bediks Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 ale to chyba ten sam silnik ALZ 75 kW sam mam ALZ i leje 10w40 i sie głeboko zastanawiam czy nie wlac 5w40
Lo-buz Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Mam 1.8T AEB. Wczesniej lalem Mobila 10W40 a teraz Motula 5W40. Przebieg na blacie 240 tys. ale mysle ze ma wiecej, aczkolwiek nie koniecznie
irlandczyk007 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Mam 1.8T AEB. Wczesniej lalem Mobila 10W40 a teraz Motula 5W40. Przebieg na blacie 240 tys. ale mysle ze ma wiecej, aczkolwiek nie koniecznie czy to tego http://www.palis.pl/0%283,,1496%29.aspx uzywasz? Robiłes jakąś płukanke?
Lo-buz Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Taki sam olej tylko ze bralem od Marcina ( dzik ) z forum. Mialem robic płukanke bo mam Motula Engine Clean ale odpuscilem sobie po namowie mechanika. Jak cos to moge Tobie sprzedac bo mi nie bedzie potrzebny . Wszystko zalezy od kondycji silnika ale mysle ze jesli za duzo Tobie nie wciaga oleju i jakos tak zle nie chodzi, nie dymi to moze warto sprobowac zejsc na 5 W ? Ja np. odczulem zmiane i to na duzy plus, zobaczymy jak przejade troche wiecej
irlandczyk007 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Najlepsze ze moj mechanik powieział mi ze nigdy nie przechodzi sie z oleju tgz gorzego na lepsze.W moim przypadku półsyntetyku na pełen syntetyk.Hmm
emay Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Najlepsze ze moj mechanik powieział mi ze nigdy nie przechodzi sie z oleju tgz gorzego na lepsze.W moim przypadku półsyntetyku na pełen syntetyk.Hmm Wytłumaczył Tobie dlaczego tak się nigdy nie robi ? Czy poprostu powiedział nie bo nie.
irlandczyk007 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Nie wytłumaczył.Poprostu powiedział ze nie. moze powiem jak jest u mnie sytuacja z olejem. jakies 10.000 km temu zrobiłem remont uszczelniaczy +slifowane byly zawory.Wczesniej brało oleju około 1litra na 2000tys km. Po tej wymianie zalałem shelem 10w40. w trakcie tego 10.00 tys km dolałem około 1litra oleju 10w40 shela zauwazyłem jednak ze coraz go mniej bierze.ostatnio zaczołem równiez mocniej przyciskac na gaz no i o dziwo ubywa go albo wogule albo bardzo mało I teraz najwazniejsze. chce przejsc na 5w40 millersa albo motula.Nie wiem czy dobrze robie .Nie wie czy tez płukac czy nie płukac silnik przed ewentualna wymiana na pełen syntetyk. teraz juz wszystko jasne.przepraszam ze wczesniej tego wam nie napisałem. Najgorsze to iz kazdy pisze co innego i nie ma jasnej reguły.
Dev Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Najlepsze ze moj mechanik powieział mi ze nigdy nie przechodzi sie z oleju tgz gorzego na lepsze.W moim przypadku półsyntetyku na pełen syntetyk.Hmm i to jest mechanik ????? :facepalm: :facepalm:
emay Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 irlandczyk007 ja bez powodu nie płykałbym silnika. Jeśli chcesz możesz odkrecić pokrywe zaworów i zobaczyć stan. Gdy nie chcesz odkrecać sprawdź na korku od oleju czy nie masz "masła, smalca czy czegokolwiek podobnego". Mój mechanik powiedział, że zmiana z semi synthetic na full jest normalną sprawa i można tak robić. Natomiast nie wiem jak się sprawa ma gdy jeździsz na mineralnym i chcesz zmienić na synthetic.
