emay Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 pytanie dotyczące oleju zmiany olejupacjent 1.8T AEB przebieg 260tys Jeździłem dwa lata temu na 10w40 castrol ostatnie dwie zmiany przeszedłem na 10w60 Valvoline i powiem szczerze, że nie podoba mi się do końca praca na tym oleju jakby może bardziej był słyszalny hmm nie wiem takie mam odczucie. Pytanie jest takie jaki najlepiej olej polecacie do tego silnika smarowanie rzecz święta a ten Valvo jakoś mi nie leży Jeszcze jedno pyt czy ten valvo 10w60 nie jest rzadszy od 10w40 ? Po co Ci aż 10w60 ? 5w40, 5w50 wystarczy. I owszem 10w60 jest rzadszy od 10w40.
tzc Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 raczej cofać na 10tki z 5tkei nie za bardzo a producent jakiego najlepiej lać
tzc Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 nie kumam o co ci chodzi wytłumacz bo chyba się za...łem
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 raczej cofać na 10tki z 5tkei nie za bardzo a producent jakiego najlepiej lać przeczytaj najpierw te sześćdziesiąt pare stron a potem jeszcze raz to co napisałeś
tzc Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 nie dam rady dzisiaj tego przeczytać heh ale z doświadczenia wiem, że nie zaleca się cofać oleju z półsyntetyczny na fullsyntetyk różnie to bywa po takiej zmianie może byc dobrze a może nie zazwyczaj pojawiają się wycieki
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 z doświadczenia wiem, że nie zaleca się cofać oleju z półsyntetyczny na fullsyntetyk i tutaj wraca PRL, mi nic nie cieknie nie kapie i nie pierdzi po zmianach na 5W-30, 40 czy 0W-30 ale leje do silników to co ja chce a nie to co wymysli klient, bo i tak nie ma bladego pojecia na ten temat
tzc Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 skoro nie miałeś jeszcze takiego problemu to szacunek ile jeździ aut z przebiegami na liczniki 190tys a rzeczywiście ma 400tys i ktoś mu wlał 15w40 i po przejściu na 5w40 na 100% zacznie wyciekać bokami począwszy od simeringów na wałkach a kończąc na uszczelce miski. Chętnie przeszedł bym na 5 ale nie będę ryzykował po przejściu z 10w40 na 10w60 musiałem wymienić uszczelkę pod pokrywą bo zaczęło dosyć poważnie lecieć
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 nie ma znaczenia jaki przebieg ma silnik stosowanie oleju jest związane z rodzajem osprzetu (turbo i hydraulika w głowicy)
tzc Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 i tu się z tobą zgadzam podejrzewam, że znalazłbyś jakieś 1.8T które jeździ na 15w40 ja nawet znam auto golf IV 1.9Tdi AJM 115KM który jezdzi na 10w40 a max powinien 5w40 na moje leją to ludzie którzy nie mają wiedzy ja kupiłem audi ze szwabów na takim oleju 10w40 i tak jeździłem i jezdże ok. Wróćmy do pytania odnośnie producenta co najlepszego polecasz do mnie
PARAF Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 co najlepszego polecasz do mnie Olej Kujawski A tak zapytam... lubisz swoją turbinę? Jeśli tak to ją szanuj - nie oszczędzając na oleju.
slawek72 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 skoro nie miałeś jeszcze takiego problemu to szacunek ile jeździ aut z przebiegami na liczniki 190tys a rzeczywiście ma 400tys i ktoś mu wlał 15w40 i po przejściu na 5w40 na 100% zacznie wyciekać bokami począwszy od simeringów na wałkach a kończąc na uszczelce miski. Chętnie przeszedł bym na 5 ale nie będę ryzykował po przejściu z 10w40 na 10w60 musiałem wymienić uszczelkę pod pokrywą bo zaczęło dosyć poważnie lecieć Nawiązując do twojego przejścia z W40 na W60-jak nalejesz olej xW-60 zamiast xW-30/40 to powstaje zbyt duże ciśnienie i olej krąży w obiegu pompa-miska a w układ smarowania jest podawana tylko część oleju. Dodatkowo w filtrze oleju otwiera się zawór py-pass i olej nie jest filtrowany, no i stąd też wycieki, nie mówiąc już o większy spalaniu oliwki.A teraz z trochę innej beczki, tak naprawdę nie rozumiem istoty Twojego zapytania, pytasz o poradę a kiedy ktoś udziela Ci mądrych wskazówek to je obalasz przedstawiając swoje racje, dla mnie osobiście bezpodstawnie. Nie żebym szukał zwady, ale jeśli masz "swoje teorie" to ok ja to szanuję, to Twój wybór, ale po co pytać innych jak sam wiesz lepiej !? Poza tym prawie każdy poświęca swój czas na forum żeby pomóc innym, więc TY też spróbuj choć trochę go poświęcić na zapoznanie się z treścią wątku, a potem przeanalizuj i zadaj pytania, zapewniam Cię że znajdziesz tutaj wystarczjąco dużo informacji o wyborze należytego oleju do Twego motoru. Jeśli chodzi o mnie to w 100% zgadzam sie z Devastation:wink: , nie odkryję ameryki kiedy powiem 5W40,0W30,0W40 maks 10W40, co do polecanych firm to ten wątek był poruszany tutaj wielokrotnie, musisz poszukać i zdecydować czy oczekujesz porady kolegów z forum czy nie !?
