Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

filtr stosujesz taki jaki przewiduje producent.

olej mozesz zmienic na motul xmax 0w40. na takiej lepkosci wyjechal twoj silnik z fabryki w 97r

wysłane z prodiża

filtr stosujesz taki jaki przewiduje producent.

olej mozesz zmienic na motul xmax 0w40. na takiej lepkosci wyjechal twoj silnik z fabryki w 97r

wysłane z prodiża

A co sadzicie o Valvoline 5w50 vr1? Ponoć lepiej daje rady w wysokich temp.

to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie

lej 0w40

Cześć :hi:

Mam małe zapytanie. Posiadam b6 1.8t+q 150km po modzie od roku i na swieżo po zakupie zalałem castrolem 5w30 edge fst.

Ale że castrol upadł na głowę z cenami, zastanawiam się nad nowym olejem, bo wymiana tuż tuż.

Mianowicie mam na myśli motula 300v 5w40. Przeglądałem strony wstecz, ale nie znalazłem podobnego pytania.

Jest w tym sens czy przesada? Może jakieś inne propozycje?

300V to swietne produkty, ale "czysty" ester nie sprawdza sie w normalnym urzytkowaniu, estery szybko degraduja i nie wytrzymaja 10 tysi

ale jak dodasz litra do cywilnego oleju bedzie bajka, szczegolnie przy wysokich obrotach, mieszalem 0w40 trophy z ravenolem ssl, swietny mix

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Poczytałem tez trochę i że Valvo jak i motul to oleje HC a nie syntetyczne.

gdzie takie herezje piszą?

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Poczytałem tez trochę i że Valvo jak i motul to oleje HC a nie syntetyczne.

gdzie takie herezje piszą?

wysłane z prodiża

Na etykiecie produktu :)

to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie

lej 0w40

0w40 to się zgodze ale 0w30 do Turbobenzyniaka? Te oleje przecież są za rzadkie do turbiny. poza tym producent zleca 0w40 na cały kontynent (tam gdzie zimno i tam gdzie gorąco) żeby nie było. np. w skandynawi 10w60 nie ma kompletnie sensu bo jest mega gęsty na mrozie i można auta nie odpalić przy -30 ale np. w włoszech czy hiszpanii to jak najbardziej. U nas najbezpieczniej jest wlać 5w40 no chyba że ktoś mieszka gdzieś gdzie bywa często -30 stopni bo tylko wtedy cyfra przed W ma znaczenie. Dla mnie większe ma znaczenie jak olej sie zachowuje przy WYSOKICH temperaturach, w szczególności jak lubi sie przybutować. Co innego nowe auta co innego te 15 letnie. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze ten sam olej zasila popychacze zaworów i studzi oraz smaruje turbinę. Także chyba lepiej żeby by wytrzymalszy na wysokie tempereatury prawda? Pozdrawiam ps. jakby co to tak 10W60 LM to syntetyk :D. Acha no i to nie są moje wymysły tylko 4 godziny czytania o tych z...ch olejach i ciekawa dyskusja którą odbyłem w ASO grupy VAG

Edytowane przez Gość
Opublikowano

pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC.

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC.

wysłane z prodiża

Jutro wrzucę jak będę u znajomego w sklepie zrobię focie :) ps. oczywiscie nie jest to napisane wprost, jednak z danych na etykiecie wynika to dosyć jasno :)

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie

lej 0w40

0w40 to się zgodze ale 0w30 do Turbobenzyniaka? Te oleje przecież są za rzadkie do turbiny. poza tym producent zleca 0w40 na cały kontynent (tam gdzie zimno i tam gdzie gorąco) żeby nie było. np. w skandynawi 10w60 nie ma kompletnie sensu bo jest mega gęsty na mrozie i można auta nie odpalić przy -30 ale np. w włoszech czy hiszpanii to jak najbardziej. U nas najbezpieczniej jest wlać 5w40 no chyba że ktoś mieszka gdzieś gdzie bywa często -30 stopni bo tylko wtedy cyfra przed W ma znaczenie. Dla mnie większe ma znaczenie jak olej sie zachowuje przy WYSOKICH temperaturach, w szczególności jak lubi sie przybutować. Co innego nowe auta co innego te 15 letnie. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze ten sam olej zasila popychacze zaworów i studzi oraz smaruje turbinę. Także chyba lepiej żeby by wytrzymalszy na wysokie tempereatury prawda? Pozdrawiam ps. jakby co to tak 10W60 LM to syntetyk :D. Acha no i to nie są moje wymysły tylko 4 godziny czytania o tych z...ch olejach i ciekawa dyskusja którą odbyłem w ASO grupy VAG

