PARAF Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 szybkie pytanie: skoro cały czas latałem na 10W-40 - głównie GM to czy jest sens przesiadać się na 5W-40 Motula (ponoć b.dobra oliwa)...? czy może będzie lepiej pozostać przy 10W-40...
dara_s Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Koledzy, Chcę wymienić olej i nie wiem ile wchodzi do silnika 2.0TFSI z 2008 roku, dodam że to moja pierwsza wymiana pozdrawiam
emay Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 4,2 L ->>>>>>>>http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?83133
PARAF Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 zawsze jest sens przejsc na 5W-40 jakieś uzasadnienie...?
wojci Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 a ja jednak zostaję przy Mobilu 5W40 10W40 opchnąłem
Dev Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 zawsze jest sens przejsc na 5W-40 jakieś uzasadnienie...? silnik lżej, ciszej pracuje zimą dużo łatwiejszy rozruch, latem stabilne smarowanie jest cały post na ten temat, czytania na kilka godzin
Arek956 Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 No właśnie dev mi się szykuje niedługo pierwsza zmiana oleju w A4 I czym ty zalewasz swojego AJL-a? Bo mój AJL obecnie był zalewany Mobilem 10W-40 Myślisz że jest ok? Czy lepiej go zmienić? A skoro już tak pytam to po wymianie oleju nie trzeba nic vagiem kasować? Jakiejś inspekcji czy coś? Bo jeśli tak to kupię kabelek
Dev Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 do AJL-a 10W-40 ?????? chyba zwariowałeś, szkoda silnika i turbo na taki syf ja jezdze na 0w-30 i jest GIT, wlewaj 5W-40 i nawet nie pytaj na FIS-ie wyskoczy Ci info kiedy kasowac inspekcje, ale do tego bez VAG-a ani rusz
Arek956 Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Czemu od razu syf? Różnica po zalaniu 5W-40 będzie znacząca? Znaczy ja aż tak się na tym nie znam ale z tego co wiem moje auto dość długo na takim oleju jeździło i silnik pracuje cichutko i równo. No ale cóż zaryzykuję i zwrócę Mobila 10W-40 i kupię 5W-40
Dev Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 ryzykujesz jezdzac na 10W-40 masz turbo i musisz lac olej wysokiej jakosci
Arek956 Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Czyli 10w-40 to olej niskiej jakości? Ale 5W-40 to syntetyk, a 10W-40 to pół-syntetyk więc obawiam się trochę jak silnik zaaraguje na zmianę oleju z pół na pełen syntetyk i czy zużycie oleju się przypadkiem nie zwiększy. Obecnie dolewałem sporadycznie od wymiany do wymiany dolewałem naprawdę małe ilości chociaż z drugiej strony auto mam dopiero niecały rok i będzie to moja pierwsza wymiana oleju w A4 No ale cóż jest ryzyko jest zabawa chyba zaleję go 5W-40 A ty dev swojego AJL-a od zawsze zalewasz 0w-30? Odczułeś jakąś różnicę? Bo to że 5W-40 to okej, ale żeby aż 0w-30 to trochę się zdziwiłem no ale ja w mechanice jestem laikiem a że ty masz AJL-a i ogólnie wiesz więcej ode mnie to zaryzykuje i zmienię na syntetyk
WIŚNIA Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 ja też mam AJL i też jeździłem na 10w 40 po zalaniu motulem 5w 40 silnik ciszej pracuje,wydaje mi się że mniej chlać troszkę zaczął ogólnie jestem bardzo zadowolony
majkel_majki Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 To, że olej jest w klasie lepkości 10w nie oznacza automatycznie, że jest niskiej jakości, dev nie mąć ludziom w głowie. Taki olej na zimno jest gęstszy niż olej 5 czy 0w i mówiąc obrazowo po prostu dłużej płynie do gory magistrali olejowej i na łożyskowanie turbosprężarki oraz jest bardziej podatny na zerwanie filmu olejowego. Na ciepło jeżeli mamy olej 5w40 i 10w 40 lepkość jest teoretycznie ta sama.
Dev Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Kujawski tez ma dobra lepkosc, najlepiej na teflonie
irlandczyk007 Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 zdecydowałem sie na Motula 6100 synergie 10W40..Jaki filtr doradzicie?
wojci Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Mann/Knecht/Bosch ja osobiście od pewnego czasu stosuję Bosch'a
Lo-buz Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Przeszedłem z 10W40 na 5W40. Na 10W przejezdzilem 15 tys km i wciagal mi cos kolo litra od wymiany do wymiany. Gdy przeszedlem na 5 W odpala stanowczo ciszej i latwiej i szybciej. Co do pracy silnika w sumie to bez wiekszej zmiany, chyba troche ciszej lancuch pracuje. Przejechalem 500 km i nadal mam MAX na bagnecie wiec dzieki za rady ktore w sumie mialem obawy przed przejsciem na 5W ..
dara_s Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Banalne pytanie, Nabyłem B8 i nie potrafię odczytać poziom oleju z komputera prosze o pomoc
irlandczyk007 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Przeszedłem z 10W40 na 5W40. Na 10W przejezdzilem 15 tys km i wciagal mi cos kolo litra od wymiany do wymiany. Gdy przeszedlem na 5 W odpala stanowczo ciszej i latwiej i szybciej. Co do pracy silnika w sumie to bez wiekszej zmiany, chyba troche ciszej lancuch pracuje. Przejechalem 500 km i nadal mam MAX na bagnecie wiec dzieki za rady ktore w sumie mialem obawy przed przejsciem na 5W .. Jaki ty masz silnik.I jaki przebieg.co to za olej zalałes ten 10w40 moze sie zdecyduje ---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 17:01 ---------- W zadnym konfoguratorze zadnej firmy nie ma audi a4 1.6 b6 2001-2004. zawsze podane jest od roku 2004 czemu.kurde jak dorbac olej do swojego auta?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się