krzysztof-kosior1 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Dnia 2.03.2007 o 23:56, wojtas-audi napisał: Ja bym zmienil na polsyntetyk ... Ale decyzja nalezy do Ciebie ... Pelen syntetyk - odpada .. Albo mineralny albo polsyntetyk popieram
endriuu Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 krzysztof popierasz post sprzed 10 lat...[emoji5]wysłane z prodiża
kajmanovsky Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Motula ciężko dostać w specyfikacji 5w50... a FUCHS jest godny polecenia?
kajmanovsky Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 A jeszcze pytanko mam bo olej ktory chce jest z gornej polki ale nie ma normy vw 502 tylko acea i api, nie będzie raczej problemu? heh bo zglupialem
endriuu Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 u kolegi dzik z forum masz 5w50 od ręki http://pro-choice.pl/sport-5w50-ester-5l-p-1412.htmlwysłane z prodiża
HatefulEvil Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Panowie przymierzam się do wymiany oleju w 1.8t. Generalnie jeżdżę bez szaleństw, ale na trasie do polski jeśli założę gaz to pewnie po stronie niemieckiej chciałbym tak ze 180 pomykać. Jeżeli nie chce przegrzewać zbytnio oleju na trasie to rozumiem powinienem się bardziej skłaniać ku 5w50 jak Xw40 (gdzie x to 0 albo 5)? Czy na 3/4 takie wypady w roku nie ma sensu zalewać "gęstszego". Edytowane 6 Lutego 2017 przez HatefulEvil
kajmanovsky Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) 5w50 lepiej znosi wyzsze temperatury 5w40 gorzej teoretycznie - tyle. Przy 180km/h jest dosc duzy ped powietrza wiec tez chlodzenie odpowiednie, gorzej jak dajesz do pieca w gorzystym terenie przy niskich predkosciach bo wtedy silnik nie ma gdzie oddac ciepla i olej moze sie troche mocniej zagrzac. btw do gestszych olei takich jak np 10w60 daje sie inne filtry oleju czy standardowe? Edytowane 7 Lutego 2017 przez kajmanovsky
DarkStorm Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Witam Od niedawana posiadacz A4 jak w profilu. Auto zapewne na Castrolu z ASO, zastanawiam się co wybrać sobie na wypadek dolewki i później na wymianę. Jeżdżę głównie po mieście na krótkich dystansach. Kilka stron tematu przeczytane i zastanawiam się pomiędzy liqui moly synthoil high tech 5w40 a motul 8100 x-clean 5w40 Czy ten clean w nazwie ma coś wspólnego z jakimiś ekstra dodatkami czyszczącymi ? Na razie nie chcę robić żadnych płukane. Ew jakieś inne propozycje ? Pzdr
radekrp90 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 W olejach Motul'a "clean" oznacza mniejszą ilość zanieczyszczeń pozostawianych podczas ewentualnego spalenia oleju (cząstki popiołowe, oznaczenia Low-/Mid-Saps). Co do własności czyszczących teoretycznie wszystkie oleje serii 8100 mają te same własności.
bej Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Czy jeśli teraz mam zalany olej 5w30 w a4 b5 silnik 2,8 V6 apr to po zmianie na 5w50 wycieki oleju troche sie zmniejsza. Wiadomo ze silnik trzeba uszczelnic ale czy takie rozwiazanie tymczasowe ma jakis sens??
radekrp90 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Moim zdaniem żadnego. Przy normalnej jeździe olej nie osiągnie odpowiednich parametrów pracy, bo xW50 to raczej oleje na wysokie temperatury zewnętrzne i obciążenia. Stosowanie go jako sposobu na zmniejszenie wycieków to "trochę" drut.
Tomasz Jońca Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Witajcie Forumowicze. Mam pytanie, bo jestem przed wymianą oleju tzn. 10k km za mną. Bedzie to moja druga wymiana oleju od zakupu Małysza na pierwszy ogień poszedł motul 10w40 6100 mimo iż prosilem mechanika przy wymianie rozrzadu aby zalał 10w40 8100x-cess. I teraz nie wiem czy zalać tym 8100 x-cessem czy np. X-cleanem? Dodam że coś silnik polubił olej bo na 10k dolalem mu ok 0.5l. Czy moze jednak jakiś inny olej polecacie? A co myslicie warto jak ma zrobione ok 220k km wyczyścić smok?
jacek70 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Powinien być 5w a nie 10w a jakiej firmy to masz wyżej napisane.
Tomasz Jońca Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 No dobra fakt większość poleca 5w40. Ale raczej nie będzie problemów z przesiadką z 10w40? I teraz drugie pytanie skoro coś tam pobiera silniczek oleju to bedzie to dobre rozwiazanie? A moze właśnie bedzie najlepsze? I jaki brać obstaje przy 2 firmach Liqui moly czy motul x-cess 8100? Slyszalem że twn x-cess ma właściwości że silnik nie bedzie tyle pobierał oleju ale czy to mit...
jacek70 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Bierz LM i będzie dobrze. Ja przeszedłem z Castrola i to była super decyzja.
radekrp90 Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Nie ma chyba x-cess/x-clean 8100 w specyfikacji 10W40. Przesiadka (jeśli motor jest sprawny) z 10W40 na 5W40 nic nie zepsuje, a jedynie poprawi warunki pracy zaraz po uruchomieniu. Co do smoka - zawsze warto sprawdzić tylko w A4 dostęp chyba jest tam kiepski jak dobrze pamiętam.
Kevin88 Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 bierz X cessa, sinikowi wyjdzie to na plus. 0.5l na 10kkm to nic takiego. Wiele zależy od stylu jazdy.Jak go troche gonisz to zawsze tego oleje weźnie. Mi np raz na 10kkm wzioł 1.5 L a od ostaniej wymiany na 4kkm nie wzioł nic, a patrząc na poprzedni dystans to na 4000 powinien juz wlac 600ml a nic nie wlałem.
Siudas Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Siemka, mam pytanie czy jak jeżdżę teraz na mobil 5w-30 a chce sie przesiąść motula lub LM 5w-40 to musze robic płukanke czy nie bo silnik ma niecałe 70k przejechane więc wolał bym nic nie robić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się