Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Deva jeśli nie masz GW(ja niestety jeszcze 1,5 roku mam, więc wolę nie ryzykować),to na Twoim miejscu poszedłbym w Amsoil Syg Ser, ew tego LM lub Fuchsa Superschyna 0W30- ten ostatni jest nieźle napakowany dodatkami. Choć Pidziek z forum Octavki mówi że Fuchs trochę zmienił jego formułę i nie jest to już pełen syntetyk jak kiedyś, czy to dobrze tak do końca ciężko powiedzieć.Ale Millers 0W40 moim skromnym zdaniem spokojnie wytrzyma interwał wymian do 15 tyś km ponieważ posiada normę VW503 stworzoną specjalnie do przedłużonych okresów między wymianami(podobnie jak Amsoil Sygn Ser), oprócz 502-ki oczywiście. Ja na razie jestem fanem tego ostatniego ,bo po co zmieniać coś co odpukać w niemalowane spisuje się dobrze, choć po okresie GW może skuszę się na Amsoila , ew X-lite'a :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z Fuchsem roznie bywa - jest rozlewany w Gliwicach i ja od razu mam awersje do takich olejow. Co do Millersa - ok - ale tak jak pisze jest to olej C3 - czyli w uproszczeniu - mniej chronicy silnik niz np LM Synthoil Energy 0W-40 czy X-lite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy teraz dostaniecie tego LM 0w40,bo z tego co wiem to już chyba nie pordukują ja kiedyś szukałem i jest straszny problem z dostaniem tego oleju,wiec kupiłem 5w40 Lm synthoil high tech, W sumie też bardzo dobry olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Fuchsem roznie bywa - jest rozlewany w Gliwicach i ja od razu mam awersje do takich olejow. Co do Millersa - ok - ale tak jak pisze jest to olej C3 - czyli w uproszczeniu - mniej chronicy silnik niz np LM Synthoil Energy 0W-40 czy X-lite.

No rożnie bywa z tym Fuchsem bo jest rozlewany w rożnych miejscach z Manheim w DE na czele:wink:, więc można się skusić na zakup od Niemiaszków :wink:. Z tym Millersem 0W40 to też nie jest do końca wiadomo czy jest to pełne C3(ochrona śr itd), czy podobnie jak jego "brat" XF 5W30 posiada"nieoficjalnie" C2, kiedyś w oficjalnych tabelkach widziałem podane te dwie normy, teraz to znikło,nie wiem może firma dokonała jakichś zmian, choć szczerze wątpię :kwasny:. Coś w tym musi być bo bez przyczyny ten olej nie posiadałby normy VW 503 :wink:, poza tym ma ten HTHS większy od 3.5 a to też wpływa na ochronę silnika, no i podobnie jak LM SE jest to też olej MID SAPS . Ogólnie temat rzeka, moglibyśmy się pewno spierać"godzinami":wink: na temat rożnych charakterystyk i zachowań,ale nie o to tutaj chodzi, bo chcąc nie chcąc poruszamy już detale dotyczące olejów z "wyższej"półki. Generalnie chodzi o to żeby wybrać olej najlepszy dla naszego auta, stylu jazdy i sr charakterystyki pokonywanych dystansów(miasto,trasa,etc) , oczywiście dodatkowo poparty normami producenta :wink:....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.panowie czeka mnie wymiana oleju w moim 2.4 AGA.przebieg 230tys i aktualnie jest zalany motul 10w40.co proponujecie? 5W40 czy 5W30 ? PS-możliwe że po wymianie może mi ucichnąć napinacz łańcucha?bo troche przy odpalaniu robi mi trrrr... pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że to pytanie przewija się co chwilkę, ale już się trochę pogubiłem. Mam B7 2.0T (wiem, wiem, czas pójść do fury i obadać kod silnika...) i czeka mnie w sobotę przegląd. Ze względu na bliski czas odpuszczam sobie ściąganie LM i planuję kupić Motula, tylko pytanie jakiego? W zasadzie po przewertowaniu forum zostały mi 2 opcje jeżeli się nie mylę:

- Motul 8100 X-cess 5W-40

- Motul Specific 5W-30

Oczywiście jeden jest 502.00, a drugi 504.00, ale z tego co wyczytałem wyższa norma nie zaszkodzi. Co mam z tego brać biorąc pod uwagę nasz wspaniały klimat i czasami wisielczo zimne zimy.

