Mosiadz Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Witam. Chciałbym zapytać się czym kierujecie się przy wyborze oleju ? Co sądzicie o firmie Gulf ? Kiedy kupiłem A4 i zamierzałem wymienić olej to zastanawiałem się nad wyborem. Jest to silnik sześciocylindrowy mający maksymalną moc przy 6000 obrotów. Mój styl jazdy jest dynamiczny więc chciałem zalać go odpowiednim olejem. Na innym forum znalazłem podobny temat do tego i zauważyłem że jeden z użytkowników operuje fachowa i techniczną wiedzą. Postanowiłem z nim porozmawiać. Powiedziałem mu o swojej wiedzy na temat eksploatacji silnika i o preferencjach w jeździe samochodem. Polecił mi trzy oleje i każdy z nich był na bazie syntetyka. Dodał żeby czytać tablicę techniczną która jest dołączana do oleju. Zawarte są tam informacje jaka jest lepkość w określonych temperaturach oleju i odpowiednie indeksy. Po przeczytaniu i zastosowaniu kryteriów jakość/cena wybór padł na Gulfa 5W50. Poszukałem w internecie sklepu z tym olejem. Zadzwoniłem porozmawiałem o producencie i miejscu produkcji i pakowaniu. Zamówiłem wymagana ilość i wymieniłem olej. Jestem zadowolony z wyboru. Poleciłem go swoim znajomym którzy jeżdżą na olejach 5W50, 10W60 innych producentów i przy kolejnych wymianach zalewają już Gulfa. Polecam zapoznać się z techniczną tablica swojego oleju i spróbować porównać ją do innego oleju. A może okazać się że nie ma sensu przepłacać za markę i można zalać tańszy olej oferujący podobne lub lepsze właściwości. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emay Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Mosiadz jaka cena za 5 l tego Gulfa ? Ja zalałem do siebie Millers XFS 5w50 5l za 165 zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiadz Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Mosiadz jaka cena za 5 l tego Gulfa ? Ja zalałem do siebie Millers XFS 5w50 5l za 165 zl. Ja w tedy znalazłem 5 litrów za 100 zł. A teraz jest bańka 4 litry za 100 zł. Wejdź sobie na stronę Gulfa i spokojnie trafisz na ten olej i zerknij sobie na .pdf z info o oleju. Jak Millers podaje dane techniczne to sobie porównasz. A Millers Dobry olej. Ten kolega też mi go polecał. Ale ze względu na jakość/cenę wybrałem Gulfa Dla porównania: Millers XFS 5W50 Lepkość kinematyczna przy 40 st. - 133 Lepkość kinematyczna przy 100 st. - 17 Temp. zapłonu - 230 st. Gulf Racing 5W50 Lepkość kinematyczna przy 40 st. - 128 Lepkość kinematyczna przy 100 st. - 20 Temp. zapłonu - 220 st. Mobil 1 Peak Life 5W-50 Lepkość kinematyczna przy 40 st. - 108 Lepkość kinematyczna przy 100 st. - 17,5 Temp. zapłonu - 231 st. Lepkość przy temp. 100 stopni im większa tym lepsza bo olej jest bardziej odporny na zerwanie filmu olejowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek72 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Poleciłem go swoim znajomym którzy jeżdżą na olejach 5W50, 10W60 innych producentów i przy kolejnych wymianach zalewają już Gulfa Przepraszam, a te 5W50 czy 10W60 to do jakich motorów zalewają jakichś RS-ek, Ferarek, upalają ciągle na torze i tym podobne, czy leją do 1.8t- 2.0t lub nawet 3.0 t/fsi ?? Jeśli te ostatnie to proszę wskaż mi celowość używania oliwki W50-W60 w naszej strefie klimatycznej, dodatkowo używając auto "w normalnych/cywilnych" warunkach!?. Jeśli natomiast taka oliwka jest wskazana przez producenta no to ok, bo inaczej to szczerze nie widzę celu stosowania takiego oleju w mniejszych podturbionych silnikach, no chyba że tylko i wyłącznie tor. Z drugiej strony nawet w tych mniejszych motorach, jeśli taki wypad zdarza się raz na jakiś czas i jest połączony z normalną jazdą to wystarczającym lekiem może być oliwka 5W40 z serii motosport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PARAF Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Hej mam pytanko mam niunie z silnikiem 1.8T i delikatnie bieże olej czyli na rok