Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI 16V BRE Zmiana pompy oleju vs. regeneracja wybieraka pompy


Rafa(ł)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, temat rzeka, był już nie raz co prawda poruszany ale wszystko osobno.

Moja A4 jest z 2006r.gdzie napęd pompy oleju jest już na kołach zębatych zamiast na wadliwych łańcuchach. Jak wiadomo pompa oleju to bolączka tych silników.

I tu pytanie teraz.

Co lepsze, regenerować ten wałek w pompie czy zmieniać pompę na tą z 1,9 Tdi??

Co będzie trwalsze by mieć chociaż z tym święty spokój.

Z góry dzięki za odp.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest że trwalsza będzie wymiana pompy na tą z 1.9 TDI...regeneracja bedzie tańsza także dużo zależy od budżetu jaki masz na to przeznaczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień pompę na 1.9 i spokój.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie B7 CREW ktoś mi powiedział,że jak bym miał zmieniać pompę to na większy imbus. 

Tak rzeczywiście jest??

Mniej więcej jaki koszt (nie licząc robocizny) takiego moda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem w 2.0 na większy imbus zespolony z gniazdem nie czuć różnicy a podobno przy zmienie z 1,9 lekko trzesie budą ..:mellow:

ogólnie tańsze rozwiązanie i bezproblemowe wysyłasz do Rumi swoją oni mają gotowe już zrobione i ci odsyłają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile masz nalatane  na bre ponad 200k zregenerujesz śmiało następne 200k wytrzyma a trochę kasy w kieszeni zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie zagadka ile nalatane.

Wg.wpisu w książce serwisowej był wymieniany silnik (nie pamiętam teraz przy jakim przebiegu). Na zegarach mam 245tys.km. więc licznik nie był korygowany i jak mi chłopak na spocie w Warszawie podpinał pod VCDS wyszło,że przebieg się zgadza. 

Zagadką jest natomiast czy silnik był wymieniany cały z osprzętem czy tylko sam słupek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 stow regeneracja plus dajmy 400 stówy za wymianę modułu u mechanika masz 1k i święty spokój a z ciekawości ile kosztuje przekładka na 1.9 plus robocizna mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka z 1.9 to gdzieś około 2 tyś. A do tego żeby zrobić przekładkę trzeba mieć coś więcej niż siano w głowie...do wyjęcia pompy i wysłania jej na regenerację nie trzeba jednak aż takich zdolności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 244 tys i regenerowalem niedawno 1200 pln to ci polecam przy 230 zaglądałem do pompy i wymieniłem sam imbus koszt wtedy 200.00 a spokoj na 15 tys tylko jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, witus83 napisał:

Przekładka z 1.9 to gdzieś około 2 tyś. A do tego żeby zrobić przekładkę trzeba mieć coś więcej niż siano w głowie...do wyjęcia pompy i wysłania jej na regenerację nie trzeba jednak aż takich zdolności

jeśli się zdecydujesz na 1.9 to okolo 400 za części czyli zestaw pompy z nową nowa zebatka na wał i niech nikt nie pisze ze drożej bo za tyle sie kupi sam 2 zestawy sprzedałem za 300 i za 400. plus robota to już zależy od mechanika 300-400 max to 500 i przy okazji wrzucisz nowy pasek rozrządu bo stary trzeba zrzucać i tak i do tego olej przy okazji nowy także nie wiem skąd ta wycena na 2000 

osobiście wg mnie skoro masz napęd bez beznadziejnego łańcucha,  zębatek z plasteliny i napinacza a za to bezproblemowe koła zębate to wyślij moduł na regenerację za około 600 i do tego robocizna już taniej około 200-300 plus nowy olej i jeździć zapominając o smarowaniu 

nie jestem przeciwnikiem wymiany na 1.9 ale to najlepsze rozwiązanie przy BLB gdzie dochodza problemy ze ścieraniem zębatki na wale i nieoplacalna wymiana zębatki łańcucha i napinacza na nowe 

 

Edytowane przez gieras1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest w jakim ogólnym stanie będzie ta pompa regenerowana, bo gniazdo powiększone i większy imbus ale czy pompa nie będzie z jakiegoś auta które ma potężny przebieg.

To mnie zastanawia bo na jesień też chcę zrobić regenerację, szkoda że nie można gdzieś podjechać aby zregenerować na miejscu swojej...

 

Widziałem na allegro facet sprzedaję z nowszego modelu pompę która ponoć pasuje do CR ale tam też jest imbus, z tym że ponoć ten problem nie występuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneruja a raczej wstawiaja  poprawiony zabieraka i imbus , pompy nie ruszają. nie słyszałem aby zawiodła sama pompa tylko jej napęd także nie ma co się tym przejmować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja regenerowane swoją pompę na 200k przed wysłaniem dokładnie ja sprawdziłem zrobiłem kilka fotek ogólnie mechanik miał mi ją dać do wglądu i po powrocie przed montażem miałem ją zobaczyć bo też miałem obawy o podmianę. Nie ma co się martwić daj 3 lata gwarancji więc jak by się uparł to w tym czasie można śmiało stuknać 150k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o regeneracje to gdzie najlepiej regenerują pompy? 

Pompę chyba też trzeba wysłać bo przecież jeśli robią większy imbus to i muszą powiększyć gniazdo na pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompą z wałkami równowarzącymi poprawia kulturę pracy silnika (mniej trzęsie) ale jak już to tylko po regeneracji. Koszty podobne jak swap na pompę od 1.9.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafa(ł) napisał:

A jeśli chodzi o regeneracje to gdzie najlepiej regenerują pompy? 

Pompę chyba też trzeba wysłać bo przecież jeśli robią większy imbus to i muszą powiększyć gniazdo na pompie

No właśniektory zakład polecacie a może prościej czy ktoś miał jakiś problem z którymś konkretnym i odradza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie jak trafia taka robutka to też klient wysyła do futurum...

Także polecam opcje - demontaż modułu, wysyłka do np futurum, chłopaki zrobią co trzeba, mechanik zakłada moduł, kleji miskę i zapominasz o problemie. 

Co do pompy z 1.9 może 2.0 8V drgań nie będzie miało bo to jak 1.9 ale z tego co słyszałem to2,0 16V reagują na drżenie...

Także ja na twoim miejscu bym robił opcje regeneracji 660zł regenerka z wysylka w obie strony + robota mechanika. Od 200zł do 500zl to max 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...