Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX dławi się, szarpie, drży.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam kilka problemów z moim BEXem ze skrzynią multitronic. Na wstępie powiem, że w chwili obecnej nie jestem w stanie zrobić logów, bo odstawiłem auto do mechanika, ale może nakierujecie na jakieś poszukiwania. W skrócie, do środy auto jeździło bardzo dobrze. W środę wracając z Warszawy chciałem sprawnie wyprzedzić busa. Kierunek w lewo, rozpoczynam manewr, wciskam mocniej gaz, a auto zamiast przyspieszać, to zaczęło się dławić i szarpać. Jakoś busa wyprzedziłem, ale generalnie od tamtej pory samochód przy mocniejszym przyspieszaniu ma takie objawy. Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje. Błędy jakie wyszły na kompie, to:

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS 
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0003
           Software Coding: 0011581
            Work Shop Code: WSC 63251
4 Faults Found:
17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground
        P1289 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
        P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

Jeżeli chodzi o wypadanie zapłonów, to kupiłem świece, mechanik już je wymienił i twierdzi, że po skasowaniu i próbie błąd nie wrócił. Poprzednie zrobiły 32 tysiące kilometrów na LPG, więc czas na wymianę w sumie był. Niemniej jednak dławienie się/szarpanie pozostało. Jeżeli chodzi o zawór, to jutro lub we wtorek ma zdobyć na podmiankę i zobaczyć czy objaw ustąpi. Jeżeli nie, to gdzie jeszcze szukać problemu?

 

Druga kwestia, to drżenie/wibracje całej karoserii tak w przedziale 1700-2300 obrotów przy delikatnym przyspieszaniu. To akurat występowało już wcześniej. Na chłopski rozum wyglądało mi to na przeniesienie napędu. Niestety mechanik obstawia, że to wina kończącego się powoli Multitronica. Co o tym sądzicie? Jakie mogą być inne potencjalne przyczyny? Powinienem w środę odzyskać samochód i wtedy zrobię logi, ale do tego czasu może macie jakieś pomysły na zasadzie wróżenia z fusów? ;)

Opublikowano

Masz uszkodzony zawór recyklingu powietrza N 249 . Jego uszkodzenie jest możl8wym powodem że auto nie jedzie jak trzeba.

Opublikowano

Misfire może również oznaczac uszkodzone/niesprawne cewki zapłonowe

Opublikowano

Wypadanie ogarnięte po wymianie świec, bo podpiąłem się ze swoim komputerem. Skrzynia nie ma błędów (to tak odnośnie ostatniego mojego pytania). Trwają poszukiwania zaworku na podmianę.

Opublikowano

moim zdaniem to n75 od regulacji ciśnienia doładowania niedomaga

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Raport sytuacyjny. Wczoraj o 22 odebrałem samochód. Od rana leje deszcz i nie jestem w stanie zrobić logów. Po wymianie świec przy przyspieszaniu się nie dławi. Przy sprawnym ruszaniu z miejsca jeszcze potrafi być takie nierównomierne przyspieszanie z szarpaniem. Muszę znaleźć jakiegoś polecanego mechanika z forum i podjechać żeby konkretnie zdiagnozował który zawór jest problemem i go wymienił. 

Jeżeli chodzi o wibracje/trzęsienie całej karoserii przy mocniejszym przyspieszaniu, lokalny spec od automatów stwierdził, że "na 99% to dwumas". Ponieważ ma on skrajne opinie o swojej pracy, pogadam z Bart-S i chyba wybiorę się do niego na diagnostykę. Ale najpierw chcę ogarnąć do końca silnik.

Opublikowano

Podeślij kompa i sprawdź jeszcze raz błędy.  Powinno coś pokazać .

Opublikowano

Aktualnie ładuję laptopa, więc wieczorem zejdę i podepnę. Natomiast podpinałem go w środę i wtedy były dwa błędy:

2 Faults Found:
17695 - Boost Pressure Control Valve (N249): Open Circuit
        P1287 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
        P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Ten drugi to nowość. Dzisiaj podepnę i zobaczę czy coś nowego się pojawiło. Skasuję i w piątek mam do przejechania 100 km. Zobaczę czy i jakie błędy wrócą po trasie.

Opublikowano

Skoro wywala N249 to nie ma bata coś z nim nie halo.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko, bo się już gubię w ilości informacji. Czy numery części do 1.8T BEX, to odpowiednio:

n249 - 026 906 283 J

n75 - 058 906 283 F

DV - 06A 145 710 N

Czy coś pokręciłem? I czy dobrze rozumuję, że błąd Vacum może być konsekwencją niesprawności n249 (problemy z podciśnieniem)? Jak tak teraz patrzę na błąd, to chyba zanim podmienię zawór, to jeszcze przyjrzę się wtyczce i kabelkom które do niej idą.

Opublikowano

Przepraszam za post pod postem, ale jeszcze jedno pytanko. Jakie logi będą pomocne przy ew. diagnozie? Zestaw 002+033, 115+118 i 003+020 będzie wystarczający czy robić coś jeszcze?