BTW może ktoś od razu podrzuci mi jeszcze info o filtrach (obstawiam Manna) i świeczkach (Beru, bo po ilości negatywnych opinii o NGK nie będę się w nie pchać).

#edit

I jeszcze jedno. To pierwszy robiony przeze mnie przegląd. Przepłukać drania? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.panowie czeka mnie wymiana oleju w moim 2.4 AGA.przebieg 230tys i aktualnie jest zalany motul 10w40.co proponujecie? 5W40 czy 5W30 ? PS-możliwe że po wymianie może mi ucichnąć napinacz łańcucha?bo troche przy odpalaniu robi mi trrrr... pozdrawiam :)

Motul Specyfic 507.00

albo Amsoila 5W-30 AEL

Ja wiem, że to pytanie przewija się co chwilkę, ale już się trochę pogubiłem. Mam B7 2.0T (wiem, wiem, czas pójść do fury i obadać kod silnika...) i czeka mnie w sobotę przegląd. Ze względu na bliski czas odpuszczam sobie ściąganie LM i planuję kupić Motula, tylko pytanie jakiego? W zasadzie po przewertowaniu forum zostały mi 2 opcje jeżeli się nie mylę:

- Motul 8100 X-cess 5W-40

- Motul Specific 5W-30

Oczywiście jeden jest 502.00, a drugi 504.00, ale z tego co wyczytałem wyższa norma nie zaszkodzi. Co mam z tego brać biorąc pod uwagę nasz wspaniały klimat i czasami wisielczo zimne zimy.

BTW może ktoś od razu podrzuci mi jeszcze info o filtrach (obstawiam Manna) i świeczkach (Beru, bo po ilości negatywnych opinii o NGK nie będę się w nie pchać).

#edit

I jeszcze jedno. To pierwszy robiony przeze mnie przegląd. Przepłukać drania? :)

tylko 5W-30 lub 0W-30

wiec

Motul Specyfic 507.00

albo Amsoila 5W-30 AEL

lub X-lite - bardzo fajnie TFSI sprawuja sie na tym oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu, w poniedziałek zalewam motula 5w40 x-cess, kupiłem też płukankę Motul Engine Clean. Do tej pory miałem shella 10w40

będę wymieniał łańcuszek rozrządu z napinaczem i ogólnie uszczelniał silnik, bo trochę teraz cieknie kilka oringów i uszczelka pod deklem.

moje pytanie-bo się trochę naczytałem na różnych forach, czy czyścić smoka? ktoś mnie straszył,że jak jest syf w silniku, wypłucze i będzie jeszcze bardziej ciekło albo zatka smoka, albo będzie palił olej. Spotkałeś się albo słyszałeś o jakiś złych skutkach?

Czy płukanka załatwi całą sprawę czy warto coś mechanicznie czyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w30 jest lepszy od 5w40 ? jak to jest? a plukanka jest zalecana wrazie co?nie zaszkodzi silnikowi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu, w poniedziałek zalewam motula 5w40 x-cess, kupiłem też płukankę Motul Engine Clean. Do tej pory miałem shella 10w40

będę wymieniał łańcuszek rozrządu z napinaczem i ogólnie uszczelniał silnik, bo trochę teraz cieknie kilka oringów i uszczelka pod deklem.

moje pytanie-bo się trochę naczytałem na różnych forach, czy czyścić smoka? ktoś mnie straszył,że jak jest syf w silniku, wypłucze i będzie jeszcze bardziej ciekło albo zatka smoka, albo będzie palił olej. Spotkałeś się albo słyszałeś o jakiś złych skutkach?

Czy płukanka załatwi całą sprawę czy warto coś mechanicznie czyścić?

plukanka zalatwi sprawe.

endriuu dlaczego akurat 5W30. W czym niby jest lepszy od 40stki ?

