Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5tdi quattro - czy można zredukować koszta wymiany oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Wiem, że poruszam temat, który jest cały czas wałkowany, aczkolwiek chcę uzyskać od Was trochę inne informacje niż w większości tych tematów.

Oczywiście chodzi mi o olej, którego systematycznie wymieniam (co 10 tys km), a że jeżdżę dosyć dużo, to muszę robić to co ok 1,5-2 miesiące. Wiem też, że silnik ten jest bardzo wrażliwy na słabej jakości olej, dlatego nigdy nie oszczędzałem na nim i lałem taki sam jaki był w silniku, kiedy kupiłem ten wóz, a mianowicie Castrol EDGE 5W30. 

Do wymiany oczywiście za każdym razem potrzebowałem filtr oleju (ok. 60-70zł) oraz olej w bańkach 5L + 1L (ok. 250zł), co w sumie daje ponad 300zł. Moje pytanie do Was, to czy mógłbym zredukować koszta wymiany oleju, zmieniając RODZAJ, MARKĘ oleju, ale nie kosztem późniejszych napraw silnika, bo wiadomo że nie o to tu chodzi. Proszę o wasze ewentualne propozycje.

Pozdrawiam!

Edytowane przez nowakd14
Opublikowano

Myślę że to trochę jak pytanie: ile waży kilo pierza. Kilo to kilo. Wymienisz olej co 10 tyś. a że robisz to bardzo często patrząc czasowo to trudno. Nadal jest to 10 tys. km pracy.
Dla tego silnika gdzie wymogi odnośnie oleju są wskazywane jako najczęstsze przyczyny poważnych awarii, raczej ciężko będzie doradzić ustępstwa.
Sam musisz sobie zbalansowac cene oleju, jego względna jakość, żywotność itp. Ja bym zalewał różne oleje z tych najczęściej polecanych i obserwował jak olej się sprawuje, może znajdziesz coś co będzie się lepiej kalkulowało

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja do swojego leję Elfa 5w30,z normą 505.01. Skoro zalecają tą normę jako lekarstwo na wycierające się wałki w 1,9 to i w 2,5 da radę. A cena niższa niż za castrol 

Opublikowano (edytowane)

Dla tego silnika 5W30 to nie jest najlepszy pomysł, 5W40 zdecydowanie lepiej mu pasuje, zwłaszcza jeżeli dużo pracuje pod dużym obciążeniem. Ja osobiście wlewam Totala Quartz 9000 z normą 505.00, którego 6 litrów kosztuje mnie niecałe 150 złotych. Wymiana co 10 tysięcy jest bez sensu, serwisowe 15 tysięcy pomiędzy wymianami jeżeli auto jeździ w trasy i zmieniasz ten olej często jest jak najbardziej poprawne.

Edytowane przez majkel_majki
Opublikowano (edytowane)

Ok, a powiedz jak długo masz już ten wóz, ile mniejwiecej wymian już za Tobą 

Co myślicie o Volvoline 5w40? 

Edytowane przez nowakd14
Opublikowano

3 lata, przejechane 80 tys. km, ale półtora roku w zasadzie głównie stał, 7 wymian.  Valvo 5w40- dobry jak każdy inny, jeżeli ma normę 505.00 to można śmiało nalać.

Opublikowano

Ok, dzięki 

Opublikowano

u mnie koszt oleju i filtra 220 zl Mobil 1 5w50

Opublikowano

Norma VW do tego auta to 505.00 czy 505.01?

Opublikowano

rozumiem

Opublikowano

W takim razie mam pytanie, 505.00 ma 10w40 czyli półsyntetyk, lać taki na nasze wałki? Ja bym za chiny ludowe nie wlał...

Opublikowano
33 minuty temu, GOLI napisał:

W takim razie mam pytanie, 505.00 ma 10w40 czyli półsyntetyk, lać taki na nasze wałki? Ja bym za chiny ludowe nie wlał...

Może i są 10w40 spełniające tą normę, natomiast jest także przynajmniej kilkanaście jak nie kilkadziesiąt syntetyków 5w30, 5w40 spełniających 505.00, więc nie szukałbym problemu tam gdzie go nie ma. Ten silnik optymalnie pracuje na oleju syntetycznym 5w40, wymienianym co 15 tys. km i tyle mu wystarczy.

Opublikowano

I taki dokładnie leję, no może ostatnio zalałem 5w30 ale obiecuję poprawę, ale gdy kupiłem to był zalany mobil 10w40 z tą właśnie normą, stąd moje pytanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...