Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Widzę że wielu z was ma nie małe pojęcie o olejach więc może i ja zapytam co polecacie do ALT-ka stawiam na motula tylko nie wiem na jakiego może jakieś zalecenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://moto.allegro.pl/olej-motul-8100-x-clean-5w30-5l-filtry-30-f-va-i1984045245.html

se zaleje bo obecnie jeżdżę na półsyntetyku MG :embarrassed: po małym remoncie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego na pół, co Ci do łba strzeliło

albo jaki mądry mechanik tak zadecydował ?

a olej wlej Motul ale 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego na pół, co Ci do łba strzeliło

albo jaki mądry mechanik tak zadecydował ?

a olej wlej Motul ale 5W-40

:embarrassed: w najbliższym czasie płuczę silnik i wymieniam, samochód długich tras nie robi gdzieś 14km dziennie więc nie jest tak źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlanie niewłaściwego oleju silnikowego może skończyć się poważną awarią jednostki napędowej. Aby uniknąć wysokich kosztów naprawy, warto odpowiednio dobrać olej.

Pierwszą i jedyną zasadą postępowania powinno być zastosowanie się do zaleceń producenta silnika. Nowoczesne jednostki napędowe są mechanizmami wykonywanymi przy użyciu najnowszych technologii i ich konstrukcja pod względem parametrów ściśle odpowiada Fot. Maciej Pobocha przeznaczeniu. W związku z tym współczesny olej silnikowy stanowi element konstrukcyjny silnika i dlatego musi być spójny ze wszystkimi jego elementami zarówno pod względem wytrzymałości mechanicznej, chemicznej jak również termicznej.

W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.

Najważniejszą i najbardziej korzystną cechą w porównaniu z olejami mineralnymi jest niska lepkość olejów syntetycznych pozwalająca na precyzyjne pokrycie olejem powierzchniami narażonych na tarcie w każdym niemal zakresie temperatur, a zwłaszcza w niskich temperaturach kiedy każdy olej silnikowy gęstnieje.

Fot. Maciej Pobocha

Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.

Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.

Na koniec warto też kierować się zasadą żeby stosować oleje znanych i uznanych producentów mimo, że ich cena zakupu może być wyższa od innych.

Wieloletnie doświadczenie zawsze procentuje jakością produktu, od której w przypadku oleju silnikowego zależy eksploatacja i żywotność silnika naszego samochodu.

Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.

W praktyce przedstawia się to się to następująco:

- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,

- 5W - 25 do - 30°C,

- 10W - 20 do - 25°C,

- 15W - 15°C do - 20°C,

- 20W - 10°C do - 15°C,

- 25W - od -10°C do 0°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dużo ludzi ma tu pojęcie, o tym jaki olej najlepiej użytkować dlatego chciałbym się przypiąć do tematu, a z uwagi na fakt, że nie otrzymałem pomocy na a3 klub, być może ktoś tutaj się zlituje ;)

Posiadam AUDI A3 1.8 125KM kod silnika AGN. Przebieg ukazany na liczniku to 181000, ale raczej niezbyt wiarygodny, także przyjmijmy, że wynosi 230000.

Furka lubi się napić oleju jakieś 300-400ml/1000km. Silnik do tej pory zalewany olejem Mobil1 10W40. Chciałbym się zapytać czy jej sens ryzykować i spróbować zalać Motul fullsyntetyk, czy lepiej półsystetyk? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. W takim razie spróbuje go zalać Motul 6100 SYNERGIE 10W40 i zobaczę, czy coś to da.

Były robione uszczelniacze 8000tys km wcześniej, także raczej przy takim poborze nie obejdzie się bez kapitalki.

Twoim zdaniem nie ma sensu lać Motula fullsynstetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko. Kupiłem olej na aukcji allegro dokładniej mówiąc tutaj:http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-5l-francuski-v30-i2008921548.html

oryginal czy nie?

a skad to moge wiedziec? z allegro roznie bywa i sporo sie mowi o tym aby nie kupowac na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori, znam firme i wiem skad biorą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja niunia ma nalatane 200 tysiaków i będę zmieniał teraz olej nie wiem czym był zalany wcześniej ale myśle żeby wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade :)

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

cos nie teges z głową Kolego ??????????

masz zalac Motul x-cess 5W-40 i nic innego !!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zalac Motul x-cess 5W-40 i nic innego !!!!!

:decayed:

1.Motul , bo.....

2. Dlaczego nic innego...? bo na innej oliwie silniki padaja...?

W firmie jeżdziliśmy Oplami na oleju Mobil1 5w50 bo taki serwis ASO zalewał i w silniku nic nie było robione a przeloty ponad 200tys km. Teraz latamy skodami na castrolu 5w30 bo taki zalewa ASO a przeloty u niektórych juz ponad 250tys km i auta chodza jak nówki.

Kolego morfeusz zalej olej z normą VW 502.00 lub lepiej 504.00 dowolnej marki łatwo dostepnej.np: Statoil Lazerway V 0w30

dostępny na każdej stacji w cenie ok43 PLN /L. Prawdziwy syntetyk na bazie PAO , a nie żaden zwykły HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...