pioteros Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 zalałeś rzadki syntetyk więc na pewno więcej go się trochę zużyje, czy to przez turbo czy przez uszczelniacze, mam nieco większy przebieg niż ty i myśle że nie ma czarów, w końcu trzeba zajrzeć co tam w głowicy słychać ewentualnie obserwować turbo czy to nie przez nie spala się olej, bo jeśli nie ma duzych zacieków na silniku, i auto nie dymi, to obstawiałbym to co napisałem, czyli uszczelniacze/turbo, chociaż jak ci zjadł ten LITR na 5000km to nie ma sie czym martwić
PARAF Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 nie jestem mechanikiem - więc zapytam uszczelniacze na zaworach sie odezwały to pytanie, czy stwierdzenie? zalałeś rzadki syntetyk więc na pewno więcej go się trochę zużyje, czy to przez turbo czy przez uszczelniacze, mam nieco większy przebieg niż ty i myśle że nie ma czarów, w końcu trzeba zajrzeć co tam w głowicy słychać ewentualnie obserwować turbo czy to nie przez nie spala się olej, bo jeśli nie ma duzych zacieków na silniku, i auto nie dymi, to obstawiałbym to co napisałem, czyli uszczelniacze/turbo, chociaż jak ci zjadł ten LITR na 5000km to nie ma sie czym martwić nie dymi specjalnie, jest lekko zapocony, a ten "litr" to zjadł raczej na 10.000km... ...chyba nie ma tragedii...?
Dev Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 przy tym "przebiegu" uszczelniacze są juz do wymiany
PARAF Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 przy tym "przebiegu" uszczelniacze są juz do wymiany orientacyjny koszt...?
Dev Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 uszczelniacze to grosze ale gorzej jest z wymianą trzeba sie niezle nacwiczyc aby je wymienic bez ściagania czapki
pioteros Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 zależy też jak się jeździ u mnie dla przykładu, jak jeżdze delikatnie i tylko po mieście to weźmie może setke na 1000km a wystarczy że zrobie trasę do lublina i spowrotem w dosyć szybkim tempie czyli ok 140km/h na większości odcinków, to weźmie wtedy setke lub dwie, ale na 300-350km, zaleta to to, że zawsze mam świeży olej w aucie ;D ale po zimie to się już zmieni
bediks Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Właśnie miałem pytać o to samo , zrobię 600 km po mieście i nie ubyje w sumie nic, zacznę jeździć w trasę kolejne 700 km i pol litra wsiąk jakby ktoś mógł powiedzieć mi gdzie on ubywa A jestem przed sama wymiana z 10w40 na 5w40 i obawiam się ze jednak zacznie żreć wiecej
pioteros Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Prawdopodobnie będzie go zjadał więcej, ubytki oleju będą zawsze, ze względu choćby na turbo, ale głównym problemem są gumki na zaworach wydechowych, i nie ma na to reguły, po jakimś czasie i przebiegu należy je po prostu wymienic, zwykle jest to ok 150-200 tys km. Można z tym jeździć i po prostu dolewać olej, ale trzeba sie liczyć z osadzajaca sie sadzą na tlokach, zaworach i świecach powstającą w wyniku spalania oleju która zapycha skutecznie wszystko (zwiększa też sprezanie w silniku) co też nie jest zdrowe szczególnie dla innych uszczelek. Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk
Lo-buz Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Powiem tak na przykladzie u mnie.. Olej 10W40 dymil i palil olej... Olej 5W40 dymil ale mniej, malo oleju wcinal... Po wymianie samych uszczelniaczy i oleju 5W40 i po 10 tys nadal mam max i zero dymienia oraz olej dalej jest przezroczysto brazowy.. Wymiana uszczelniaczy z rozrzadem, roznymi uszczelniaczami wałków plus robocizna zaplacilem 600 zl. Moje stare uszczelniacze byly jak z plastiku i o rozmiar wieksze.. wniosek.. olej 5w40 to minimum i myslałem aby przejsc na 0W ale odpuszcze, jak jest dobrze to juz nie bede ulepszał. ( Przebieg ~ 250 000 tys km )
edekxp Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Powiem tak na przykladzie u mnie..Olej 10W40 dymil i palil olej... Olej 5W40 dymil ale mniej, malo oleju wcinal... Po wymianie samych uszczelniaczy i oleju 5W40 i po 10 tys nadal mam max i zero dymienia oraz olej dalej jest przezroczysto brazowy.. Wymiana uszczelniaczy z rozrzadem, roznymi uszczelniaczami wałków plus robocizna zaplacilem 600 zl. Moje stare uszczelniacze byly jak z plastiku i o rozmiar wieksze.. wniosek.. olej 5w40 to minimum i myslałem aby przejsc na 0W ale odpuszcze, jak jest dobrze to juz nie bede ulepszał. ( Przebieg ~ 250 000 tys km ) Czy do wymiany uszczelniaczy trzeba głowicę ściągać, planować ? U mnie trochę ubyło oleju np trasa 1500km ubyło około 0,4l - olej Castrol Magnetic:kwasny: Wymieniłem na Motula 8100 wczoraj.
