Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaka jest różnica między x-cess a x-clean?

Taka ze xcess jest olejem klasy A3, a xclean C3. Klasa C3 chroni DPF, a klasa A3 chroni Silnik

Wysłane z prodiża.

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

poczytałem sobie kiedyś ten wątek, jak zastanawiałem się co wlać do silnika...

wlałem Motula :decayed: i odpuściłem sobie dalsze czytanie najnowszych postów w tym topiku...

teraz tak z ciekawości (po dłuższej przerwie) znowu tu zerknąłem i...

cały czas to samo... 5W-40 !!! :polew:

BTW: Wątek służy do zadawania się powtarzających się cyklicznie pytań "Co wlać?" i równie cyklicznie powtarzających się odpowiedzi:

1) poczytaj sobie wątek*

2) 5W-40*

*niepotrzebne skreślić

Ale zamulacie... :polew::polew::polew:

Opublikowano

Ale o olej do 1.8T jeszcze nikt nie pytał :whistling:

:polew:

Opublikowano

Przepraszam, co wlac do 1.8T?

Teraz jezdze na Selektolu Specjal 20W-40

Opublikowano
Przepraszam, co wlac do 1.8T?

Teraz jezdze na Selektolu Specjal 20W-40

Dobry olej. Kolega śmiga na Selektolu z Orlena w AJL, bo jak przyjechał z niemcowni, to był jakis Motul zalany. :thumbup1:

Opublikowano

MOTUL to szmelc który zapycha silnik bo go nie ubywa jak innych normalnych olejów. Kto to widział taki olej :fool:

:decayed:

Opublikowano
Przepraszam, co wlac do 1.8T?

Teraz jezdze na Selektolu Specjal 20W-40

Olej masz long life więc dolej tylko doktora albo w dwa i ogień :-P

Opublikowano

ja w mojej 1.8t leje Motula xcess 5w40 i nic innego, a kupuje ze sprawdzonego źródła opieoils.co.uk

ja w mojej 1.8t leje Motula xcess 5w40 i nic innego, a kupuje ze sprawdzonego źródła opieoils.co.uk

ja w mojej 1.8t leje Motula xcess 5w40 i nic innego, a kupuje ze sprawdzonego źródła opieoils.co.uk

to tak na zapas jakby sie pytanie powtarzalo znowu:decayed:

Opublikowano

Jak już macie polew z oleju do 1.8 T wałkowanego 1000 razy to czy śmiało mogę zmienić z Castrola Edge10w60 na którym jeżdżono 4 wymiany czyli 40 tyś km na wspomniany100 razy Motul xcess 5W40 ? Czy uderzyć w 10w40? Czuć,że przy odpalaniu i zimnym silniku nie ma lekko z 10w60 zwłaszcza zimą, ale za to przy mocno rozgrzanym podobno super chroni silnik i turbo.Jakie jest Wasze zdanie?

Opublikowano

A Ty masz wyczynowy silnik żeby musieć go chronić 10w60 w ekstremalnych temperaturach? Zalewaj 0w40 lub 0w30 do 1.8T.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

Lej 5w30 , 5w40 ewentualnie 5w50 jak silnik mocno stargany. Śmiało możesz lać tego Motula, tylko bierz z pewnego źródła co byś sie na jakieś gówno nie nadzial.

0w30 to można lać do nowki silnika a do auta 10letniego lub wiecej. 5 w 40 to najlepsza opcja plus wyżej wymieniony motul spełnia wszystkie specyfikacje aut z 1.8t

---------- Post dopisany at 03:59 ---------- Poprzedni post napisany at 03:56 ----------

A 10w... To sie nadaje do wolnossaków a nie do turbo

Opublikowano

Dlaczego 0w do Nowki silnika? Ja swój zalewamy takim olejem i świetnie pracuje.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

5W40 w pelni spelnia wymagania dla 1.8T wiec nie ma sensu przynajmniej z punktu ekonomi stosowanie 0W40-----> jednym slowem: nie ma co szukac w pipie miodu :)

Opublikowano

Wiec jest to tylko kwestia ekonomii. Silnik mniej się będzie zużywał na 0w40 - to pewne.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

0w40 ma za niska lepkosc i nie spelnia wymagan naszych 1.8t poza tym nie nadaje sie na niskie temperatury.

Prawidlowo powinno sie lac 5w30, a jesli auto ma juz swoj przebieg to warto zalac 5w40 bo lepiej chroni silnik ze wzgledu na wieksza gestosc a w mocno wyeksploatowanym silniku mozna wlac 5w50.

