KubaMpakiet Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 filtr stosujesz taki jaki przewiduje producent. olej mozesz zmienic na motul xmax 0w40. na takiej lepkosci wyjechal twoj silnik z fabryki w 97r wysłane z prodiża filtr stosujesz taki jaki przewiduje producent. olej mozesz zmienic na motul xmax 0w40. na takiej lepkosci wyjechal twoj silnik z fabryki w 97r wysłane z prodiża A co sadzicie o Valvoline 5w50 vr1? Ponoć lepiej daje rady w wysokich temp. to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie lej 0w40 Cześć Mam małe zapytanie. Posiadam b6 1.8t+q 150km po modzie od roku i na swieżo po zakupie zalałem castrolem 5w30 edge fst. Ale że castrol upadł na głowę z cenami, zastanawiam się nad nowym olejem, bo wymiana tuż tuż. Mianowicie mam na myśli motula 300v 5w40. Przeglądałem strony wstecz, ale nie znalazłem podobnego pytania. Jest w tym sens czy przesada? Może jakieś inne propozycje? 300V to swietne produkty, ale "czysty" ester nie sprawdza sie w normalnym urzytkowaniu, estery szybko degraduja i nie wytrzymaja 10 tysi ale jak dodasz litra do cywilnego oleju bedzie bajka, szczegolnie przy wysokich obrotach, mieszalem 0w40 trophy z ravenolem ssl, swietny mix
endriuu Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Poczytałem tez trochę i że Valvo jak i motul to oleje HC a nie syntetyczne. gdzie takie herezje piszą? wysłane z prodiża
Gość Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Poczytałem tez trochę i że Valvo jak i motul to oleje HC a nie syntetyczne. gdzie takie herezje piszą? wysłane z prodiża Na etykiecie produktu to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie lej 0w40 0w40 to się zgodze ale 0w30 do Turbobenzyniaka? Te oleje przecież są za rzadkie do turbiny. poza tym producent zleca 0w40 na cały kontynent (tam gdzie zimno i tam gdzie gorąco) żeby nie było. np. w skandynawi 10w60 nie ma kompletnie sensu bo jest mega gęsty na mrozie i można auta nie odpalić przy -30 ale np. w włoszech czy hiszpanii to jak najbardziej. U nas najbezpieczniej jest wlać 5w40 no chyba że ktoś mieszka gdzieś gdzie bywa często -30 stopni bo tylko wtedy cyfra przed W ma znaczenie. Dla mnie większe ma znaczenie jak olej sie zachowuje przy WYSOKICH temperaturach, w szczególności jak lubi sie przybutować. Co innego nowe auta co innego te 15 letnie. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze ten sam olej zasila popychacze zaworów i studzi oraz smaruje turbinę. Także chyba lepiej żeby by wytrzymalszy na wysokie tempereatury prawda? Pozdrawiam ps. jakby co to tak 10W60 LM to syntetyk . Acha no i to nie są moje wymysły tylko 4 godziny czytania o tych z...ch olejach i ciekawa dyskusja którą odbyłem w ASO grupy VAG Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez Gość
endriuu Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC. wysłane z prodiża
Gość Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC. wysłane z prodiża Jutro wrzucę jak będę u znajomego w sklepie zrobię focie ps. oczywiscie nie jest to napisane wprost, jednak z danych na etykiecie wynika to dosyć jasno Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez Gość
KubaMpakiet Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) to nie jest lepkosc do 1.8T, a jaki nie daje? 0w30 tez da i to bardzo dobrze, sprawdzone u siebie lej 0w40 0w40 to się zgodze ale 0w30 do Turbobenzyniaka? Te oleje przecież są za rzadkie do turbiny. poza tym producent zleca 0w40 na cały kontynent (tam gdzie zimno i tam gdzie gorąco) żeby nie było. np. w skandynawi 10w60 nie ma kompletnie sensu bo jest mega gęsty na mrozie i można auta nie odpalić przy -30 ale np. w włoszech czy hiszpanii to jak najbardziej. U nas najbezpieczniej jest wlać 5w40 no chyba że ktoś mieszka gdzieś gdzie bywa często -30 stopni bo tylko wtedy cyfra przed W ma znaczenie. Dla mnie większe ma znaczenie jak olej sie zachowuje przy WYSOKICH temperaturach, w szczególności jak lubi sie przybutować. Co innego nowe auta co innego te 15 letnie. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze ten sam olej zasila popychacze zaworów i studzi oraz smaruje turbinę. Także chyba lepiej żeby by wytrzymalszy na wysokie tempereatury prawda? Pozdrawiam ps. jakby co to tak 10W60 LM to syntetyk . Acha no i to nie są moje wymysły tylko 4 godziny czytania o tych z...ch olejach i ciekawa dyskusja którą odbyłem w ASO grupy VAG Hehe, 4 godziny powiadasz, ja juz kilka lat szukam, czytam analizy swierzych i przepracowanych olei poczytaj jeszcze prosze o normie audi 503.1 i olejach , ktore ja maja w aso c*h*u*j*a wiedza, jedz zapytaj co za syf leja z beczek Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez KubaMpakiet