Ma nizsza lepkosc - szybciej dotrze do wezlow tarcia w zimie - 70% zuzycia silnika to zimny rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pewnym czasie zastanawiania się wybieram między dwoma olejami.

1) ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - ELF - oleje i smary

2) Mobil Super 3000 5W-40 - Seria Mobil Super | Mobil 1

Wybór na te oleje pada dlatego, ze uważam, że są bdb i do ADRa starczą. No i tam gdzie zmieniam olej to akurat te mają.

Koledzy co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WhiteBeezy - oba to slabe HC. Z tej dwojki bralbym Mobila. Z tym że zmiana co 10tys.

kamilb5 - do uturbionego 1.8 bralbym jednak cos z zerem na poczatku. 0W-30 X-lite Motula lub 0W-40 XFS Millersa lub LM 0W-40 SE ale ciezko go zdobyc. Jesli chchesz Lotosa - zalej go i zmiana max po 10tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu ja tylko tak pytam o ten lotos,bo w sumie spełnia dośc wysokie wymagania,a jest dośc tani,obecnei testuje go w dwóch autach zobaczymy jak będzie zime.Ostatnio chciałem właśnie zalać LM 0w40 ale nigdzie go nie dorwałem i wlałem LM 5w40 Synthoil High-tech myślę że to dobry olej,a tak wogóle to więcej jak 10 tys to nie robie na oleju ostatnio to po 7500 zmieniłem bo zmienaiłem pompe oleju więc wypadało wlac już nowy olej.

\Teraz jestem świeżo po zmianie,ale następna zmiana będzie pewnie na jakiś właśnie 0w40 pytanie tylko jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu nie jest przypadkiem tak, że to pierwsza cyfra określa jak olej zachowuje się w niskich temperaturach a druga w wysokich? 5W30 i 5W40 zachowują się moim zdaniem podobnie w niskich temperaturach przy czym 40stka w wysokich "trzyma" lepiej film olejowy na tłokach od 30stki. 0W30 szybciej napływa do pompy zimą od 5W30 a w wysokich mają podobną lepkość itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu nie jest przypadkiem tak, że to pierwsza cyfra określa jak olej zachowuje się w niskich temperaturach a druga w wysokich? 5W30 i 5W40 zachowują się moim zdaniem podobnie w niskich temperaturach przy czym 40stka w wysokich "trzyma" lepiej film olejowy na tłokach od 30stki. 0W30 szybciej napływa do pompy zimą od 5W30 a w wysokich mają podobną lepkość itd.

Dobrze mówisz. To to na pewno.

Ja się zastanawiam, czy się różnią tak szczerze w użytkowaniu oleje HC od PAO i czy warto dopłacać do PAO przy zwykłym ADR, a nie jakimś super wysilonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu nie jest przypadkiem tak, że to pierwsza cyfra określa jak olej zachowuje się w niskich temperaturach a druga w wysokich? 5W30 i 5W40 zachowują się moim zdaniem podobnie w niskich temperaturach przy czym 40stka w wysokich "trzyma" lepiej film olejowy na tłokach od 30stki. 0W30 szybciej napływa do pompy zimą od 5W30 a w wysokich mają podobną lepkość itd.

oczywiscie masz racje. wiec dlatego jestem zwolenikiem lania oleju z 0 na początku. 0W-40 lałbym i do benzyn i do diesli na VP. 0W-30 zas do wszystkich uturbionych benzyn - ktore sa jednak troche ciasniej spasowane.

Ja się zastanawiam, czy się różnią tak szczerze w użytkowaniu oleje HC od PAO i czy warto dopłacać do PAO przy zwykłym ADR, a nie jakimś super wysilonym silniku.

Oczywsicie, ze warto.

HC to temat rzeka - sa świetne HC, ktore nie ustepuja PAO. Sa tez slabe PAO - na slabej bazie z marnymi dodatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, co prawda nie dotyczy audi ale chodzi o olej

pacjent to Honda Legend 3.5i VTEC V6 2007r

w katalogu Motul-a widnieje tylko jeden produkt

8100 Eco-lite 0W-20

jakim olejem mozna go zastapic ?

czy zostac przy 0W-20 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...