0w... to nie spelnia specyfikacji naszych 1.8t. Jak pisalem mozna zalac do nowego silnika lub silnika w stanie igla co sie nie zdaza po ponad 10 latach ekploatacji.

Wiec po co kombinowac.

5w40 jest idealny do 1.8t o ile spelnia specyfikacje silnikow VW podane w ksiazce auta. Byle nie lac castrola bo zapych wszystko czarna maziom. A 5w30 castrola syntetyk to nie syntetyk tylko polsyntetych o wlasciwosciach syntetyka czyli z jego domieszka. Niestety prawo na swiecie pozwala producentom [pisac na opakowaniach butelek z olejem co im sie rzywnie podoba:thumbdown:

Opublikowano
0w40 ma za niska lepkosc i nie spelnia wymagan naszych 1.8t poza tym nie nadaje sie na niskie temperatury.

0W40 spelnia wymagania silnikow 1.8T i 1.8. Posiada normy 502.00 i 505.00 np:

Synthoil Energy 0W-40 5L

Malo tego - te silniki wyjezdzaly z fabryki na oleju 0w40. Z historii serwisowej mojego auta wynika, ze z fabryki wyjechal na 0w40 i potem serwisowany byl rozniez na 0w40.

"Nie nadaje sie na niskie tempratury"
- 0w idealnie nadaje sie na niskie temepratury - duzo szybciej dociera do wezlow tarcia w niskich temp. 70% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu, a nie podczas pracy silnika w wysokich temp (optymalnych).
jesli auto ma juz swoj przebieg to warto zalac 5w40 bo lepiej chroni silnik ze wzgledu na wieksza gestosc a w mocno wyeksploatowanym silniku mozna wlac 5w50

No to juz sa herezje rodem z socjalizmu. Gęstość, a lepkosc to dwie rozne rzeczy kolego. Róznica gestosci pomiędzy olejami 0w,5w,10w jest praktycznie zadna. Roznica lepkosci zas znaczna. NIe twierdze, ze olej 0w40 mozna stosowac w Ursusie ale w silnikach nowoczesnych - a do takich zalicza sie 1.8 i 1.8t (nie wspomne juz o TFSI) - jak najbardziej. Polecam poczytac troche o parametrze CCS oleju.

Opublikowano

c0566cc5ae792847med.jpg

tak wygląd pokrywa od wewnętrznej strony w 1.8T po ok 100000km na

Castrolu 10W-40, o środku i pompie oleju nawet nie wspominam, jeden gnój :facepalm::facepalm:

cała akcje z wczoraj, właściciel jak to zobaczył to był cały zielony na gębie

w silniku wymieniono:

olej motul xcess 5w-40

pompe

swiece

cały rozrząd

napinacz z łańcuchem

wszystkie popychacze

silnik przestał dzwonic przy rozruchu i podczas jazdy, tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku

pozdrawiam wszystkich zapaleńców jezdzących na wszelkiej maści półsyntetykach :facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano
http://images39.fotosik.pl/1941/c0566cc5ae792847med.jpg

tak wygląd pokrywa od wewnętrznej strony w 1.8T po ok 100000km na

Castrolu 10W-40, o środku i pompie oleju nawet nie wspominam, jeden gnój :facepalm::facepalm:

cała akcje z wczoraj, właściciel jak to zobaczył to był cały zielony na gębie

w silniku wymieniono:

olej motul xcess 5w-40

pompe

swiece

cały rozrząd

napinacz z łańcuchem

wszystkie popychacze

silnik przestał dzwonic przy rozruchu i podczas jazdy, tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku

pozdrawiam wszystkich zapaleńców jezdzących na wszelkiej maści półsyntetykach :facepalm::facepalm::facepalm:

Ale śmiało bez oszukiwania się powiedzmy sobie że 1.8T ma taką wadę i ten nagar pod czapką się robi :whistling: i nie tylko 1,8T z grupy vag miewa ten problem :decayed:

Opublikowano

jak chcesz to zdejme pokrywe w swoim gracie i zobaczysz jak to wyglada po 5W-40

a teraz po 0W-30, zero nagaru

Opublikowano
jak chcesz to zdejme pokrywe w swoim gracie i zobaczysz jak to wyglada po 5W-40

a teraz po 0W-30, zero nagaru

...nawet po Motulu??? :no4:

Nie chce mi się bo bym musiał nową uszczelkę chyba dawać a nic mi się nie poci ... a za tego grata zaraz Ci się dostanie :whip2:

Zastanawiam się nad 0w40 ale jeszcze mam zapas 5w40 Motula i przy tym chyba pozostanę .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...