risones Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Witam Widzę że wielu z was ma nie małe pojęcie o olejach więc może i ja zapytam co polecacie do ALT-ka stawiam na motula tylko nie wiem na jakiego może jakieś zalecenia
tomek20stencel5 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 A ile musisz dolewać na obecnym i jaki to olej?
WIŚNIA Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 http://moto.allegro.pl/olej-motul-8100-x-clean-5w30-5l-filtry-30-f-va-i1984045245.html se zaleje bo obecnie jeżdżę na półsyntetyku MG po małym remoncie silnika
Dev Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 dlaczego na pół, co Ci do łba strzeliło albo jaki mądry mechanik tak zadecydował ? a olej wlej Motul ale 5W-40
WIŚNIA Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 dlaczego na pół, co Ci do łba strzeliło albo jaki mądry mechanik tak zadecydował ? a olej wlej Motul ale 5W-40 w najbliższym czasie płuczę silnik i wymieniam, samochód długich tras nie robi gdzieś 14km dziennie więc nie jest tak źle
Mario1991 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Wlanie niewłaściwego oleju silnikowego może skończyć się poważną awarią jednostki napędowej. Aby uniknąć wysokich kosztów naprawy, warto odpowiednio dobrać olej. Pierwszą i jedyną zasadą postępowania powinno być zastosowanie się do zaleceń producenta silnika. Nowoczesne jednostki napędowe są mechanizmami wykonywanymi przy użyciu najnowszych technologii i ich konstrukcja pod względem parametrów ściśle odpowiada Fot. Maciej Pobocha przeznaczeniu. W związku z tym współczesny olej silnikowy stanowi element konstrukcyjny silnika i dlatego musi być spójny ze wszystkimi jego elementami zarówno pod względem wytrzymałości mechanicznej, chemicznej jak również termicznej. W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące. Najważniejszą i najbardziej korzystną cechą w porównaniu z olejami mineralnymi jest niska lepkość olejów syntetycznych pozwalająca na precyzyjne pokrycie olejem powierzchniami narażonych na tarcie w każdym niemal zakresie temperatur, a zwłaszcza w niskich temperaturach kiedy każdy olej silnikowy gęstnieje. Fot. Maciej Pobocha Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym. Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju. Na koniec warto też kierować się zasadą żeby stosować oleje znanych i uznanych producentów mimo, że ich cena zakupu może być wyższa od innych. Wieloletnie doświadczenie zawsze procentuje jakością produktu, od której w przypadku oleju silnikowego zależy eksploatacja i żywotność silnika naszego samochodu. Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe. W praktyce przedstawia się to się to następująco: - dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C, - 5W - 25 do - 30°C, - 10W - 20 do - 25°C, - 15W - 15°C do - 20°C, - 20W - 10°C do - 15°C, - 25W - od -10°C do 0°C.
Marilla Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Witam. Dużo ludzi ma tu pojęcie, o tym jaki olej najlepiej użytkować dlatego chciałbym się przypiąć do tematu, a z uwagi na fakt, że nie otrzymałem pomocy na a3 klub, być może ktoś tutaj się zlituje Posiadam AUDI A3 1.8 125KM kod silnika AGN. Przebieg ukazany na liczniku to 181000, ale raczej niezbyt wiarygodny, także przyjmijmy, że wynosi 230000. Furka lubi się napić oleju jakieś 300-400ml/1000km. Silnik do tej pory zalewany olejem Mobil1 10W40. Chciałbym się zapytać czy jej sens ryzykować i spróbować zalać Motul fullsyntetyk, czy lepiej półsystetyk? Pozdrawiam.
endriuu Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 spokojnie mozesz lac polsynt do tego silnika. spalanie jest spore. ja bym sie zajal uszczelnieniem silnika.
Marilla Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Dzięki wielkie za odpowiedź. W takim razie spróbuje go zalać Motul 6100 SYNERGIE 10W40 i zobaczę, czy coś to da. Były robione uszczelniacze 8000tys km wcześniej, także raczej przy takim poborze nie obejdzie się bez kapitalki. Twoim zdaniem nie ma sensu lać Motula fullsynstetyk?
endriuu Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 do czasu jak nie uszczelnisz - nie ma sensu.
Marilla Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mam jeszcze jedno pytanko. Kupiłem olej na aukcji allegro dokładniej mówiąc tutaj:http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-5l-francuski-v30-i2008921548.html oryginal czy nie?
endriuu Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mam jeszcze jedno pytanko. Kupiłem olej na aukcji allegro dokładniej mówiąc tutaj:http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-5l-francuski-v30-i2008921548.html oryginal czy nie? a skad to moge wiedziec? z allegro roznie bywa i sporo sie mowi o tym aby nie kupowac na allegro.
Dev Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 allegro dokładniej mówiąc tutaj:http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-5l-francuski-v30-i2008921548.html ori, znam firme i wiem skad biorą
Marilla Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dzięki wszystkim za udzieloną pomoc. Pozdrawiam
morfeusz1967 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 moja niunia ma nalatane 200 tysiaków i będę zmieniał teraz olej nie wiem czym był zalany wcześniej ale myśle żeby wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade :wallbash: :wallbash: :wallbash: cos nie teges z głową Kolego ?????????? masz zalac Motul x-cess 5W-40 i nic innego !!!!!!!!!!!!!!
mariuszby Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 masz zalac Motul x-cess 5W-40 i nic innego !!!!! 1.Motul , bo..... 2. Dlaczego nic innego...? bo na innej oliwie silniki padaja...? W firmie jeżdziliśmy Oplami na oleju Mobil1 5w50 bo taki serwis ASO zalewał i w silniku nic nie było robione a przeloty ponad 200tys km. Teraz latamy skodami na castrolu 5w30 bo taki zalewa ASO a przeloty u niektórych juz ponad 250tys km i auta chodza jak nówki. Kolego morfeusz zalej olej z normą VW 502.00 lub lepiej 504.00 dowolnej marki łatwo dostepnej.np: Statoil Lazerway V 0w30 dostępny na każdej stacji w cenie ok43 PLN /L. Prawdziwy syntetyk na bazie PAO , a nie żaden zwykły HC.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się