Sebqull Opublikowano 30 Listopada 2017 Opublikowano 30 Listopada 2017 Witam, mam problem. Moje audi A 4 B6 1,8 T wolno się nagrzewa. Przy temperaturze zewnętrznej 0 st C muszę przejechać 6 km po mieście żeby złapał 90 na wskaźniku. Czujnik temp wymieniony na nowy. Jak dojdzie do 90 to już trzyma (na vagu do 100 st dochodzi) no ale....chłodnica u góry ciepła w fazie nagrzewania silnika.Czyzby lekko puszczał termostat?w załączniku fotki z pomiarów temperatur. Kiedy silnik miał 60 st(czujnik g 62) to czujnik (g 83) który umieszczony jest na dole chłodnicy miał już 20st. Przy g 62-78 st czujnik przy chłodnicy miał ok 27 I TAK DALEJ...przy 84 w silniku czujnik na chłodnicy ok 34 st. chyba tak nie powinno być...? Powinien być zamkniety całkiem az silnik złapie 95 st. Tak jak by lekko puszczał. na ostatniej fotce już sie normalnie otworzył i g 83 miał 80 st. (grupa 130 pierwsze pole z lewej to g 63 a drugie to g 83)Ktoś cos wie na ten temat?
wrestling1000 Opublikowano 30 Listopada 2017 Opublikowano 30 Listopada 2017 Kolego to że się tyle nagrzewa to normalne. Przy 100 stopniach otwiera się termostat także powinno być cały czas w okolicy 100. Może się lekko otwierać wcześniej bo ma wbudowaną grzałkę elektryczna ktora steruje ECU. Reasumując nagrzeje go i przełęcz się autostrada z większą prędkością jak wskazówka spadnie z 90 na liczniku to termostat puszcza. O ile czujniki temperatury ok.
Sebqull Opublikowano 30 Listopada 2017 Autor Opublikowano 30 Listopada 2017 Ok jutro się przyjadę. Czujnik g62/g2 nowy.Tylko dziwi mnie ze w czasie nagrzewania chłodnica u góry się grzeje.i wąż górny gorący.
wrestling1000 Opublikowano 30 Listopada 2017 Opublikowano 30 Listopada 2017 Jeżeli to prawdę to teraz na trasie tak przy prędkości 130 powinno spadać do 70 stopni na zegarze jak będzie w okolicy 100 na wagu to jest spoko i niczego się nie czepiaj. Błędu termostatu nie masz?
Sebqull Opublikowano 30 Listopada 2017 Autor Opublikowano 30 Listopada 2017 Nie mam. Na vagu widać jak zaczyna sterownik włączać grzałkę termostu jak juz się wygrzeje
wrestling1000 Opublikowano 30 Listopada 2017 Opublikowano 30 Listopada 2017 Jak trzyma stałe 90-100 stopni to jest dobrze
Sebqull Opublikowano 1 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2017 No i przejechałem się i trzyma ale żeby go za grzać to trochę potrzebowalem czasu
wrestling1000 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Ttle po prostu potrzebuje. Ja jadę 6 km miastem żeby zagrzał do 90 na zegarze
Sebqull Opublikowano 1 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2017 No i przestroga dla wszystkich. Nic z tych rzeczy.tyle nie potrzebuje jechac zeby sie nagrzac. To nie diesel. Rozebrałem termostat dziś i co. ORING I uszczelka w srodku rozleciane. Tak jak było gdzieś pisane o tym oring u na grzałce no i uszczelka grzybka tez nie lepsza. Wkład dobry ale częściowo przepuszczal właśnie przez to.Jutro będę miał nowy i zobaczymy ile szybciej się nagrzeje.
siwak Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 u mnie przy obecnej temp 90 C jest po ok. 2,5-3 km
Sebqull Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2017 No i po wymianie termostatu po 3,5 km nagrzany 1
Piotrek_S Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 9 godzin temu, Sebqull napisał: No i po wymianie termostatu po 3,5 km nagrzany To chyba i u siebie muszę wymienić :-/ mi też po 6-7 km dopiero 90 łapie, a myślałem że po prosty tyle czasu potrzeba
cysiek18 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach Także bierzcie to pod uwagę.
Sebqull Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 No też wpływa na nagrzanie silnika tak jak i ustawienie ogrzewania w klimatroniku. Ja jezdze ta samo trasa i mam porównanie przed i po wymianie termostatu..a i chłodnica teraz zimna calkowicie i nawet u góry.A górny wąż ciepły przy silniku a już przy chłodnicy zimny a wcześniej był cały gorący 1
wrestling1000 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 W dniu 5.12.2017 o 08:22, cysiek18 napisał: Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach Także bierzcie to pod uwagę. tak własnie, cała prawda
jolley Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Sebqull gdyie kupieś ten termostat? Allegro? Ile kosztował?
cysiek18 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 5 godzin temu, jolley napisał: Sebqull gdyie kupieś ten termostat? Allegro? Ile kosztował? Pisz do @Wandej, @dzik, @tomekhxc, ewentualnie ORI to do kolegi @m1chal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się