czasu dolewam pół litra to normalne ? ile km rocznie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiadz Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Poleciłem go swoim znajomym którzy jeżdżą na olejach 5W50, 10W60 innych producentów i przy kolejnych wymianach zalewają już Gulfa Przepraszam, a te 5W50 czy 10W60 to do jakich motorów zalewają jakichś RS-ek, Ferarek, upalają ciągle na torze i tym podobne, czy leją do 1.8t- 2.0t lub nawet 3.0 t/fsi ?? Jeśli te ostatnie to proszę wskaż mi celowość używania oliwki W50-W60 w naszej strefie klimatycznej, dodatkowo używając auto "w normalnych/cywilnych" warunkach!?. Jeśli natomiast taka oliwka jest wskazana przez producenta no to ok, bo inaczej to szczerze nie widzę celu stosowania takiego oleju w mniejszych podturbionych silnikach, no chyba że tylko i wyłącznie tor. Z drugiej strony nawet w tych mniejszych motorach, jeśli taki wypad zdarza się raz na jakiś czas i jest połączony z normalną jazdą to wystarczającym lekiem może być oliwka 5W40 z serii motosport. Swoją wypowiedzią chciałem wyrazić swoje zdanie na temat swoich kryteriów w doborze oleju. Podczas jednej z wielu dyskusji na jakie chodzę z znajomymi poruszyliśmy temat olejów silnikowych. A zaczęło się od "co sadzicie o wlewaniu do osobówki oleju do ciężarówki ?" Podczas dyskusji wspólnie ustaliliśmy że przy naszych stylach jazdy i silnikach gdzie jeden znajomy ma dwulitrową benzynę z turbo inny popularnego TDI, a jeszcze inny mocną benzynę oraz ja V6 warto jest zainwestować w tego tupu olej. Oleje oprócz funkcji smarowania mają też chłodzić silnik. Kiedy odbierają ciepło z takich miejsc jak np. turbina olej narażony jest na wysokie temp które powodują nagrzanie oleju do temp zapłonu przy której następuje uwolnienie par oleju i spalanie na górnych ściankach cylindra i tłoka. W wyniku spalenia się oleju powstaje siarczan popiołu który powoduje powstawanie osadów i skracanie żywotności m.in. prowadnic zaworów, zaworów i innych części silnika. Tak jak wcześniej wspomniałem ze względu na styl jazdy gdzie czasami śpieszymy się do pracy lub w innych celach wybraliśmy olej który daje nam poczucie komfortu że silniczek przy wysokich obrotach jest dobrze smarowany przez olej który ma wysoką temperaturę. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie na temat stosowania takiego rodzaju oleju. Dodam również kolego "slawek72" że zgodzę się z tobą co do wyboru oleju 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek72 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Oleje oprócz funkcji smarowania mają też chłodzić silnik No właśnie więc w tym raczej nie pomoże W60, ważny jest też dystans jaki masz do pracy bo jeśli jest nie za długi to ta oliwa nawet nie będzie w stanie osiągnąć temp "roboczej". Nie mówiąc już nawet o właściwym dotarciu do najważniejszych punktów smarnych, a co za tym idzie zwiększonym tarciu, że nawet o chłodzeniu nie wspomnę. Krótko mówiąc najważniejsze żeby olej spełniał normy producenta silnika/auta, spasowanie silnika odgrywa w tym wypadku najważniejszą rolę, bo film olejowych nie może być za gruby lub za cieńki i tak np w silnikach 2.0 stosując tak "gęstą" oliwkę zaprzeczasz większościom argumentów które przytoczyłeś. Tak szczerze moglibyśmy dyskutować godzinami na ten temat i nie chodzi tu o to że ze mnie taki mądrala iż chcę komuś pokazać że się myli, nie jestem też "maniakiem" olejowym który zmienia oliwę co chwilę i prowadzi ciagłe dyskusje o zawartościach pao, estrów siarki, molibdenu etc, czy wartościach tbn-u lub noack'a. Sam odkrywam braki w swojej "świadomości olejowej" i to z małym przerażeniem że przez przez ponad 20 lat za kółkiem była ona dosyć niska. Ale mniejsza o to poniżej jest link do artykułu, który już kiedyś wklejałem, może to bardziej przybliży fakt bez/sensowności stosowania "grubych" olejów