Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW F10 528xi 2012r. - Kreator Mocy, Wagner, El-Tec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i pojawił się problem. Kilka dni temu zaczęły mi falować niskie obroty np. stojąc w korku na hold assist. Nie cały czas ale co któreś zatrzymanie. Samochód normalnie przyspieszał. Czasem pojawiało się zachwianie obrotów w niskim zakresie bądź jadąc na niskim biegu przy obrotach ok 1300-2000. Sprawdziłem świece i były pokryte nagarem. W sobotę wymieniłem i dzisiaj w trasie było dużo lepiej. Spalanie znacznie spadło i jadąc płynnie głównie w przedziale 90-120km/h na odcinku 180km osiągnąłem 6,8l/100km (aż ciężko uwierzyć). Niestety wahania obrotów jeszcze kilka razy się pojawiły tak jakby samochód się podduszał ale jak dodaję gazu to idzie bez żadnej zwłoki. Na próbę rozpiąłem obudowę filtra powietrza i jeżdżąc tak kilka minut wszystko było dobrze. Jutro lub pojutrze wymienię filtr i zobaczę co dalej. Komputera nie podpinałem ale sprawdzałem czy są jakieś błędy w trybie serwisowym na zegarach i nic nie było. Chyba, że to lipa i nie pokazuje wszystkiego. Nie nastawiam się przesadnie optymistycznie bo jakoś nie wydaje mi się żeby filtr po ok 10 000 km tak blokował przepływ powietrza. Zastanawiam się jeszcze nad cewkami ale to w dalszej kolejności.

Miał ktoś coś podobnego?

 

Opublikowano

A tak wygląda każda stara świeca

nagar.jpg

Opublikowano

Nie za duża ta przerwa na świecy ?

Opublikowano
22 minuty temu, marcinch001 napisał:

Nie za duża ta przerwa na świecy ?

Świece wymieniłem na nowe jak pisałem wyżej. Te wyglądały tragicznie. 

Opublikowano

Ja jeżdżę sprinterem z silnikiem 2.2. Mały przebieg i mam go od nowości (2013). U mnie z filtrem jest tak że po 10/12tyś km auto zaczyna spalać więcej paliwa ok litra. Wymieniam filtr i wszystko wraca do normy. Oczywiści już filtr wygląda słabo.

Może zapchany filtr jest problemem.

Opublikowano (edytowane)

Mam nadzieję że tak jest i to wina filtra. 

Edytowane przez milart
Opublikowano

Jeśli nie pomoże wymiana filtra powietrza zawsze zostaje jeszcze filtr paliwa. Zapewne nie był u Ciebie wymieniany bo producent podaje że się nie wymienia...

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, zabiello napisał:

Jeśli nie pomoże wymiana filtra powietrza zawsze zostaje jeszcze filtr paliwa. Zapewne nie był u Ciebie wymieniany bo producent podaje że się nie wymienia...

Filtra paliwa się nie wymienia. Filtr powietrza (Knecht) wymieniłem i jest dużo, dużo lepiej. Dosłownie kilka razy zachwiało a pojeździłem ok 30 minut. Dało się wyczuć w kilku momentach. Teraz fajnie słychać jak zasysa powietrze. Myślę, że to wszystko to kumulacja kilku drobiazgów i kto wie czy jeszcze do tego nie dołożył się specyfik Millersa dolewany jakiś czas do paliwa i być może nienajlepsze paliwo z osiedlowego niewielkiego Orlenu. Na wszelki wypadek w środę jeszcze podjadę do warsztatu żeby mój magik zobaczył co i jak. 

Edytowane przez milart
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, milart napisał:

Filtra paliwa się nie wymienia

Audi też tak twierdzi. Mój filtr po 200 tys km zachodniego paliwa wyglądał tak:

20160329_131225.jpg20160329_132137.jpg20160329_131302.jpg

Więc nie wierz do końca w to co twierdzi aso. Żeby nie było bak był czyściutki i nic w nim nie pływało, poprostu paliwo jest takie czyste.

Edytowane przez zabiello
Opublikowano

Zobaczę co będzie dalej. Jeżeli teraz nie przejdzie to wymienię od razu a jeżeli będzie ok to dla spokoju wymienię razem z olejem za jakiś czas. Nie widzę zamienników manna, knechta itp a bmw ponad 1 000 zł więc nie będę przyspieszał takiego wydatku. 

Opublikowano (edytowane)

 

12 godzin temu, zabiello napisał:

20160329_131225.jpg

20160329_132137.jpg

20160329_131302.jpg

poprostu paliwo jest takie czyste.

Masakra

Edytowane przez milart
Opublikowano
10 godzin temu, milart napisał:

a bmw ponad 1 000 zł

Do audi też nie ma zamienników ale oryginał w aso około 250 zł, sam filtr bez pompy paliwa.

Opublikowano

W A4 B8 mieniałem i nie było problemu. Mann, Knecht itp itd. BMW ma dziwną taktykę a części znowu podrożały.

Opublikowano
W dniu 28.05.2018 o 20:57, zabiello napisał:

Audi też tak twierdzi. Mój filtr po 200 tys km zachodniego paliwa wyglądał tak:

Ciekawa teoria, ja w swoich wymienism co 15kkm.

Opublikowano (edytowane)

No niestety. Paliwo jest jakie jest i nie zostaje nam nic innego jak regularnie wymieniać filtry itp. A jak by tak posłuchać zaleceń ASO to nie trzeba nic robić i najlepiej po 100 000 kupić nowy samochód :)

Edytowane przez milart
Opublikowano
2 godziny temu, mystic.pl napisał:

Ciekawa teoria, ja w swoich wymienism co 15kkm.

Ale ty masz diesla, a nawet w książce serwisowej masz okresową wymianę filtra paliwa w dieslu. Ja mam benzynę, a w tym przypadku aso nie przewiduje okresowej wymiany.

Opublikowano
W dniu 28.05.2018 o 21:55, milart napisał:

Zobaczę co będzie dalej. Jeżeli teraz nie przejdzie to wymienię od razu a jeżeli będzie ok to dla spokoju wymienię razem z olejem za jakiś czas. Nie widzę zamienników manna, knechta itp a bmw ponad 1 000 zł więc nie będę przyspieszał takiego wydatku. 

Według katalogu są już dostepne. Za Manna wiecej jak 100zł nie zapłacisz?

Opublikowano

 

1 godzinę temu, Wandej napisał:

Według katalogu są już dostepne. Za Manna wiecej jak 100zł nie zapłacisz?

A ja w katalogu widzę wpis filtr niewymienny. Gdzie znalazłeś i jakie ma oznaczenie? 

Opublikowano

Ok znalazłem na iparts :) 120 zł 

Opublikowano
6 godzin temu, mystic.pl napisał:

Ciekawa teoria, ja w swoich wymienism co 15kkm.

w TDI jest normalny wymienny filtr, w TFSI montują "niewymienialne" ( w teorii ) i wieczne filtry w bakach paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...