Gość Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Akurat w u mnie w ASO wiedzą sporo i nie sądzę że to co się dowiedziałem o normach olejach itd. To są dobre informację. Dlatego nigdy nic nie robię w aso i to nie dlatego że mnie nie stac tylko że lepiej zrobić to samemu bo napewno zamiast motula nie wleje se Castrola z beczki tak jak piszesz. Wiem że 4 godziny to nie wiele no ale nie spędzę całego życia czytając o olejach. Normy normami, dla mnie ważniejsze są konkretne dane na temat konkretnego oleju. Pytanie, czym FAKTYCZNIE różni się motul xcess 5w40 od liqui moly synthoil high tech 5w40 2623? Pozdrawiam pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC. wysłane z prodiża :-D przepraszam cię. Pomylily mi się oleje. Chodziło mi o LM a nie o Motula który oczywiście jest 100 % syntetykiem i nie ma z HC nic wspólnego
endriuu Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) pokaz etykietę motula gdzie jest napisane ze jest olejem HC. wysłane z prodiża Jutro wrzucę jak będę u znajomego w sklepie zrobię focie ps. oczywiscie nie jest to napisane wprost, jednak z danych na etykiecie wynika to dosyć jasno czekamwysłane z prodiża przepraszam cię. Pomylily mi się oleje. Chodziło mi o LM a nie o Motula który oczywiście jest 100 % syntetykiem i nie ma z HC nic wspólnegono wiec wlasnie. LM ma linie HC i mowi o tym jasno. Valvo ma linie HC - durablend - i mowi o tym jasno.najlatwiejszym do weryfikacji czy olej jest hc jest rynek niemiecki. tam dzięki przepisom producent musi zaznaczyc ze olej jest w HC. dlatego szajstrole u nas sa full syntetyki a tam te same - Syntetic Technology. wysłane z prodiża Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez endriuu
Dev Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Jak poprzegladasz "niemieckie" pòlki to okazuje sie ze 90% tzw fullòw to HC.
Butcz Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Witam, czy zmiana oleju z Mobil 1 10w40 na Castrol 5-40 będzie naganna?
endriuu Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 będzie nieposzlakowana. wysłane z prodiża
Butcz Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Tylko nie na Castrola :-D a czemu nie castrol?
endriuu Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) bo to szajs. lej Motul, Liqui Moly,Valvoline, Millers. tylko z pewnego zrodla bo sporo podrob zalewa rynek. wysłane z prodiża Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez endriuu
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Polecam www.motostacja.pl ja tam kupiłem motula za 154zł 5 litrów. Dzwoniłem do przedstawiciela motula i potwierdził że to to oryginalny produkt. Castrola to ja bym do taczki nie wlal. Syfu z niego co nie miarą. W poprzednim aucie wyplukal mi 3 uszczelniacze w ciągu 3 miesięcy. Pozdrowienia
Butcz Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Może być motyl 8100 normy 502 00 505 00?
endriuu Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 musisz miec normè 505.01 do pompowtryskoow. Motul Specific 505.01 5w40 jesli chcesz motula. pamietaj o sprawdzonym sprzedawcy. u kolegi dzik z forum masz pewnosc ze ori i w dobrej cenie z filtrem: http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html wysłane z prodiża
Butcz Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Właśnie chodzi o to ze jutro robię Full wymianę dzisiaj dostałem już wszystko kurierem od kolegi z forum Wandej ale nie wiedziałem ze castrol to shit. Kupiłem więc w sprawdzonym sklepie z częściami olej motyl ten 502 505 ale sam nie wiedziałem czy jest to dobry olej a sprzedawca okazał się jeszcze gorszy laik skoro mi go zaproponował. Jutro go w takim razie wymienię na 501.2 Znaczy się 505.1 https://m.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40 Ten olej będzie ok prawda?
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) musisz miec normè 505.01 do pompowtryskoow. Motul Specific 505.01 5w40 jesli chcesz motula. pamietaj o sprawdzonym sprzedawcy. u kolegi dzik z forum masz pewnosc ze ori i w dobrej cenie z filtrem: http://pro-choice.pl/zestaw-olej-motul-specific-5w40-50501-5l-filtr-oleju-knecht-ox143d-p-872.html wysłane z prodiża Fakt, bardzo dobra cena. Pytanie, co to za filtr ten Knecht bo widzę że jakaś tanizna ? Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez Gość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się