http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal-L Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 przeszedlem z motula 5w30 na Millersa CFS 5w30, przed zalaniem plukanka rowniez tej firmy Millers roznica duza, same pozytywy;) olej po 600km zolty jak zloto:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 A ile kosztuje ten Millers? Ja przeszedłem z Castrola 15W-40 na Motul X-Cess 8100 5W-40 i po przejechaniu 2 tys. jest wszystko dobrze więc obalam przy okazji mit o tym że nie wolno przechodzić z mineralnego oleju na pełen syntetyk:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 juz był dawno obalony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal-L Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 millers cfs 5w30 normalnie kosztuje 274 zl za 5l ja dalem 250zl niech silnikowi na zdrowie bedzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 To bardzo drogi olej. Motul o 100zl tańszy a też jest super olej. Mit dawno obalony ale nawet większość mechaników o tym nie wie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek72 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zbyszek 7 ja mam Millersa XFS 0W40 jest trochę tańszy a wciąż bardzo dobry, jeszcze tańszy a znowu niewiele gorszy jest XFS 5W40. Bardzo dobrą oliwka jest też Motul 8100 X-LITE 0w-30 lub Fuchs TITAN Supersyn 0W30, ogólnie jest na rynku troche dobrych oliwek, ja osobiście brałbym coś z Motula lub Millersa, ew Fuchsa lub Liqui Moly, choć nie wiem czy najlepszy nie byłby Amsoil ale tutaj koszta są rzędu Millers'a Cfs 5w30, czasem ciut mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Może przy następnej wymianie przejdę na MOtula X-Lite 0W-30. A nie jest on czasami lepszy do silników wysokoprężnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Mit dawno obalony ale nawet większość mechaników o tym nie wie... więc takich baranów nalezy omijac szerokim łukiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek72 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Jak masz 502-jkę lub którąś z poniższych norm w książce to możesz jak najbardziej używać. Ogólnie "ponoć" b.dobra oliwka ja finalnie zastanawiałem się własnie nad nią i Millersem, ostatecznie padło na tego drugiego. Gdybym nie miał auta na gw to nie wiem czy nie brałbym Amsoila, ale jak mówe to są wszystko dobre oleje napewno nie mac co porównywać do nich Castrola czy nawet Mobil 1 lanego u nas w kraju , poniżej kilka info o tym X-lite 0W/30 : STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF APROBATY: VW 503.01/502.00/505.00 Par tech: Gęstość 20°C 0.853 Lepkość kinematyczna 40°C 68.7 mm²/s - dobra, przy starcie lepsza ochrona silnika Lepkość kinematyczna 100°C 11.9 mm²/s HTHS at 150°C 3.6 mPa. -dobry dla motorów VAG Wskaźnik lepkości 171- ciekawy Temperatura płynięcia -54°C-b.dobry Temperatura zapłonu 232°C TBN 11.2 mg KOH/g - dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Dzięki za te informacje, napewno się przydadzą na forum w celu porownania z innymi olejami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuneff Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Witam:) dwa tygodnie temu kupiłem audi a4 avant 1.8t 150KM AVJ. Ma nalatane 146000. Jednak nie wiem jaki olej tam zalać, bo zapominałem się spytać właściciela na czym jeździł. Silnik pracuje cichutko i równo. Kumpel mi mówił, że potrzebne mi będzie 4 litry i proponuje żebym kupił 5W40. A co według was powinienem wlać tam, jednak z biorąc pod uwagę, że nie wiem co tam było wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Co najmniej 5W-40. Oczywiście pełen syntetyk bez zastanawiania i dobrej marki do takiego silniczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilk89 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Kolego Kuneff proponuje coś takiego http://allegro.pl/filtry-gdansk-motul-specific-505-01-5w40-5l-france-i2253433716.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się