olivierofm Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 4 godziny temu, Dev napisał: 5W40 albo 0W40 5W30 w przypadku Twojego silnika to nie jest właściwy wybór A czemuż to Panie nie 5w30?, zaskoczyłeś mnie
KINIAM Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 8 godzin temu, szklara napisał: 2.0 TFSI (2014rok, 224km). Planowałem kupić 5W40 po tym co pisał Dev ale teraz sam nie wiem. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualnie za polecenie jakiegoś dobrego oleju z modelu. Jaki masz pod maską silnik CAED, CPMB ? Jak te wyżej to 5W40, na bogato to można zalać MITASU lub AMSOILA.
kijaszi Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 Bo 5w30 jest jak woda a suszarka szybko pozbędzie sie z tego oleju jego miernych właściwości. Poza tym ma cieniutki film smarny który przy mocnym nacisku prawego pedału może się zerwać s jak nie posmarujesz to nie pojedziesz. To tak w skrócie. Jak jeździsz jak emeryt możesz na nim jeździć tylko po co Ci wtedy 2.0 TFSI? 1.6 wystarczy. Do własnego prywatnego 1.8t leje na lato 5w50 a na zimę 5w40 może to przerost formy nad treścią ale robię krótkie odcink i zmieniam 2 razy w roku. 1
kijaszi Opublikowano 18 Grudnia 2019 Opublikowano 18 Grudnia 2019 MITASU i tu zdania są podzielone napewno nie Japończyk( info. Z forum HONDA ACCORD) a za taką kasę można kupić coś sprawdzonego.
KINIAM Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 9 godzin temu, kijaszi napisał: MITASU i tu zdania są podzielone napewno nie Japończyk( info. Z forum HONDA ACCORD) a za taką kasę można kupić coś sprawdzonego. Znam ten wątek. Byłem na targach chemii kilka lat temu jak MITASU zaistniał w branży olejowej, wiem o wielu niewiadomych czyj kapitał, gdzie blendowane i z jakich produktów co nie umniejsza ich jakości. Ale podobnie jest z XADO, BIZOL a to również świetne oleje. Oczywiście, że można wybrać coś bardziej znanego o lepszej ogólnej renomie ENEOS, RAVENOL, MILLERS, AMSOIL. Szkoda, że nie ma już na rynku QUAKERA został połknięty przez Shella.
olivierofm Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 19 godzin temu, kijaszi napisał: Bo 5w30 jest jak woda a suszarka szybko pozbędzie sie z tego oleju jego miernych właściwości. Poza tym ma cieniutki film smarny który przy mocnym nacisku prawego pedału może się zerwać s jak nie posmarujesz to nie pojedziesz. To tak w skrócie. Jak jeździsz jak emeryt możesz na nim jeździć tylko po co Ci wtedy 2.0 TFSI? 1.6 wystarczy. Do własnego prywatnego 1.8t leje na lato 5w50 a na zimę 5w40 może to przerost formy nad treścią ale robię krótkie odcink i zmieniam 2 razy w roku. Dzięki za odpowiedź, nie jeżdżę jak emeryt - bynajmniej. Autko jest gonione po trasach...i jeżdżę dynamicznie...a zalewany był tym i wymiana co 10k MILLERS OILS EE LONGLIFE 5w30 | millersoils.pl WWW.MILLERSOILS.PL Czy w takim razie ten olej będzie dobry?, a jeśli tak to , który? 1) CFS 5w40 SKLEP.MILLERSOILS.PL Pasuje do silników samochodów używanych do szybkiej jazdy po drogach, wyścigowych, rajdowych, wyścigów górskich, sprintów. W pełni syntetyczny... 2) CFS 5w40 NT+ SKLEP.MILLERSOILS.PL Do silników wyczynowych w rajdach, wyścigach, a także do seryjnych silników w samochodach używanych na torze i skrajnie ciężkich...
kijaszi Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Grubo, jak używasz auta tak jak w opisach to którego nie wybierzesz będzie dobry. Ale, to oleje na tor itp. są napakowane dodatkami zaje.... Tylko te dodatki nie są wieczne. Olej ma chronić silnik pod wysokim obciążeniem w danej chwili tor, wyścig i po tej chwili wymienia się go na nowy. Jak nie jeździsz czaly czas na czerwonym polu z ceglowka na pedale to dla mnie szkoda kasy na taki olej. Lepiej wymienić olej 2x niż katować najlepszy przez rok.
