Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże przebiegi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie do klubowiczów. Obecnie od 3 lat latam 1.8 t + LPG. Przez ostatnie 12 mcy zrobiłem 30,000 km. Z tym że w większości nie robię jakichś długich tras. Jeden raz chorwacja, a tak to mam 23km do pracy, i średnio jadąc do miasta robie od 20km do 80km.

I tu moje pytanie czy jest sens przesiadać się na 1.9 tdi w tej samej budzie lub mniejszej. Kalkulacje jazdy na ON, a LPG (uwzgledniając Pb do rozruchu i zagrzania, oraz serwis LPG) wyszły bardzo podobnie. 
Pozdrówki.

Opublikowano

Siedzę i myślę, siedzę i myślę.. Poważnie zastanawiasz się nad zmianą auta bo wyjdzie kilkazłotych w tą czy w tą na 100km, a stać Cię na wakacje w Chorwacji? Nie szkoda Ci życia na takie rozkminy? 1.8T/1.9TDI w kosztach są TAKIE same, z tym, że znaleźć zadbane 1.9TDI graniczy z cudem. 23km do pracy, to dla diesla w zimę trasa na "rozgrzanie się", benzyna o wiele szybciej łapie temperaturę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Masz porządny motor to na co zmieniać?

Swędzi Cię rączka? :D wrzuć kasę na konto bankowe, bank będzie wiedział najlepiej co z nimi zrobić :D

Wkurza Cię jazda na LPG, masz z gazem lub z autem jakieś problemy?

Ja ropniakiem jeździłem w zimie a mam do pracy 22 km przez drogę ekspresową i powiem Ci, że mi byłoby szkoda auta, auto ledwo się dogrzało przez te 22km a już musiałem gasić.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tu nie chodzi żeby oszczedzać, skoro wychodzi podobnie. Nigdy nie miałem diesla dlatego pytam o te przebiegi ktore robie. Auto jest od zanajomego, jezdzilem nim i wrażenia pozytywne.

Opublikowano
1 minutę temu, p.m.c napisał:

Tu nie chodzi żeby oszczedzać, skoro wychodzi podobnie. Nigdy nie miałem diesla dlatego pytam o te przebiegi ktore robie. Auto jest od zanajomego, jezdzilem nim i wrażenia pozytywne.

Jak bym nie miał gazu to wtedy można by się zastanawiać, masz za***isty silnik + turbo + gaz to na co modzić?

Masz przynajmniej tego TDI z zaufanego źródła, że wsiadasz i jedziesz? Bo jak nie to skąd wiesz co kupisz?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, k232 napisał:

Jak bym nie miał gazu to wtedy można by się zastanawiać, masz za***isty silnik + turbo + gaz to na co modzić?

Masz przynajmniej tego TDI z zaufanego źródła, że wsiadasz i jedziesz? Bo jak nie to skąd wiesz co kupisz?

Auto od przyjaciela ;) rozrząd ma 30,000 dwumas też. turbo nie było zaglądane, olej zmieniony kilka dni temu, do zrobienia pierdoły typu zacisk hamulca bo poci. na blacie 310,000, środek ładny. byłem z nim po nie. Na VCDS brak błedów z silnika, wiem że robił logi, coś wymienił i lepiej lata teraz. Ogólnie tak do 220km/h poszła więc chyba zdrowa o ile po Vmax można coś stwierdzać. Ogólnie moje 1.8t też zdrowe i mam takie mieszane uczucia, bo gdybym był zdecydowany na 100 % nie zakładał bym teamtu ;) 

 

Edytowane przez p.m.c
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem ta zmiana jest bez sensu.

Porównując PB i ON:

PB w zimie szybciej się rozgrzeje i dobrze zrobisz silnikowi po przejechaniu tych 23km do roboty, ON za te KM dostanie po d*pie a i jak się słabo silnik rozgrzeje to za pewne więcej paliwa sobie pociągnie.

Masz gaz czyli kolejny plus, zainteresuj się tematem LPG - serwisy robisz sam a jak raz dobrze ustawisz mieszankę to masz spokój na lata.

Skąd wiesz, że za ropę w przyszłym roku nie zapłacisz 5,50 zł za litr?

Gaz wydaje mi się nie pójdzie wyżej niż 2,50 za litr więc kolejny plus.

Ja mam ropniaka w domu, nie lubię jak to klekocze, za 120 zł robię nim po mieście 380 km a w gazie moim Audi za 100 zł robię 500km.

U Ciebie jedyny minus to to, że robisz dużo KM i musisz często zmieniać filtry od gazu no ale i tak bym nie zmienił :)

Edytowane przez k232
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Diesel spoko, ale na CommonRailu, poprzednie to klekoty, których w chwili obecnej już bym nie strawił, głośne, inna charakterystyka pracy itp. Zostań na pb.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, k232 napisał:

 

Chyba mnie przekonaliście  ;) także temat close, prześpie się z tym jeszcze parę nocek i wtedy myślę że podejmę decyzję na 100% 

Edytowane przez p.m.c
Opublikowano

Sam miałem TDI i zmieniłem na 1.8T:decayed:.  TDI głośne, śmierdzące, kultura pracy nie zachwyca. Jedynie jak kolega powyżej napisałam jak już diesel to na CR. 

Masz za***isty motor nic nie zmieniaj.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

TDI 1.9 jest droższy w utrzymaniu (przy niektórych usterkach naprawdę znacznie droższy). Nie ma sensu, 1.8T i 2.0 to dobre i ekonomiczne jednostki by dojeżdżać do roboty i w trasy. Sytuacja byłaby "trochę" (wg. mnie nie na tyle by rozważać przesiadkę) w przypadku 1.6 i "potężnych" benzyn - gdzie np. 1.6 zdycha przy większych prędkościach a ekonomia to... "co o to słowo znaczy w ogóle?". 

Anyway, 1.8T all the way, szczególnie jak częściej jeździsz w mieście (brak DPF, szybciej się nagrzewa, nie klekocze jak Magda Gessler na widok Besos).

Zostaw 1.8T, wiesz co masz. A tak to możesz się w gratisie wsadzić na minę co jest częste na naszym rynku :/ 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Mam w domu 1.8T i 2.0TDI.Mimo iż jeden i drugi nie stwarza problemów to wolę jeździć benzyną,bo w benzyniaku cicho,ciepło i nie drży skurviel  :decayed:

Edytowane przez Rabbi
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...