Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zaślepienie EGR - krótko i na temat - plusy i minusy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zauważyłem że na forum brakuje konkretnej odpowiedzi i z racji znalezionych jedynie rozrzuconych wypowiedzi zakładam temat i proszę o wypowiedzenie się, co o tym sądzicie, konkretne informację od ludzi znających się na tym, stwórzmy wartościową odpowiedz dla wszystkich szukających jej ponieważ konkretnej nie ma, zapraszam :)

Opublikowano

Najlepiej wyciąć metalową uszczeleczke z blachy na wzór starej tylko bez tego środkowego otwory, zaślepić i potestować :naughty:

Ja chyba tak też zrobie na prube :kox:

Opublikowano

ja zaslepilem wezyk podcisnieniowy sterujacy otwieraniem EGR wciskajac w niego srubke M6 z obcietym lbem... na poczatku poczulem delikatny efekt, silnik byl nieco zwawzszy ale chyba powroce do stanu poprzedniego i zobacze jak jest z rozgrzewaniem sie silnika... :mysli:

Opublikowano

bez recyrkulacji:

- silnik, pracuje glosniej, twarziej

- dluzej sie rozgrzewa

- odrobine wiecej pali w zakresie srednich i malych obciazen silnika

- zanieczyszczasz srodowisko, jezeli zaslepisz EGR wprowadz prosze wylot wydechu do kabiny... :cool1:

Opublikowano

na plus :

1. prześwit kanałów w kolektorze ssącym pozostaje bez zmian gdyż nie osadza się na ich ściankach nagar z przypieczonych spalinami opar i drobin oleju zasysanych a następnie pchanych do dolotu z odmy przez turbinę,

2. silnik ma lepszą dynamikę już w dolnym zakresie obrotów.

PS. Proponuję aby moderator usunął zbędne posty - miało być krótko : tylko zalety i wady a tu znowu zaśmiecające temat komentarze. (włącznie z usunięciem mego PS.)

Opublikowano

na plus :

1. prześwit kanałów w kolektorze ssącym pozostaje bez zmian gdyż nie osadza się na ich ściankach nagar z przypieczonych spalinami opar i drobin oleju zasysanych a następnie pchanych do dolotu z odmy przez turbinę,

2. silnik ma lepszą dynamikę już w dolnym zakresie obrotów.

PS. Proponuję aby moderator usunął zbędne posty - miało być krótko : tylko zalety i wady a tu znowu zaśmiecające temat komentarze. (włącznie z usunięciem mego PS.)

z ta dynamika bym dyskutowal, odpowiednio dozowana dawka spalin parametry spalania. mapy sa przygotowane pod dzialajacy EGR.

Opublikowano
z ta dynamika bym dyskutowal, odpowiednio dozowana dawka spalin parametry spalania. mapy sa przygotowane pod dzialajacy EGR.

mapy są przygotowane pod EGR ale silnik a zwłaszcza jego kolektor dolotowy, gniazda i zawory ssące z całą pewnością nie, większe szkody pojawiają się dla silnika i jego prawidłowej pracy po dłuższym przebiegu z działającym zaworem EGR niż bez niego, które niejednokrotnie są trudne do zdiagnozowania a wręcz mylnie interpretowane przez mechaników zwłaszcza jeśli silnik traci kompresję i inne parametry, plusy zaślepienia EGR są opisane w tym temacie i to już na pierwszej stronie przez ludzi, którzy na rzeczy się znają, polecam lekturę :

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&start=0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...