olivierofm Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 19 minut temu, kijaszi napisał: Grubo, jak używasz auta tak jak w opisach to którego nie wybierzesz będzie dobry. Ale, to oleje na tor itp. są napakowane dodatkami zaje.... Tylko te dodatki nie są wieczne. Olej ma chronić silnik pod wysokim obciążeniem w danej chwili tor, wyścig i po tej chwili wymienia się go na nowy. Jak nie jeździsz czaly czas na czerwonym polu z ceglowka na pedale to dla mnie szkoda kasy na taki olej. Lepiej wymienić olej 2x niż katować najlepszy przez rok. Czytałem opisy tych oliw i wiem, że są na tor itp...Ja nie jeżdżę po torach, bo zbyt szanuję swoje auto, natomiast jeżdżę dużo i dynamicznie. Ale wiesz, ja z mechaniką nie mam zbyt wiele wspólnego, a najnormalniej w świecie kocham swoje auto i jeśli mogę zrobić dla "niego" coś dobrego to robię i nie liczy się w tym momencie dla mnie kasa... Konkludując: chcę dla swojego auta jak najlepiej, więc idąc moim tokiem myślenia, który olej byś wlał? Pozdrawiam...
kijaszi Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Zalej któryś z polecanych na forum Liqui Moly, Ravenol, Amsoil albo któryś z proponowanych przez Ciebie. Tak naprawdę dobre oleje różnią się w niewielkim stopniu, parametry podobne tylko dodatki polepszajace każdy daje swoje. Spróbuj który najlepiej podpasuje do silnika, tempo ubywamia, głośność silnika. Czystość oleju po xxxx km sobie daruj ma ciemnieć znaczy, że czysci tylko nie jak w klekocie czarny po 100km.
KINIAM Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 18 godzin temu, olivierofm napisał: Czytałem opisy tych oliw i wiem, że są na tor itp... Nie koniecznie na tor, silniki mocno wysilone i gonione na trasie też będą wdzięczne za taki olej. Q5 biturbo z przeprogramowanym sterownikiem na 380KM zalewam CFS. Chcesz dobrać olej do silnika CPMA ?.
olivierofm Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, KINIAM napisał: Nie koniecznie na tor, silniki mocno wysilone i gonione na trasie też będą wdzięczne za taki olej. Q5 biturbo z przeprogramowanym sterownikiem na 380KM zalewam CFS. Chcesz dobrać olej do silnika CPMA ?. W opisach też było, że dla samochodów, których możliwości są wykorzystywane... Tak CPMA Edytowane 20 Grudnia 2019 przez olivierofm
KINIAM Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 (edytowane) 4 godziny temu, olivierofm napisał: W opisach też było, że dla samochodów, których możliwości są wykorzystywane... Tak CPMA CFS 5W40 ma większa lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej silnika niż CFS NT+, czyli film olejowy mniej podatny na zerwanie w ekstremalnych temperaturach Edytowane 21 Grudnia 2019 przez KINIAM
olivierofm Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 6 godzin temu, KINIAM napisał: CFS 5W40 ma większa lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej silnika niż CFS NT+, czyli film olejowy mniej podatny na zerwanie w ekstremalnych temperaturach Czyli polecasz CFS 5W40 rozumiem? I będzie on odpowiedni do mojego silnika? Ok... Pozdrawiam i dzięki za pomoc...
kijaszi Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 23 godziny temu, KINIAM napisał: CFS 5W40 ma większa lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej silnika niż CFS NT+, czyli film olejowy mniej podatny na zerwanie w ekstremalnych temperaturach Nie ta lepkość określa podatność na ścianie filmu olejowego. W opisie nie ma HTHS. Którego oleju nie weźmie będzie dobrze raczej oba mają wartość HTHS powyżej 3,5 Coś od Motula LEPKOŚĆ - Lepkość opisuje wewnętrzne tarcie płynu i dostarcza informacji o płynności oleju w niskich i wysokich temperaturach. LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.
olivierofm Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 4 minuty temu, kijaszi napisał: Nie ta lepkość określa podatność na ścianie filmu olejowego. W opisie nie ma HTHS. Którego oleju nie weźmie będzie dobrze raczej oba mają wartość HTHS powyżej 3,5 Coś od Motula LEPKOŚĆ - Lepkość opisuje wewnętrzne tarcie płynu i dostarcza informacji o płynności oleju w niskich i wysokich temperaturach. LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego. No i bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze Kogo słuchać
kijaszi Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 7 minut temu, olivierofm napisał: No i bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze Kogo słuchać Gdybyś miał dylemat mineralny czy syntetyk to poszłoby szybciej. A te oleje które podałeś są podobne i jak spełniają normy to silnikowi koło wydechu lata który z nich zalejesz. Żuć moneta i wybierz co weźmiesz będzie dobrze.
k232 Opublikowano 22 Grudnia 2019 Opublikowano 22 Grudnia 2019 21 godzin temu, olivierofm napisał: No i bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze Kogo słuchać Zawsze słuchaj co Ci serducho mówi, resztę jebał pies ?
olivierofm Opublikowano 22 Grudnia 2019 Opublikowano 22 Grudnia 2019 4 minuty temu, k232 napisał: Zawsze słuchaj co Ci serducho mówi, resztę jebał pies ? Hahahahahha... Dobre...
Randor Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 8 godzin temu, k232 napisał: Zawsze słuchaj co Ci serducho mówi, resztę jebał pies ? Myślę że jednak w sprawach technicznych lepiej opierać się na wiedzy niż na sprawach sercowych xD 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się