Dev Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 bo do tego silnika 5W-40 w zupełnosci wystarczy
Thom4s Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 moja niunia ma nalatane 200 tysiaków i będę zmieniał teraz olej nie wiem czym był zalany wcześniej ale myśle żeby wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade Jak chcesz Castrol to bierz Edge 0W40. Spełnia on normy 502.00/505.00 i idealnie nadaje się do tego silnika. Ja zalewam nim od początku i poprzedni właściciel też lał Castrola. Co prawda kupuję go w Holandii lub Niemczech i nie wiem jak z jakością tej oliwy w Polsce. W naszym kraju Motula też podrabiają.
endriuu Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 moja niunia ma nalatane 200 tysiaków i będę zmieniał teraz olej nie wiem czym był zalany wcześniej ale myśle żeby wlać castrol tylko nie wiem czy 10w40 czy 15w40 proszę o rade 1.8T i wszelkie TFSI pieknie lataja na X-lite 0W-30 - prawdziwy syntetyk na estrach a nie jakies tam PAO, . Olej stworzony spec dla silników Sek i RSek z norma 503.01.
tkamicki5 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 witam panowie.zakupiłem miesiąc temu autko z silnikiem 2.4 AGA i przebiegiem 225 tys. i niemam pojęcia jaki olej zalać do niego bo nie ma żadnej info jaki tam jest a wymienić trzeba. co byście proponowali najlepiej ? góry dzieki i pozdrawiam
Dev Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Bede oryginalny :polew: :polew: Motul X-cess 5W-40
bediks Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 moze głupie pytanie ale czy przed zalozeniem nowego filtru oleju zalac go troche olejem czy nie??
Kempes_1985 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Filtra olejowego się nie zalewa jedynie uszczelkę można palcem umoczonym w oleju przejechać.
bediks Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 a dlaczego mialbym nie zalewac?? jak odpale na "pustym" to nie zrobi kilka obrotów na sucho ??
Kempes_1985 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 [br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 13:05_________________________________________________ a dlaczego mialbym nie zalewac?? jak odpale na "pustym" to nie zrobi kilka obrotów na sucho ?? Zrobi ale ja jeszcze nie widziałem żeby ktoś zalewał - może jeszcze mało widziałem. Ja nigdy nie zalewam czy to w osobowym czy w ciężarowym. Jeżeli chcesz się bawić to zalej Mam pytanie odnośnie mojego silnika - 1,8 ARG ok 260000km przelotu - pokrywa zaworów lekko zasyfiona, odma była zabita prawie całkowicie ( jakieś 2-3 mm czarny twardy nagar reszta brązowy kleks) jest wyczyszczona ile się dało; napinacz łańcuszka czasami lekko hałasuje. Jeżdżone było na pół syntetykach Castrol, Mobil. Mam teraz dylemat czym go zalać bo pewnie jeszcze trochę tego syfu w nim jest. Czy od razu dać mu Motula X-cess, czy zalać jakimś tanim full syntetykiem i zmienić po 1-2 tyś km, czy zalać płukankę i potem Motul albo zostać na półsyntetyku ale Motula. Osobiście skłaniam się ku 2 opcji. Proszę o opinie
endriuu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dominik - Płukanka i estrowy X-lite 0W-30.
Dev Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 a dlaczego mialbym nie zalewac?? jak odpale na "pustym" to nie zrobi kilka obrotów na sucho ?? zalewaj i sie nie pytaj[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 21:18_________________________________________________ Dominik - Płukanka i estrowy X-lite 0W-30. ten olej "zabije" mu silnik :polew: :polew:
endriuu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dopisany: 10 Styczeń 2012, 21:18_________________________________________________ Dominik - Płukanka i estrowy X-lite 0W-30. ten olej "zabije" mu silnik :polew: :polew: z jakiej racji? 0W-30 to oleje o niskiej lepkości - idealne do naszych silników.
Kempes_1985 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Płukanki trochę się obawiam - żeby ten cały syf z silnika nie zapchał mi smoka wg książki jako nowy jeździł na 5W-30 Castrola przy 190k ktoś przeszedł na Mobila 10W40. Myślę że x-cess 5W-40 by wystarczyło ale lać płukankę czy zrobić między-wymianę jakimś tańszym syntetykiem?
endriuu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Płukanki trochę się obawiam - żeby ten cały syf z silnika nie zapchał mi smoka wg książki jako nowy jeździł na 5W-30 Castrola przy 190k ktoś przeszedł na Mobila 10W40. Myślę że x-cess 5W-40 by wystarczyło ale lać płukankę czy zrobić między-wymianę jakimś tańszym syntetykiem? płukanka jak najbardziej i nowy syntetyk. Ja leje 0W-30 i jest ciszej, mniej pali i szybciej dociera do wezlow tarcia.
Dev Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dopisany: 10 Styczeń 2012, 21:18_________________________________________________ Dominik - Płukanka i estrowy X-lite 0W-30. ten olej "zabije" mu silnik :polew: :polew: z jakiej racji? 0W-30 to oleje o niskiej lepkości - idealne do naszych silników. Endriu to był żart :wink4: :wink4: wiem że ten olej bardzo dobrze nadaje sie to tego silnika tylko martwi mnie to że jak zacznie sie odklejac ten syf od silnika to zapierd....oli cały filtr[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 22:31_________________________________________________ Płukanki trochę się obawiam - żeby ten cały syf z silnika nie zapchał mi smoka wg książki jako nowy jeździł na 5W-30 Castrola przy 190k ktoś przeszedł na Mobila 10W40. Myślę że x-cess 5W-40 by wystarczyło ale lać płukankę czy zrobić między-wymianę jakimś tańszym syntetykiem? płukanka jak najbardziej i nowy syntetyk. Ja leje 0W-30 i jest ciszej, mniej pali i szybciej dociera do wezlow tarcia. na czym dokładnie smigasz ?
endriuu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Jak dobrze przepłucze bedzie ok. oczywiscie mozna zrobic tak: plukanka, jakis tani syntetyk i po 2 tys zmienic na X-lite na czym dokładnie smigasz ? wlasnie na X-lite.Po co lac oleje 5W-30 do diesli z DPFami o obnizonej wartosci fosforu i siarki aby chronic DPF? My mozemy chornic w 100% silnik. dlatego nalezy lac nwoczesne oleje 0W-30. szczegolnie do benzyn z turbo.
Dev Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 sa jakieś negatywne skutki lania takiego oleju do 1.8T ?
Kempes_1985 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Dzięki za opinie w najbliższym czasie postaram się zrobić płukankę potem jakiś tańszy syntetyk i następnie x-lite. Dam znać co z tego wyszło. Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 sa jakieś negatywne skutki lania takiego oleju do 1.8T ? same pozytywy - zalej a przekonasz sie organoleptycznie jak silni vigor odzyskuje - szczegolnie w okresie zimowym
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 juz zamówiłem u Marcina :decayed: :decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się