Szakal Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Panowie podpowiedzcie mi jeszcze ,bo zdecydowałem się na płukanke i kupiłem takową firmy Valvoline ,ale czy przed wypłukaniem jest sens żeby zdejmować pokrywę zaworów i ją umyć a potem dopiero złożyć i zrobić płukane? Bo ktoś się uparł że powinienem tak zrobić...
bediks Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Ja mam siebie pokrywę komorowa i tam było pelno syfu i ściągnąłem i wyczyscilem , to nie filozofia zdjąć pokrywę bo może faktycznie jakiś kisiel pod nią wisi
KKKC Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Audi A4 1999 1.8 silnik ARG 125 KM przebieg 200 000 km Co wlać do silniczka: Motul 8100 x-cess 5W40 Motul 6100 Synergie 10W40 Na dziś pomykam na Mobilu 10W40 bo nie wiem czym wcześniej był zalany. Zrobiłem na nim ok 7000 km i nie zauważyłem ubytków. Troszkę poci się kapa zaworów od strony kolektora wydechowego. Od niedawna czytam te 80 stron niniejszego topica, ale o moim silniczku nie znalazłem. Pozdrawiam KKKC
jihaad Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 5w40 będzie idealny do tego motoru, choć zalecany jest zdaje się nawet 0w30. Zmieniaj śmiało na 5w i nawet nie czekaj z przebiegiem, żeby dojeżdzić do tych 10k km, bo zima idzie.
endriuu Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Na zime mozna zalac 0W-30 lub 0W-40
Lo-buz Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Powiem tak na przykladzie u mnie..Olej 10W40 dymil i palil olej... Olej 5W40 dymil ale mniej, malo oleju wcinal... Po wymianie samych uszczelniaczy i oleju 5W40 i po 10 tys nadal mam max i zero dymienia oraz olej dalej jest przezroczysto brazowy.. Wymiana uszczelniaczy z rozrzadem, roznymi uszczelniaczami wałków plus robocizna zaplacilem 600 zl. Moje stare uszczelniacze byly jak z plastiku i o rozmiar wieksze.. wniosek.. olej 5w40 to minimum i myslałem aby przejsc na 0W ale odpuszcze, jak jest dobrze to juz nie bede ulepszał. ( Przebieg ~ 250 000 tys km ) Czy do wymiany uszczelniaczy trzeba głowicę ściągać, planować ? U mnie trochę ubyło oleju np trasa 1500km ubyło około 0,4l - olej Castrol Magnetic:kwasny: Wymieniłem na Motula 8100 wczoraj. Nie trzeba ale mozna.. albo inaczej.. mozna bez sciagania glowicy sie do tego zabrac. Chodz widze ze duzo mechanikow woli zwalic wszystko i tu tez sa plusy ale i minusy ( mowimy o mechaniku ktory juz taki silnik ogarnial i wie co z czym sie je ). Narazie pojezdzij na tym oleju co zmienilesi obserwuj.. Tutaj gumki na ktore zmienialem - maluskie..
KKKC Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Witam.... devastation endriuu jihaad Dzięki za rozwianie wątpliwości.... Zmieniam na Motul 8100 x-cess 5W40 Do tego komplet filtrów Mann'a :-) Pozdrawiam KKKC
bediks Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 jak ktos sie boi mitycznego rozszczelnienia przy zmianie na syntetyk proponuje zalac : autokosmetyki.pl - Do silnika, STP Smoke Treatment - redukuje dymienie i obniża zużycie oleju w silnikach benzynowych i Diesla :polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew: ostatnio wzialem to do lapy na stacji i przechylilem do góry nogami to splynelo po ok 10 sekundach :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm: toz to lepsze niz motor doktor:naughty::naughty:
pioteros Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Do wolnossaka jeszcze bym sie nie bal wlac tego cudu, produkty stp nie są jeszcze takie najgorsze, ale do turbo to juz samoboj by byl Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się