Opublikowano

Ok, daję logi:

002+033: http://vaglog.pl/log-002_033_5c5I2A.html

003+020: http://vaglog.pl/log-003_020_W2FEG2.html

115+118: http://vaglog.pl/log-115_118_29VR2jG.html

 

Oczywiście przed logowaniem skasowałem błędy. Po jeździe wrócił jedynie n249. Zamówię jutro czujnik i wymienię jednak w ciemno chyba.

Opublikowano (edytowane)

Kolejny raport sytuacyjny - zaworek n249 wymieniony na nówkę Pierburga i... błąd pozostał. Trwa przegląd kabelków (wtyczka ponoć dobra). Co ciekawe, po zamianie na próbę wtyczek, tzn. podpięcia tej od n249 do tego zaworku obok (dv?) i odwrotnie, błąd się nie zmienia (czyt. nadal występuje), ale auto przestaje się "dławić" i wyraźnie jest żwawsze. Niemniej jednak nie będę jeździł z błędem i zamienionymi wtyczkami. Mam nadzieję, że kabelkologię uda się rozwikłać, a potem zabieramy się za półosie (w kontekście trzęsienia budą przy przyspieszaniu).

Edytowane przez mrkreska
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem, samochód mi na wolnych obrotach szarpie a gdy się zagrzeje to podnosi obroty i też lekko szarpie na lpg natomiast sam dodaje gazu na wolnych obrotach do 3 tyś i spada i za chwile to samo... Wymieniłem świece nie pomogło. Mechanik twierdzi że silnik ssie lewe powietrze i może to być dziurka wielkości szpilki i może to być wszędzie gdzie to możliwe. Trudno powiedzieć, głowicę miałem robioną, turbinę regenerowaną , łańcuch wymieniony + napinacz, cały rozrząd, wszystko się zaczęło po wymianie katalizatora, check mi się świeci . Jeśli chodzi o jazdę to nie mam zastrzeżeń bo silny jest i wszystko gra. Problem tylko z tymi wolnymi obrotami, olej bierze jakieś pół litra na 2 tyś km, co jeszcze mam wymienić bo przyznam że przez głupich mechaników dołożyłem do samochodu 10 tyś i nadal nie chodzi jak powinien, dodam że przed naprawami chodził idealnie jak z salonu. Mogę też prosić o doradę jaki kabel (kontroler kupić w miarę nie drogi) abym mógł sam sprawdzić błędy i je ewentualnie wykasować ???

Opublikowano

i jak tam n249? u mnie też ten błąd i przy okazji cos z cisnieniem doladowania
17697 -  Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground
        P1289 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
16683 -  Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
        P0299 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent
zapewne są powiazane ze sobą. przegladałem weże, sprawdzalem n75 i dv. wszystko wygląda na dobre. nie wiem co z tym zrobie ale dajcie znać jak sie uporacie z n249 :)

u mnie zadnych drgań nie ma.  pol litra oleju na 2tys km jak ci bierze to duzo za duzo. moze masz wyciek z miski, albo pokrywy zaworów, albo bagnet nieszczelny??
co do kabla to kup ten: http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html  tylko potrzebujesz laptopa :) ewentualnie od tego samego sprzedawcy obd2 na bluetooth i tablet z androidem albo telefon.  samo wykasowanie błędów nic nie da dopóki nie naprawisz usterek. chyba ze jakies chwilowe niedomagania czujników itp. 

Opublikowano

Gdyby u Was się okazało, że to czujnik padł, to zapewne będę miał na sprzedaż n249 Pierburga, tylko raz założony na podmiankę :P W ASO w Polsce aktualnie nie jest dostępny oryginał :) Ale to nie jest ogłoszenie, bo będę to wiedział dopiero jak w końcu auto wróci do normy.

Opublikowano

rozgladalem sie troche po forach i raczej nie znalazlem nikogo komu ten czujnik padł, wymieniali ale błąd pozostawał. albo rozwiazywali problem znajdujac jakas dziure w dolocie albo niesprawne DV. 

u mnie jedyne co z tego co sie zorientowałem to brakuje mi jakiś 10g/s przepływu na mafie. i turbo wstaje przy 2400rpm. niby powinno przy 1900 wstać w bexie. ale przegladalem logi róznych osob i nie widziałem jeszcze zeby w seri wstało przy 1900. zresztą nowe nie jest a ma juz ponad 200tys nalotu turbina. przepływke tez mam ori, wczoraj ją wyczyscilem jakimś srodkiem do przepływek, może przepływ się zwiększy. wrzuciłbyś swoje logi jeszcze raz bo nie działają linki?

instrukcja sprawdzenia n249:
- zmierzyć rezystancję na pinach w zaworku, ma być 21-24 Ohm 
- Wymontować i dmuchnąc w dluzsza koncówke, ma nie przepuszczac. 

Opublikowano (edytowane)

Uszkodzony dv skutkuje błędem n249? Inna sprawa, że u mnie gdzieś kabelek masowy jest zapewne przerwany, bo przy podpięciu na krótko masy (chyba nią jest sterowany n249) auto odzyskuje moc i płynnie przyspiesza. A masz jakąś instrukcję jak sprawdzić dv?

Edytowane przez mrkreska
Opublikowano

 

Opublikowano

sprawdz DV do niego jest podlaczony wezykiem n249. logi nie dzialaja. mozesz zrobic na krotko i wpiac dv bezposrednio w kolektor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...