tzc Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zapytałem tylko jakiego producenta proponujecie heh ale ok skoro to takie ciężkie dla zrozumienia co dla nie których to spoko nie prosiłem kogoś aby mi wlewał olej do silnika po co od razu się spinać tylko zapytałem jaki fabryczni jest zalecany jest olej do tego silnika a na którym ja jeżdżę Sorry że zapytałem.
pawel_tl Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 U mnie zalany Shell Helix HX7 10W40
emay Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Nie polecam Shella, u mnie skutkowało to produkcją smalcu.
grzesiek1209 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Panowie i Panie! Polecam przestudiowanie ostatniego numeru Poradnika Auto Świat na kwiecień. Bardzo dobrze i ciekawie wytłumaczone co i jak z olejami. I w sumie te bajki, że jak zmieniasz z 10W na 5W to Ci się silnik rozszczelnia dla mnie nadal pozostają bajkami. Najważniejsze jest jednak to czy zmieniasz z W40 na W30 itd. Wtedy rzeczywiście zaczynają się problemy, bo zmiana jest z gęstszego na rzadszy. Indeksy 5W, 10W, 15W oznaczają właściwości oleju w niskich temp., a nie ich właściwości smarujące tak istotne dla każdego rodzaju silnika.
slawek72 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Indeksy 5W, 10W, 15W oznaczają właściwości oleju w niskich temp A kto powiedział że oznaczają właściwości smarujące:facepalm:, używając olej o niższym indeksie temp otoczenia chodzi o to że jest on z reguły rzadszy w niskich temp, co jest istotne podczas rozruchu, bo taki olej szybciej dociera do wszystkich punktów smarnych. Jak powszechnie wiadomo największe zużycie silnika czy też jego podzespołów ma miejsce w pierwszych minutach/km po starcie, nawet ostrzejsza jazda nie daje tak motorowi w kość(nie mylić z dojeżdżaniem). Natomiast w wypadku doboru olejów W30 lub W40 musimy też brać pod uwagę lepkośc wysokotemperaturową jak i inne parametry, bo są 30-tki które np lepkością pobiją oleje o wyższym wskaźniku. Ogólnie dużo by było mówić na temat oliwek, jest to materiał na pracę dyplomową, musimy wziąść pod uwagę dane wyszczególnione w charakterystyce każego oleju, ale musimy też pamiętać o najważniejszym, czyli dobraniu właściwego oleju do naszego stylu jazdy, klimatu etc który jednocześnie jest zgodny z normami producenta silnika. Bo taka sama oliwka przy ekstremalnie różnych stylach jazdy może u każdego spisywać się róznie, oczywiście uśredniona charakterystyka będzie podobna, ale jak wspomniałem różne warunki robocze mogą jednak spowodować powstawanie różnic w charakterystyce przepracowanego oleju.
Rafal-L Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Uwazam ze przebieg niema tu znaczenia, a jedynie jak czesto i jakiej jakosci olej zostal zalewany;) ja wiem ze moj samochod az do konca swoich dni bedzie jezdzil na pelnym syntetyku, wymiany co 10tysiecy, obecny przebieg okolo 150tysiecy... auto jezdzi na Milersie 5w30 CFS wczesniej jezdzilo na motulu 5w30 x-cleen+... ale duzo bardziej wole prace silnika na millersie, wiem tez ze co druga wymiane oleju bede plukal silnik, specyfikiem firmy millers, wyjdzie mu to jedynie na dobre... a w mity typu rozszczelnienie silnika nie wierze, pozostawie je ludziom slabej wiary...
peelos Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Siema, Panowie mam jakieś problemy z używaniem zaawansowanej szukajki, w każdym razie nabyłem BFB 2004 z potwierdzonym przelotem 130k km i nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej w silniku (komis). Zamierzam zrobić płukankę i dać nowy olej z wszystkimi filtrami. Może ktoś z większą ilością wolnego czasu polecić czym płukać, jaki olej zalać i które filtry wrzucić w ten silnik? Z góry dzięki za pomoc, peelos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się