slawek72 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 chce przejsc na 5w40 millersa albo motula.Nie wiem czy dobrze robie . Bardzo dobrze robisz, wybierz jednego z tej dwójki, ja zdecydowałem się ostatnio na Millersa 0W40, ale 5W40 w Twoim wypadku to dobry wybór
MW Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Dla posiadaczy silników z oznaczeniem AWT radzę również wymieniać filtr oleju na orginalny (tylko ASO cena ok. 56 zł.) nr 068115561F - jest to filtr dedykowany do silników 1.8T ale tylko z oznaczeniem AWT
irlandczyk007 Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 irlandczyk007 ja bez powodu nie płykałbym silnika. Jeśli chcesz możesz odkrecić pokrywe zaworów i zobaczyć stan. Gdy nie chcesz odkrecać sprawdź na korku od oleju czy nie masz "masła, smalca czy czegokolwiek podobnego". Mój mechanik powiedział, że zmiana z semi synthetic na full jest normalną sprawa i można tak robić.Natomiast nie wiem jak się sprawa ma gdy jeździsz na mineralnym i chcesz zmienić na synthetic. Nie ma smalca ,masła,majonezu.troche może mam odrobine takich jakby kawałków metalu (nie wiem jak to nazwac) Rozmawiałem z osoba ze sklepu zmienolej.pl która powiedziała ze płukanka nie zaszkodzi.Ale wazen zeby to byla plukanka na bazie ropy. Typu millers flush albo Liqui Moly Engine Flush
sołtys85 Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Dla posiadaczy silników z oznaczeniem AWT radzę również wymieniać filtr oleju na orginalny (tylko ASO cena ok. 56 zł.) nr 068115561F - jest to filtr dedykowany do silników 1.8T ale tylko z oznaczeniem AWT A skąd takowa rada? Po co płacić za filtr tyle kasy jak można za 20zł mieć tak samo doby np. mann. W czym niby ma tkwić przewaga tego filtra nad innymi?
PARAF Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 brał ktoś oliwę od chłopaków z FabrykiMocy w Lublinie...?
MW Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Dla posiadaczy silników z oznaczeniem AWT radzę również wymieniać filtr oleju na orginalny (tylko ASO cena ok. 56 zł.) nr 068115561F - jest to filtr dedykowany do silników 1.8T ale tylko z oznaczeniem AWT A skąd takowa rada? Po co płacić za filtr tyle kasy jak można za 20zł mieć tak samo doby np. mann. W czym niby ma tkwić przewaga tego filtra nad innymi? Rada z autopsji - po 2 wymianach na mniejszy filtr (zamiennik) wystąpił problem z ciśnieniem oleju (czerowona kontrolka) zakończone czyszczeniem popmy oleju. Teraz 3 wymiana oleju i wszytsko OK p.s. skoro producent i etka zalecają orginalny większy filtr do AWT to może nie warto oszczędzać 30pln
sołtys85 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Dla posiadaczy silników z oznaczeniem AWT radzę również wymieniać filtr oleju na orginalny (tylko ASO cena ok. 56 zł.) nr 068115561F - jest to filtr dedykowany do silników 1.8T ale tylko z oznaczeniem AWT A skąd takowa rada? Po co płacić za filtr tyle kasy jak można za 20zł mieć tak samo doby np. mann. W czym niby ma tkwić przewaga tego filtra nad innymi? Rada z autopsji - po 2 wymianach na mniejszy filtr (zamiennik) wystąpił problem z ciśnieniem oleju (czerowona kontrolka) zakończone czyszczeniem popmy oleju. Teraz 3 wymiana oleju i wszytsko OK p.s. skoro producent i etka zalecają orginalny większy filtr do AWT to może nie warto oszczędzać 30pln A skoro do AWT jest róznica w wielkości filtra ori względem mann to zwracam honor. Jeśli ktoś ma AJL(180KM) lub AEB(150Km) to śmiało polecam filtry mann i knecht nie ma róznicy w wielkości i sprawują sie naprawdę dobrze w mojej furmance AJL.
wojci Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 a co mają jakiś specjalny olej czy jak? bo na ich stronie nic nie piszą o olejach albo nie widzę
Dev Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 olej zwykły 5W-40, jak kto woli mozna zapodac 5W-30 albo 0W-30
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się