Hehe, 4 godziny powiadasz, ja juz kilka lat szukam, czytam analizy swierzych i przepracowanych olei

poczytaj jeszcze prosze o normie audi 503.1 i olejach , ktore ja maja :wink:

w aso c*h*u*j*a wiedza, jedz zapytaj co za syf leja z beczek :grin:

Edytowane przez KubaMpakiet
Opublikowano

Akurat w u mnie w ASO wiedzą sporo i nie sądzę że to co się dowiedziałem o normach olejach itd. To są dobre informację. Dlatego nigdy nic nie robię w aso i to nie dlatego że mnie nie stac tylko że lepiej zrobić to samemu bo napewno zamiast motula nie wleje se Castrola z beczki tak jak piszesz. Wiem że 4 godziny to nie wiele no ale nie spędzę całego życia czytając o olejach. Normy normami, dla mnie ważniejsze są konkretne dane na temat konkretnego oleju. Pytanie, czym FAKTYCZNIE różni się motul xcess 5w40 od liqui moly synthoil high tech 5w40 2623? Pozdrawiam

pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC.

wysłane z prodiża

:-D przepraszam cię. Pomylily mi się oleje. Chodziło mi o LM a nie o Motula który oczywiście jest 100 % syntetykiem i nie ma z HC nic wspólnego
Opublikowano (edytowane)

pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC.

wysłane z prodiża

Jutro wrzucę jak będę u znajomego w sklepie zrobię focie :) ps. oczywiscie nie jest to napisane wprost, jednak z danych na etykiecie wynika to dosyć jasno :)
czekam

wysłane z prodiża

przepraszam cię. Pomylily mi się oleje. Chodziło mi o LM a nie o Motula który oczywiście jest 100 % syntetykiem i nie ma z HC nic wspólnego

no wiec wlasnie. LM ma linie HC i mowi o tym jasno. Valvo ma linie HC - durablend - i mowi o tym jasno.

najlatwiejszym do weryfikacji czy olej jest hc jest rynek niemiecki.

tam dzięki przepisom producent musi zaznaczyc ze olej jest w HC. dlatego szajstrole u nas sa full syntetyki a tam te same - Syntetic Technology.

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Jak poprzegladasz "niemieckie" pòlki to okazuje sie ze 90% tzw fullòw to HC.

Opublikowano

Witam,

czy zmiana oleju z Mobil 1 10w40 na Castrol 5-40 będzie naganna?

Opublikowano

będzie nieposzlakowana.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Tylko nie na Castrola :-D

a czemu nie castrol?

Opublikowano (edytowane)

bo to szajs. lej Motul, Liqui Moly,Valvoline, Millers. tylko z pewnego zrodla bo sporo podrob zalewa rynek.

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Polecam www.motostacja.pl ja tam kupiłem motula za 154zł 5 litrów. Dzwoniłem do przedstawiciela motula i potwierdził że to to oryginalny produkt. Castrola to ja bym do taczki nie wlal. Syfu z niego co nie miarą. W poprzednim aucie wyplukal mi 3 uszczelniacze w ciągu 3 miesięcy. Pozdrowienia

Opublikowano

Może być motyl 8100 normy 502 00 505 00?

Opublikowano

musisz miec normè 505.01 do pompowtryskoow. Motul Specific 505.01 5w40 jesli chcesz motula. pamietaj o sprawdzonym sprzedawcy.

u kolegi dzik z forum masz pewnosc ze ori i w dobrej cenie z filtrem:

http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

wysłane z prodiża

Opublikowano

Właśnie chodzi o to ze jutro robię Full wymianę dzisiaj dostałem już wszystko kurierem od kolegi z forum Wandej ale nie wiedziałem ze castrol to shit. Kupiłem więc w sprawdzonym sklepie z częściami olej motyl ten 502 505 ale sam nie wiedziałem czy jest to dobry olej a sprzedawca okazał się jeszcze gorszy laik skoro mi go zaproponował. Jutro go w takim razie wymienię na 501.2

Znaczy się 505.1

https://m.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40

Ten olej będzie ok prawda?

Opublikowano (edytowane)

musisz miec normè 505.01 do pompowtryskoow. Motul Specific 505.01 5w40 jesli chcesz motula. pamietaj o sprawdzonym sprzedawcy.

u kolegi dzik z forum masz pewnosc ze ori i w dobrej cenie z filtrem:

http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html

wysłane z prodiża

Fakt, bardzo dobra cena. Pytanie, co to za filtr ten Knecht bo widzę że jakaś tanizna ?

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...