ci o takie odgłosy?
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) 24 minuty temu, Allesio napisał: Chodzi Ci o takie odgłosy? Nie , u Ciebie to ona leciutko i króciutko gwiżdże przy schodzeniu z obrotów , z podobnym natężeniem słychać cykające świerszcze Ogólnie na ucho nie ma się do czego przyczepić Edytowane 4 Września 2017 przez piotrsob1
Allesio Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Cytuj Nie , u Ciebie to ona leciutko i króciutko gwiżdże przy schodzeniu z obrotów , z podobnym natężeniem słychać cykające świerszcze Ogólnie na ucho nie ma się do czego przyczepić Bardzo mnie to cieszy W zimę zdarzyło się, że potrafiła się przeładować ale ustąpiło - dlatego przyszła mi myśl o przeczyszczeniu n75 Edytowane 4 Września 2017 przez Allesio
gelo_leczna Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 mobilki podrzuci ktoś numerek tego N75 do silnika BRF ? http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-pierburg-1k0906627a-1j0906627b-i7375448160.html Taki bedzie dobry ? jest napisane 2.0 tdi w A3 , w A4 jest tylko 2.5 TDI . To ustrojstwo sie moze czymś różnic w A3 i A4 ?
franekv6 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 W dniu 24.07.2017 o 21:18, piotrsob1 napisał: Daj znać w tym temacie , jak wyglądała sprawa filterka i jak wygląda praca turbiny po robocie Piotrze a w BPW w którym miejscu dokładnie jest zamontowany N75?
piotrsob1 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2019 W czerwonym kółku na zdjęciu : 1
franekv6 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Dzięki.Da radę wyjąć go od góry bez uchylania zderzaka?
piotrsob1 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) Da radę od góry , aczkolwiek małe rączki by się przydały Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez piotrsob1 1
Rabbi Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) Panowie a czy jest sens czyścić ten filterek w n75 jeśli turbina nic nie sapie ani nie szura i nie ma notlaufów? Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez Rabbi
piotrsob1 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2019 19 godzin temu, Rabbi napisał: Panowie a czy jest sens czyścić ten filterek w n75 jeśli turbina nic nie sapie ani nie szura i nie ma notlaufów? Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.... Jak jest dobrze to po co tam łapki wkładać ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się