pitersz Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 (edytowane) Witam. Mój problem wystąpił jakieś półtora roku temu. Podczas jazdy przy prędkości od 100 km wzwyż odczuwalne są wibracje które przenoszone są na karoserie. Przy tej prędkości również ciężko chodzi kierownica. Wybiracje czuć podobne do bicia koła z lewej strony ale opony mam nowe na letnich i na zimowych wystepuje tak samo bylem u paru mechaników zawieszenie mam sprawę i żaden z tych mechaników nie podał mi przyczyny. Bardzo proszę o poradę. Edytowane 2 Grudnia 2017 przez pitersz
ecobuda Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Może być krzywa półoś, albo uwalony przegób wewnętrzny.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
pitersz Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2017 Lewą półoś wymieniałem kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa prędkość tym bardziej odczuwalne
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Godzinę temu, pitersz napisał: Lewą półoś wymieniałem kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa prędkość tym bardziej odczuwalne Oczywiście że może się przenosić . Cz po wyrzuceniu na luz przy prędkości powyżej 100 km/h wibracja też występuje , czy ustaje ?
pitersz Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2017 (edytowane) Nie jestem pewny ale raczej tak dalej sa wibracje. Sprawdzę jutro i się odezwę Edytowane 2 Grudnia 2017 przez pitersz
kubabkb Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl?
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 2 minuty temu, kubabkb napisał: piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl? Odwrotnie, jeżeli wibracje znikną po zdjęciu obciążenia z układu przeniesienia napędu ( wyrzucenie na luz ) to na 95 % winny jest przegub/przeguby wewnętrzne
kubabkb Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/
piotrsob1 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 21 minut temu, kubabkb napisał: mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/ Ale występują niezależnie od obciążenia silnika, czy tylko przy dynamicznym przyspieszaniu ? Czy robiąc przegazówkę na biegu jałowym na obrotach o których piszesz też występuje wibracja o podobnej intensywności jak podczas jazdy ?
kubabkb Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 przy dynamicznym przyspieszaniu wysepuja i najbardziej wtedy gdy auto jest obciazaone(np. 4 osoby w aucie), na biegu jalowym nie ma zadnych objawow , na 2 i 3 tez nie
kamil-vag Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Na przyszłość nazywaj trafniej tematy Kupowanie i podmiana używanej półosi to loteria, lepiej wymienić sam przegub wewnętrzny, są już dostępne z SKV czy Spidan, Lobro... Wjechać na kanał i sprawdzić czy są luzy... Wibracje powodują też dolne wahacze, jak są luzy na sworzniach czy tulejach.
kubabkb Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych jest naprawde minimlany. sam juz nie wiem czy zaryzykowac i wymienic przeguby wewnetrzne czy lepiej dwumas;/
piotrsob1 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 2 godziny temu, kubabkb napisał: wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych jest naprawde minimlany. / Błąd podstawowy, luzy na przegubach sprawdza się jak auto stoi na kołach, przy podniesieniu za podłogę koła zwisają na maxa i przeguby są w pozycji która bardzo rzadko występuje w praktyce W tych miejscach praktycznie nie ma zużycia nawet w sztukach które już dawno powinny trafić do huty
kubabkb Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Dzieki piotrek za info:), wiec musze ponownie sprawdzic jak auto bedzie na jakims kanale, bo nigdy wczesniej tak nie sprawdzalem przegubow
kamil-vag Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 A najlepiej odkręcić te 6 śrub od flanszy i wtedy najlepiej widać i słychać przeguby...można kielichem pojeździć przód-tył i sprawdzić przegub w każdym położeniu
pitersz Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2017 Do Piotrsob1 ja narazie nie mam warunków żeby sprawdzic czy na jałowym biegu ustepuja wibracje czy tez nie ale jesli to nie bede przegłób wewnetrzny to co to może jeszcze byc przypomninam ze lawa strone kompletna wymienilem półoś
piotrsob1 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Oczywiście najbardziej prozaiczną przyczyną może być niewyważenie kół, albo deformacja kształtu opony spowodowana wewnętrznymi uszkodzeniami kordu
ecobuda Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracjeWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
pitersz Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2017 Bede pisał jutro rano bo wybieram sie na autostradę wiec sprawdze
piotrsob1 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 2 godziny temu, ecobuda napisał: Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracje Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka No podobne problemy nie raz przerabiałem po głupotach na śniegu Nierównomierne przywieranie śniegu do wnętrza felg potrafi też skutecznie zlikwidować wyważenie kół, w tym przypadku najlepszym sposobem jest ciepły garażyk na nockę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się