Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Wibracje od 100km/h wzwyż...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mój problem wystąpił jakieś półtora roku temu. Podczas jazdy przy prędkości od 100 km wzwyż odczuwalne są wibracje które przenoszone są na karoserie. Przy tej prędkości również ciężko chodzi kierownica. Wybiracje czuć podobne do bicia koła z lewej strony ale opony mam nowe na letnich i na zimowych wystepuje tak samo bylem u paru mechaników zawieszenie mam sprawę i żaden z tych mechaników nie podał mi przyczyny. Bardzo proszę o poradę.

Edytowane przez pitersz
Opublikowano

Może być krzywa półoś, albo uwalony przegób wewnętrzny.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Lewą półoś wymieniałem  kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić  na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa  prędkość tym bardziej odczuwalne 

Opublikowano
Godzinę temu, pitersz napisał:

Lewą półoś wymieniałem  kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić  na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa  prędkość tym bardziej odczuwalne 

Oczywiście że może się przenosić .

Cz po wyrzuceniu na luz przy prędkości powyżej 100 km/h wibracja też występuje , czy ustaje ?

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem pewny ale raczej tak dalej sa wibracje. Sprawdzę jutro i się odezwę 

 

 

Edytowane przez pitersz
Opublikowano

piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl?

 

Opublikowano
2 minuty temu, kubabkb napisał:

piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl?

 

Odwrotnie, jeżeli wibracje znikną po zdjęciu obciążenia z układu przeniesienia napędu ( wyrzucenie na luz ) to na 95 % winny jest przegub/przeguby wewnętrzne :hi:

Opublikowano

mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/ 

Opublikowano
21 minut temu, kubabkb napisał:

mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/ 

Ale występują niezależnie od obciążenia silnika, czy tylko przy dynamicznym przyspieszaniu ?

Czy robiąc przegazówkę na biegu jałowym na obrotach o których piszesz też występuje wibracja o podobnej intensywności jak podczas jazdy ?

Opublikowano

przy dynamicznym przyspieszaniu wysepuja i najbardziej wtedy gdy auto jest obciazaone(np. 4 osoby w aucie), na biegu jalowym nie ma zadnych objawow , na 2 i 3 tez nie 

Opublikowano

Na przyszłość nazywaj trafniej tematy

Kupowanie i podmiana używanej półosi to loteria, lepiej wymienić sam przegub wewnętrzny, są już dostępne z SKV czy Spidan, Lobro...  Wjechać na kanał i sprawdzić czy są luzy... 

Wibracje powodują też dolne wahacze, jak są luzy na sworzniach czy tulejach. 

 

Opublikowano

wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych  jest naprawde minimlany. 

sam juz nie wiem czy zaryzykowac i wymienic przeguby wewnetrzne czy lepiej dwumas;/

Opublikowano
2 godziny temu, kubabkb napisał:

wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych  jest naprawde minimlany. /

:decayed::P

Błąd podstawowy, luzy na przegubach sprawdza się jak auto stoi na kołach, przy podniesieniu za podłogę koła zwisają na maxa i przeguby są w pozycji która bardzo rzadko występuje w praktyce:naughty:

W tych miejscach praktycznie nie ma zużycia nawet w sztukach które już dawno powinny trafić do huty  :whistling:

Opublikowano

Dzieki piotrek za info:), wiec musze ponownie sprawdzic jak auto bedzie na jakims kanale, bo nigdy wczesniej tak nie sprawdzalem przegubow

Opublikowano

A najlepiej odkręcić te 6 śrub od flanszy i wtedy najlepiej widać i słychać przeguby...można kielichem pojeździć przód-tył i sprawdzić przegub w każdym położeniu ;)

Opublikowano

Do Piotrsob1 ja narazie nie mam warunków żeby sprawdzic czy na jałowym biegu ustepuja wibracje czy tez nie ale jesli to nie bede przegłób wewnetrzny to co to może jeszcze byc przypomninam ze lawa strone kompletna wymienilem półoś

Opublikowano

Oczywiście najbardziej prozaiczną przyczyną może być niewyważenie kół, albo deformacja kształtu opony spowodowana wewnętrznymi uszkodzeniami kordu :whistling:

Opublikowano

Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracje

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bede pisał jutro rano bo wybieram sie na autostradę wiec sprawdze 

Opublikowano
2 godziny temu, ecobuda napisał:

Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracje

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

No podobne problemy nie raz przerabiałem po głupotach na śniegu :decayed:

Nierównomierne przywieranie śniegu do  wnętrza felg potrafi też skutecznie zlikwidować wyważenie kół, w tym przypadku najlepszym sposobem jest ciepły garażyk na nockę :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...